eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZachciało mi się m-banku i teraz nie mogę rozwiązać umowy › Re: Zachciało mi się m-banku i teraz nie mogę rozwiązać umowy
    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zachciało mi się m-banku i teraz nie mogę rozwiązać umowy
    Date: Thu, 31 Mar 2005 17:42:05 GMT

    "MŁ" <h...@p...pl> wrote in message
    news:d2hbiq$49i$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w
    > wiadomości news:d2hav6$22m$1@news.elsat.net.pl...

    > Bo według prawa bankowego ważny jest tylko złożony własnoręcznie podpis,
    > taki sam jak na umowie (informacja z infolinii)

    I w ostatnim zdaniu mamy rzecz najwazniejsza, aczkolwiek nieco wypaczona.
    Rozwiazanie umowy bankowej (wypowiedzenie umowy rachunku bankowego) jest
    dokonywana na podstawie oswiadczenia woli. Poniewaz umowa zostala zawarta na
    pismie, oswiadczenie woli rowniez powinno byc wyrazone pisemnie. Na
    oswiadczeniu woli musi sie znalezc WLASNORECZNY PODPIS osoby skladajacej
    oswiadczenie i wcale nie musi byc on taki sam jak na karcie wzorow podpisow.
    Oczywiscie jesli jest taki sam unikamy problemow, ktore moga wystapic, ale
    nie znaczy, ze nie ma innej mozliwosci. Jesli podpis osoby skladajacej
    oswiadczenie od momentu zawarcia umowy zmienil sie tak bardzo, ze nie mozna
    na jego podstawie zidentyfikowac, czy zostalo ono faktycznie podpisane przez
    osobe mogaca zlozyc oswiadczenie, dysponujemy kilkoma innymi mozliwosciami:
    1/ oswiadczenie woli z potwierdzona notarialnie tozsamoscia osoby je
    skladajacej
    2/ oswiadczenie woli potwierdzone notarialnie
    zadnego z powyzszych oswiadczen bank nie bedzie mogl odrzucic.
    3/ oswiadczenie woli z potwierdzona tozsamoscia osoby je skladajacej przez
    pracownika banku (w tym przypadku BRE), jego przyjecie jest uzaleznione od
    obowiazujacych regulacji w banku, czyli od jego dobrej woli ;).

    Pozdrawiam
    Maciej

    PS. Skladanie oswiadczen woli reguluje Kodeks Cywilny, a nie prawo bankowe.