  • 1. Data: 2011-04-10 22:26:09
    Temat: Zniekształcanie nazwy spółki cywilnej przez bank Inteligo
    Od: "Sebastian" <b...@o...pl>

    Bankowi Nie spodobała się za długa nazwa to ją sobie przerobił

    MOJANAZWA IMIĘ1 NAZWISKO1 IMIĘ2 NAZWISKO2 SPÓŁKA CYWILNA

    proponowano mi telefonicznie skrócenie imion do pierwszych
    liter przeciwko czemu zaprotestowałem z uwagi na ewentualne
    problemy ze organami podatkowymi, w końcu po konsultacjach
    nazwa spółki została doprowadzona do postaci:
    MOJANAZWA S.C. IMIĘ1 NAZWISKO1 IMIĘ2 NAZWISKO2

    Skąd taka potrzeba skoro MOJANAZWA=8, IMIĘ1=5, NAZWISKO1=9
    IMIĘ2=9 NAZWISKO2=11 SPÓŁKA=6 CYWILNA=7 znaków?

    spokojnie wszystko się mieści w 2 linijkach 35 znakowych
    i jeszcze zostaje miejsce, co wiecej spacja między imieniem
    a nazwiskiem drugiego wspólnika jest 35 tym znakiem, co
    sprawia że nie powinno być problemu z łamaniem nazwy przy
    wysyłaniu przelewów. Co więcej, mBank jakoś nie kaprysił.

    czy dziwne harce Inteligo przy nazwie spółki to wynik
    jakiegoś mi nie znanego ograniczenia technicznego
    występującego w pkobp a nieznanego w BRE banku?
    Twórcy systemu inteligo nie przewidzieli dłuższych nazw?
    A może jest to wada "genetyczna" (poprzednim właścicielem
    inteligo było miasto Berlin) wynikająca z niemieckiego prawa?
    Albo "genialna" próba "dostosowania się" do wymogów ZUS,
    który narzuca 2 linijki 27 znakowe?

  • 2. Data: 2011-04-11 00:48:17
    Od: b...@o...pl

    > mBank jakoś nie kaprysił.

    Ciekawostka: mbank pozwala wprowadzić 120 znaków nazwy spółki
    a inteligo "tylko" 90 znaków

    to nie powinno stwarzać problemów, skoro banki dają możliwość
    wpisania 70 znaków nazwy odbiorcy/nadawcy przelewu
    a nazwa mojej spółki JEST przecież krótsza

  • 3. Data: 2011-04-11 11:45:29
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Sebastian" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Bankowi Nie spodobała się za długa nazwa to ją sobie przerobił
    >
    > MOJANAZWA IMIĘ1 NAZWISKO1 IMIĘ2 NAZWISKO2 SPÓŁKA CYWILNA

    [...]
    Sorry, że nie dokładnie na temat, ale na pewno pokrewny.
    W systemie Polbanku nie mogłem zdefiniować przelewu do "ENERGA-OBRÓT S.A.".
    Za każdym razem trzeba było wypełnić cały arkusz danych (jak coś innego się
    nie zgadzało, to już umieli zachować wpisane dane, ale tym razem nie), aby
    potem uzyskać informację, że pole (podawali nazwę innego pola niż był
    problem) jest złe. Przy normalnym tempie działania ich systemu taka jedna
    operacja zajmowała 3..5 minut.
    Po 20..30 minutach się poddałem i zapytałem mailem co złego w tym co
    wpisuję.
    Okazało się, że problemem nie były polskie litery (to podejrzewałem i
    kombinowałem) w tym polu co pisali tylko '-' tutaj.
    P.G.

  • 4. Data: 2011-04-11 19:57:17
    Od: b...@o...pl

    > Okazało się, że problemem nie były polskie litery (to podejrzewałem i
    > kombinowałem) w tym polu co pisali tylko '-' tutaj.

    uznali że to niemożliwe żeby zakład energetyczny miał "minus" :)
    zakład energetyczny zawsze jest "na plusie" :)

    a mówiąc poważnie, informatycy bez wyobraźni zakładają że nazwa składa
    się z liter cyfr i spacji. Jak kto mądry to i na kropkę pozwoli. :)
    ale "minus" afe, nie wolno!

  • 5. Data: 2011-04-11 22:08:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <b...@o...pl> 1...@n...onet.pl

    > uznali że to niemożliwe żeby zakład energetyczny miał "minus" :)
    > zakład energetyczny zawsze jest "na plusie" :)

    No co Ty -- oni dają zmienne, czy nawet naprzemienne. ;)

    > a mówiąc poważnie, informatycy bez wyobraźni zakładają że nazwa
    > składa się z liter cyfr i spacji. Jak kto mądry to i na kropkę
    > pozwoli. :) ale "minus" afe, nie wolno!

    Jesteś pewien tego, że to informatycy a nie przełożeni informatyków? :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'