  • 61. Data: 2020-03-03 14:25:38
    Temat: Re: "Za każde pożyczone 5 tys zł zapłacisz tylko 100 zł raty"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-03-03 o 14:11, J.F. pisze:

    > Hm, jesli juz "kawa", to czemu nie  ekspresso ?

    Podkręć jasność.

    --
    Liwiusz

  • 62. Data: 2020-03-03 15:20:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Podkręć jasność.

    Spolszczamy "kawa", to czemu nie spolszczyc "espresso" ?

    A ta kawa to z ekspresu czy z espressu ? :-)

    A tak w ogole - czy wloskie "espresso" nie znaczy przypadkiem "z
    prasy" ?
    Albo "wytlaczana" ?

    A po francusku jest
    https://fr.wikipedia.org/wiki/Expresso

    J.

  • 63. Data: 2020-03-03 15:58:35
    Od: z <...@...pl>

    Ja nigdy nie byłem na bankowym szkoleniu to się nie znam na oszukiwaniu ;-)

  • 64. Data: 2020-03-03 16:00:38
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-03-03 o 13:25, J.F. pisze:
    > Ale ... pamietam PKO BP kredyt miniratka 3*5.
    > 5% prowizji, 5% odsetek, 5rat (miesiecznych).
    > Dobra oferta ?

    I myślisz że coś w głowie rozjaśni Ci RRSO?

  • 65. Data: 2020-03-03 17:12:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >I myślisz że coś w głowie rozjaśni Ci RRSO?

    Oczywiscie. Zobaczylem te 27% i od razu wiedzialem, ze to kiepska
    oferta.

    Choc przyjmujac argumentacje Liwiusza ... moze calkiem niezla, i
    lepsza niz w Providencie ... choc to akurat trzeba by przeliczyc
    dokladnie :-)

    J.

  • 66. Data: 2020-03-04 16:27:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > I zwracam uwage, ze polega na rozwiazaniu tego dosc skomplikowane
    > rownania.
    >
    > No coz, jak sie raz napisze program, to potem jest faktycznie
    > trywialnie prosto ... az do czasu zmiany czegos w systemie.

    Równanie jest przecież proste. Wszystko sprowadza się do jednej
    prostej sprawy: że po określonym czasie (np. miesiącu, dniu)
    kwota, która w momencie zero miała wartość X, uzyskuje wartość
    X' = X / (1 + oprocentowanie).
    Przy czym oprocentowanie musi być podane dla danego czasu.
    Można też zacząć od tyłu i mnożyć (zamiast dzielić).

    Potęgowanie wynika ze zwielokrotnienia mnożenia (dzielenia),
    wtedy, gdy mamy wiele odcinków czasu.
    Można to zrobić łatwo "na piechotę" w arkuszu kalkulacyjnym
    (rekurencyjnie), podawałem też wzory dla Octave.

    To jest skomplikowane?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 67. Data: 2020-03-04 16:48:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > DLATEGO DAJCIE JUŻ SOBIE Z RRSO i PISZCIE O FAKTYCZNYCH KOSZTACH KREDYTU
    >
    > MOŻE BĘDZIE JAKIŚ PLUS DODATNI Z TEGO BICIA PIANY ;-)

    To tak jakby ktoś przyszedł do mnie i powiedział np. "daj już sobie
    spokój z tymi omami (Ohms), pisz jaki prunt się na tym oporniku
    wytraci".

    ... większość ludzi nie ma pojęcia co to takiego ten opornik, i nie musi
    mieć.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 68. Data: 2020-03-05 04:49:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 04 Mar 2020 16:27:37 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Równanie jest przecież proste.

    Ale rozwiazanie niekoniecznie :-)

> [...]
    > wtedy, gdy mamy wiele odcinków czasu.
    > Można to zrobić łatwo "na piechotę" w arkuszu kalkulacyjnym

    rekurencyjnie ... czyli na kalkulatorze bedzie trudno policzyc :-)

    >podawałem też wzory dla Octave.

    Octave ... podaj program w javascripcie, dla www :-)

    Albo w SQL, zeby latwo w bankowy software wplesc :-)

    > To jest skomplikowane?

    Jak podasz jak polaczyc Octave z SQL, to bedzie proste :-)

    J.

  • 69. Data: 2020-03-05 16:15:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-03-03 o 15:20, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Spolszczamy "kawa", to czemu nie spolszczyc "espresso" ?
    >
    > A ta kawa to z ekspresu czy z espressu ? :-)

    Ale espresso nie odnosi się do ekspresu, tylko do słowa "wyrazisty".

    --
    Liwiusz

  • 70. Data: 2020-03-05 16:19:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-03-03 o 17:12, J.F. pisze:
    > Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Oczywiscie. Zobaczylem te 27% i od razu wiedzialem, ze to kiepska oferta.

    Czyli jakbyś miał ofertę z banku, że dziś pożyczasz 100zł, a jutro
    oddajesz 100,07zł, to byś uznał, że to kiepska oferta?

    --
    Liwiusz