  • 21. Data: 2011-04-13 10:01:30
    Temat: Re: Zabezpieczenie oszczędności przed REALNĄ inflacją
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:k...@c...fuw.edu.pl...

    > To się tylko zgłasza czy trzeba mieć zezwolenie?

    Nie wiem. Ale chyba raczej tylko zgłasza. Na pewno na grupie są osoby, które
    wiedzą.

  • 22. Data: 2011-04-13 16:32:07
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 13.04.2011 12:01, MarekZ wrote:
    > Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:k...@c...fuw.edu.pl...

    > Nie wiem. Ale chyba raczej tylko zgłasza. Na pewno na grupie są osoby,
    > które wiedzą.
    ZTCP, z jakiejś ustawy wynika, że musisz mieć pozwolenie, jeżeli
    transkacja nie jest dokonana za pośrednictwem podmiotu, który takie
    zezwolenie posiada (np. bank). Trzeba szukać w ustawie, gdzie jest mowa
    o kantorach, itd.

  • 23. Data: 2011-04-14 18:46:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Bogdan B." 4da47683$0$2498$6...@n...neostrada.pl

    > Pamiętam już taki wątek sprzed paru lat.
    > Stanęło na zakupie spirytusu.
    > Sam się konserwuje i oprocentowanie wysokie.

    Sięgające powyżej 90 procent... ;) Ale czy w skali roku, czy tygodnia? ;)
    (BTW -- co znaczy Vol na wódce? jak to przetłumaczyć na normalny język?)

    BTW -- paliwo samochodowe w roku 2009 kosztowało chyba
    zł 3.50 za litr, podczas gdy teraz kosztuje ponad 5 złotych...

    Wtedy wysoka cena paliwa tak sobie opłacała się państwu, bo akcyza
    chyba jest stała, VAT i dochodowy odliczano, więc im niższa cena,
    tym więcej ludzie kupowali i więcej płacili podatku akcyzowego.
    Teraz, gdy VATu nie odlicza się nawet od zakratkowanych -- im
    więcej ludzie zapłacą za paliwo, tym lepiej dla Tuska...

    3,50 za litr bez VATu to jakieś 2.33
    5,05 za litr z VATem to jakieś 4,04

    Około 74 procent wyżej -- niemal jak ze spirytusem?... ;)

    -=-

    Smażę na oleju z Kruszwicy.
    Im paliwo na stacjach droższe, tym i Olej Kujawski -- droższy. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2011-04-19 09:11:28
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał
    w wiadomości grup dyskusyjnych:io7fhv$t7n$...@i...gazeta.pl...
    > (BTW -- co znaczy Vol na wódce? jak to przetłumaczyć na normalny język?)

    vol - volume - stężenie objętościowe

  • 25. Data: 2011-04-23 17:57:54
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2011-04-12 07:14, Piotr pisze:
    > Właśnie takie pytanie jak w temacie, jak zainwestować żeby rzeczywista
    > wartość oszczędności (czyli ile za nie mogę kupić żarcia itd.) nie spadała?

    Obligacje ideksowane o inflacje, obligacje indeksowane o WIBOR