  • 11. Data: 2005-03-31 17:36:36
    Temat: Re: Zachciało mi się m-banku i teraz nie mogę rozwiązać umowy
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    MŁ wrote:

    > Nie ma potrzeby, ponieważ ją posiadam i wiem jak się podpisałem.

    to wyslij im z 10 wypowiedzeń z różnymi podpisami i dołącz pismo z
    prośbą, żeby sobie jedną wybrali i panią która porównuje podpisy wysłali
    do okulisty.

  • 12. Data: 2005-03-31 17:40:06
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    MŁ napisał(a):

    > Może istnieje, ale jest pewnie dodatkowo płatna.

    Trzeba spytać, w TOiP nie widziałem...

    Generalnie odrzucanie pism z powodu niezgodności podpisu nie jest złe
    samo w sobie. Muszą isnieć kryteria przy których bank nie zaakceptuje
    podpisu - nie może akceptować wszystkiego, jak leci.

    I może akurat zdarzyło Ci sie podpisać ciut inaczej... Tego nie wiemy i
    Ty też nie stwierdzisz na 100% (nie masz tej kopii umowy którą ma bank).

    Zamawianie kopii umowy i porównywanie to takie obejście problemu i dośc
    głupie rozwiązanie...

    Ale powinna istnieć procedura do zmiany podpisu... czy istnieje, nie
    wiem, czy jest płatna, nie wiem...

    Jest to bank 'wirtualny' bez możliwości kontaktu osobistego i - tak
    uważam - trzeba być przygotowanym na tego typu utrudnienia i nie oburzać
    się, gdy wystąpią. Ale powinna istnieć możliwośc wyjaśnienia ich, nawet
    jeśli zabierze to trochę czasu i parę złotych opłaty.

  • 13. Data: 2005-03-31 17:42:05
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MŁ" <h...@p...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w
    > wiadomości news:d2hav6$22m$1@news.elsat.net.pl...

    > Bo według prawa bankowego ważny jest tylko złożony własnoręcznie podpis,
    > taki sam jak na umowie (informacja z infolinii)

    I w ostatnim zdaniu mamy rzecz najwazniejsza, aczkolwiek nieco wypaczona.
    Rozwiazanie umowy bankowej (wypowiedzenie umowy rachunku bankowego) jest
    dokonywana na podstawie oswiadczenia woli. Poniewaz umowa zostala zawarta na
    pismie, oswiadczenie woli rowniez powinno byc wyrazone pisemnie. Na
    oswiadczeniu woli musi sie znalezc WLASNORECZNY PODPIS osoby skladajacej
    oswiadczenie i wcale nie musi byc on taki sam jak na karcie wzorow podpisow.
    Oczywiscie jesli jest taki sam unikamy problemow, ktore moga wystapic, ale
    nie znaczy, ze nie ma innej mozliwosci. Jesli podpis osoby skladajacej
    oswiadczenie od momentu zawarcia umowy zmienil sie tak bardzo, ze nie mozna
    na jego podstawie zidentyfikowac, czy zostalo ono faktycznie podpisane przez
    osobe mogaca zlozyc oswiadczenie, dysponujemy kilkoma innymi mozliwosciami:
    1/ oswiadczenie woli z potwierdzona notarialnie tozsamoscia osoby je
    skladajacej
    2/ oswiadczenie woli potwierdzone notarialnie
    zadnego z powyzszych oswiadczen bank nie bedzie mogl odrzucic.
    3/ oswiadczenie woli z potwierdzona tozsamoscia osoby je skladajacej przez
    pracownika banku (w tym przypadku BRE), jego przyjecie jest uzaleznione od
    obowiazujacych regulacji w banku, czyli od jego dobrej woli ;).

    Pozdrawiam
    Maciej

    PS. Skladanie oswiadczen woli reguluje Kodeks Cywilny, a nie prawo bankowe.

  • 14. Data: 2005-03-31 17:44:17
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 31 Mar 2005 19:40:06 +0200, w <d2hclh$27q$1@news.elsat.net.pl>, Wojciech
    Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> napisał(-a):

    > Jest to bank 'wirtualny' bez możliwości kontaktu osobistego i - tak
    > uważam - trzeba być przygotowanym na tego typu utrudnienia

    A to bank nie może takiej opcji dołączyć do systemu transakcyjnego? Ze względu
    na wyraźnie problemy ze wzrokiem ludzi tam zatrudnionych może to byłoby dla
    nich ułatwienie (jest 'fifka' na www, jest umowa, więc raczej podpisana przez
    właściciela).
    Ale pewnie Pan Altamir nie pozwoli, to zbyt trudne, no i może kosztować
    niesamowitą kwotę w zł.

  • 15. Data: 2005-03-31 17:52:38
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    r...@a...net.pl napisał(a):

    > A to bank nie może takiej opcji dołączyć do systemu transakcyjnego?

    Ale jakiej? Bo nie nadążam.

  • 16. Data: 2005-03-31 17:57:06
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Ale jakiej? Bo nie nadążam.

    Rozwiązania umowy przez internet.

  • 17. Data: 2005-03-31 17:59:14
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    witek napisał(a):

    > Rozwiązania umowy przez internet.

    A to se ne da ze względów formalnych, chyba.

  • 18. Data: 2005-03-31 18:05:24
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Wojciech Nawara wrote:

    > A to se ne da ze względów formalnych, chyba.

    Ze względów formalnych możnaby podpisać i odesłać to co się wydrukowało
    ze strony internetowej, po zatwierdzeni kodem jednorazowym.
    Wówczas nie musieliby być aż takimi formalistami.
    Tylko tego nie zrobią, po teraz jak nie ma pisemka, to cześć ludzi przez
    lenistwo konta tam nie zamyka. A statystyki się liczą.

  • 19. Data: 2005-03-31 18:24:21
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 31 Mar 2005 19:52:38 +0200, w <d2hdd0$2b4$2@news.elsat.net.pl>, Wojciech
    Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> napisał(-a):

    > Ale jakiej? Bo nie nadążam.

    "Chcę zamknąć konto" -- zaznaczasz, potwierdzasz kodem i bank oczekuje tylko
    pisma. I w tym przypadku nie musi dokładnoe sprawdzać podpisu.

  • 20. Data: 2005-03-31 18:36:31
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    r...@a...net.pl napisał(a):

    > "Chcę zamknąć konto" -- zaznaczasz, potwierdzasz kodem i bank oczekuje tylko
    > pisma. I w tym przypadku nie musi dokładnoe sprawdzać podpisu.

    Taka opcja jest, tyle, że dostępna via telefon.

    Tylko, że nie uważam, aby w takim wypadku podpis nie musiał się zgadzać.