-
41. Data: 2020-02-07 16:03:06
Temat: Re: Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
W dniu piątek, 7 lutego 2020 15:18:14 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:
> W dniu 07.02.2020 o 15:00, Dawid Rutkowski pisze:
>
> > może przekazać też numer karty itp. - bo te informacje są dostępne
> > dla sprzedawcy, ma to i w raportach, ale przede wszystkim na swojej
> > kopii slipu.
> >
>
> No jakoś niewydajemisie.
"Na wydaje się to ja nie mogę się opierać" - weź przykład z przodownika ze "Znachora"
i oprzyj się na wiedzy.
Przyczynek - jak sobie wyobrażasz płatność "żelazkiem", gdy było tak, jak Ci się
wydaje? A zaszłości historyczne są ważniejsze niż innowacje.
Więc nawet dla bieda-kart "electronic use only" jest tak samo.
-
42. Data: 2020-02-07 16:42:35
Temat: Re: Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:3c47646a-4688-49b8-be09-618338744bef@go
oglegroups.com...
W dniu piątek, 7 lutego 2020 15:18:14 UTC+1 użytkownik Michał
Jankowski napisał:
> W dniu 07.02.2020 o 15:00, Dawid Rutkowski pisze:
>> > może przekazać też numer karty itp. - bo te informacje są
>> > dostępne
>> > dla sprzedawcy, ma to i w raportach, ale przede wszystkim na
>> > swojej
>> > kopii slipu.
> >
>> No jakoś niewydajemisie.
>"Na wydaje się to ja nie mogę się opierać" - weź przykład z
>przodownika ze "Znachora" i oprzyj się na wiedzy.
>Przyczynek - jak sobie wyobrażasz płatność "żelazkiem", gdy było tak,
>jak Ci się wydaje? A zaszłości historyczne są ważniejsze niż
>innowacje.
>Więc nawet dla bieda-kart "electronic use only" jest tak samo.
Zaszlosci wazne, ale odkad mamy elektroniczne terminale zamiast
zelazek, to moze byc calkiem inaczej.
Ze np sprzedawca ma z terminala liste platnosci z unikalnymi
numerami - nr karty nie musi znac.
Operator terminali udostepni w miare potrzeby - albo w ogole zalatwi
sprawe reklamacji ...
J.
-
43. Data: 2020-02-07 18:46:28
Temat: Re: Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
W dniu 07.02.2020 o 16:03, Dawid Rutkowski pisze:
> W dniu piątek, 7 lutego 2020 15:18:14 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:
>> W dniu 07.02.2020 o 15:00, Dawid Rutkowski pisze:
>>
>>> może przekazać też numer karty itp. - bo te informacje są dostępne
>>> dla sprzedawcy, ma to i w raportach, ale przede wszystkim na swojej
>>> kopii slipu.
>>>
>>
>> No jakoś niewydajemisie.
>
> "Na wydaje się to ja nie mogę się opierać" - weź przykład z przodownika ze
"Znachora" i oprzyj się na wiedzy.
> Przyczynek - jak sobie wyobrażasz płatność "żelazkiem", gdy było tak, jak Ci się
wydaje? A zaszłości historyczne są ważniejsze niż innowacje.
> Więc nawet dla bieda-kart "electronic use only" jest tak samo.
>
Weź może sobie obejrzyj taki kwitek, zamiast ekstrapolować obserwacje z
czasów króla Ćwieczka.
MJ
-
44. Data: 2020-02-11 22:13:50
Temat: Re: Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Od: Marcin <n...@n...com>
Witam
W dniu 2020-02-07 o 12:28, Dawid Rutkowski pisze:
> Gdzie żeś się naczytał takich bzdur?
> Jednorazowy jest "wirtualny CVV" - dokładnie tak samo jak przy płaceniu zbliżeniowo
plastikiem.
> 16 cyfrowy numer karty zawsze jest taki sam - i nawet w google pay masz podane jego
4 ostatnie cyfry.
Coz moze to juz poczatki sklerozy albo innego Alzheimera. Przyznaje sie
oczywiscie do bledu. Na stronie google nie ma informacji o jednorazowych
numerach kart tylko tokenach.
https://support.google.com/pay/merchants/answer/6345
242?hl=pl
Z drugiej strony jezeli numer karty jest staly i data waznosci tez to
chyba sa to minimalne wystarczajace dane do transakcji (chociaz w coraz
mniejszej liczbie sklepow). Czy bank odrzuci transkacje na dane z
wirtualnej karty Google Pay jezeli bedzie tylko numer karty i data
waznosci czy ona normalnie przejdzie i ewentualnie pozniej w ramach
reklamacji zostanie zrobione strono?
Pozdrawiam,
Marcin
-
45. Data: 2020-02-12 12:44:38
Temat: Re: Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
W dniu wtorek, 11 lutego 2020 22:13:52 UTC+1 użytkownik Marcin napisał:
> Z drugiej strony jezeli numer karty jest staly i data waznosci tez to
> chyba sa to minimalne wystarczajace dane do transakcji (chociaz w coraz
> mniejszej liczbie sklepow). Czy bank odrzuci transkacje na dane z
> wirtualnej karty Google Pay jezeli bedzie tylko numer karty i data
> waznosci czy ona normalnie przejdzie i ewentualnie pozniej w ramach
> reklamacji zostanie zrobione strono?
Hmm, jak masz taki sklep pod ręką to możesz zrobić próbę.
Tylko jeszcze trzeba odczytać cały numer karty i datę ważności (OIDP google pay nie
podaje daty ważności, ale pewnie jest taka sama jak dla plastiku) za pomocą drugiego
telefonu z NFC i odpowiednią apką.
Ale podejrzewam, że może się to rozbić o zerowe limity IO - nie wiem, jak to jest
zrealizowane, bo niby za pomocą google pay bardzo przyjemnie płaci się za zamówienia
robione z apek, nie ma potrzeby podawania nie tylko numeru karty i daty ważności, ale
nawet CVV - ale coś mi mówi, że to jednak nie idzie jako IO tylko jakiś "wirtualny
terminal" - a "wirtualne" karty z google pay mają limity IO ustawione na 0 - podobnie
jak np. naklejki zbliżeniowe.
Ale sprawdzić można - a potem powtórzyć test z jakimiś kartami HCE z apek bankowych -
IKO, santandera, żubra czy milka (tylko te pojawiają mi się w "dotknij i zapłać" - no
i jeszcze ing, ale tam to chyba tylko stare karty simcentric - no i może jeszcze
alior ma "własne" HCE).
Z tymi numerami to czasem jest kłopot - bank nie poda, a czasami się przydają - np.
do logowania do mc priceless specials. Jeśli ma się też plastik MC z tego samego
banku i bank pozwala na łączenie kont PS (pozwala np. santander) to jeszcze sprawę da
się załatwić, bo do połączenia kont wystarczy znajomość czterech ostatnich cyfr - ale
jeśli masz tylko kartę HCE (a np. santander dawał po 1600 punktów za samo jej
założenie i rejestrację w PS) to pozostaje jedynie wybór nagród przez telefon.