-
31. Data: 2020-02-05 15:07:17
Temat: Re: Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Olin" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:10afs4un7g9we$.jadhx2rnw14m$.dlg@40tude
.net...
Dnia Wed, 5 Feb 2020 13:11:18 +0100, Pete napisał(a):
>> Skaner tęczówki to AFAIR również podczerwień, więc samo zdjęcie nie
>> wystarczy.
>To może być przyczyna wymiękania techniki, gdy człowiek ma okulary,
>bo
>szkło mizernie przepuszcza podczerwień; w większości ją odbija, co
>jest
>wykorzystywane w szklarniach.
To jest akurat tak zwana "bliska" podczerwien" i szklo raczej ja
dobrze przepuszcza.
>Z drugiej strony, teraz mało kto nosi szklane soczewki, ale plastik
>ma
>pewnie dość podobne widmo absorpcji i podczerwień może być wycinana.
Bliskiej raczej nie wycina.
Moze o jakies odbicia/odblaski chodzi..
J.
-
32. Data: 2020-02-06 23:02:48
Temat: Re: Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Od: Marcin <n...@n...com>
Witam
W dniu 2020-02-04 o 08:15, Stiwi pisze:
> Ja osobiście używam Apple Pay non stop (mieszkając za granicą) i widzę
> podobny trend u innych, więc trochę dziwią mnie komentarze w tym wątku.
Jaka to zagranica? I czy tam sa popuarne karty zblizeniowe na takim
poziomie jak w Polsce (czyli praktycznie innych nie ma i jak ktos chce
nie miec zblizeniowej to musi prosic w banku o wylaczenie tej funkcji)?
Inna sprawa, ze u nas Apple nie tak bardzo popularne (ostantio czytalem,
ze co 10. telefon sprzedany w Polsce to iPhone). A na Androidzie
aktualizacje systemu nie sa tak dlugo dostepne po premierze telefonu jak
w przypadku iPhonea (co jako uzytkownika Androida ze smutkiem
przyznaje). A jak brak aktualnych poprawek w telefonie to jakos tak
dzinwie uzywac telefonu do finansow...
Pozdrawiam,
Marcin
-
33. Data: 2020-02-06 23:06:07
Temat: Re: Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Od: Marcin <n...@n...com>
Witam
W dniu 2020-02-04 o 15:11, J.F. pisze:
> ale numer jest staly ? Ciekawe czy nie na jedno wychodzi.
W przypadku Google Pay numer wirtualnej karty jest jednorazowy. Telefon
przy polaczeniu z serwerem google dostaje AFAIRC 10 numerow i mozna
tylez zrobic transkacji bedac off-line.
Pozdrawiam,
Marcin
-
34. Data: 2020-02-07 09:42:20
Temat: Re: Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marcin" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5e3c8dd0$0$510$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2020-02-04 o 15:11, J.F. pisze:
>> ale numer jest staly ? Ciekawe czy nie na jedno wychodzi.
>W przypadku Google Pay numer wirtualnej karty jest jednorazowy.
>Telefon przy polaczeniu z serwerem google dostaje AFAIRC 10 numerow i
>mozna tylez zrobic transkacji bedac off-line.
To wraca pytanie, ile oni tych numerow maja do dyspozycji.
A zwrot na karte ? Jest tam jakas data oryginalnej transakcji, czy
dobrze by bylo, zeby nr kart nie byly wykorzystywane ponownie przez
innego klienta przez ... miesiac, 3m, dwa lata ?
J.
-
35. Data: 2020-02-07 12:28:25
Temat: Re: Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
W dniu czwartek, 6 lutego 2020 23:06:10 UTC+1 użytkownik Marcin napisał:
> Witam
>
> W dniu 2020-02-04 o 15:11, J.F. pisze:
>
> > ale numer jest staly ? Ciekawe czy nie na jedno wychodzi.
>
> W przypadku Google Pay numer wirtualnej karty jest jednorazowy. Telefon
> przy polaczeniu z serwerem google dostaje AFAIRC 10 numerow i mozna
> tylez zrobic transkacji bedac off-line.
Gdzie żeś się naczytał takich bzdur?
Jednorazowy jest "wirtualny CVV" - dokładnie tak samo jak przy płaceniu zbliżeniowo
plastikiem.
16 cyfrowy numer karty zawsze jest taki sam - i nawet w google pay masz podane jego 4
ostatnie cyfry.
Swoją drogą podobno ciekawe sytuacje bywają ze zwrotami zakupów "zapłaconych
telefonem" - w coraz większej ilości sklepów, zwłaszcza odzieżowych, wymagają zwrotu
na tą samą kartę, którą się płaciło - albo chociaż pokazania tej karty (a i tak, jak
zwrot jednak zrobisz na inną, to jesteś sensacją dnia ;).
Słyszałem o sytuacji, że zwrot poszedł na plastik - choć płacone było "telefonem" -
co w sumie jest bardzo dziwne, bo jednak w telefonie można te cztery ostatnie cyfry
zobaczyć - a właśnie tych czterech ostatnich wymagają (szkoda, że szansa dostania
drugiej karty z takimi samymi ostatnimi numerami jest jak 1 do 10 tysięcy :( ) - a i
telefon też można do terminala przyłożyć, żeby odczytać dane do zwrotu - bo skoro
można do płatności, to czemu nie do zwrotu?
Choć coraz popularniejsze staje się również trzymanie w sklepowym komputerze danych
karty, którą się płaciło - i przy ew. zwrocie w ogóle się karty nie podaje, zwrot
idzie na zapamiętane numery.
Oczywiście pytanie, co będzie z kartami w międzyczasie zamkniętymi czy
zastrzeżonymi...
-
36. Data: 2020-02-07 12:47:27
Temat: Re: Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:15988b41-9ac1-464a-a3cc-22b8be0b0357@go
oglegroups.com...
W dniu czwartek, 6 lutego 2020 23:06:10 UTC+1 użytkownik Marcin
napisał:
>> W przypadku Google Pay numer wirtualnej karty jest jednorazowy.
>> Telefon
>> przy polaczeniu z serwerem google dostaje AFAIRC 10 numerow i mozna
>> tylez zrobic transkacji bedac off-line.
>Gdzie żeś się naczytał takich bzdur?
>Jednorazowy jest "wirtualny CVV" - dokładnie tak samo jak przy
>płaceniu zbliżeniowo plastikiem.
>16 cyfrowy numer karty zawsze jest taki sam - i nawet w google pay
>masz podane jego 4 ostatnie cyfry.
>Swoją drogą podobno ciekawe sytuacje bywają ze zwrotami zakupów
>"zapłaconych telefonem" - w coraz większej ilości sklepów, zwłaszcza
>odzieżowych, wymagają zwrotu na tą samą kartę, którą się płaciło -
>albo chociaż pokazania tej karty (a i tak, jak zwrot jednak zrobisz
>na inną, to jesteś sensacją dnia ;).
A potrafia podac ktorą bylo placone ?
Bo ja kart wielu uzywam ... i co wtedy - pierwszą lepszą pokazac ?
>Słyszałem o sytuacji, że zwrot poszedł na plastik - choć płacone było
>"telefonem"
>- co w sumie jest bardzo dziwne, bo jednak w telefonie można te
>cztery ostatnie cyfry zobaczyć
>- a właśnie tych czterech ostatnich wymagają
A to nie google/apple przekierowal zwrot ?
>a i telefon też można do terminala przyłożyć, żeby odczytać dane do
>zwrotu - bo skoro można do płatności, to czemu nie do zwrotu?
Bo pieniadze znikna i nie wiadomo gdzie :)
>Choć coraz popularniejsze staje się również trzymanie w sklepowym
>komputerze danych karty, którą się płaciło - i przy ew. zwrocie w
>ogóle się karty nie podaje,
>zwrot idzie na zapamiętane numery.
>Oczywiście pytanie, co będzie z kartami w międzyczasie zamkniętymi
>czy zastrzeżonymi...
Byc moze banki cwane, i zwroty przyjmuja.
J.
-
37. Data: 2020-02-07 13:30:34
Temat: Re: Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>
W dniu 07.02.2020 o 12:28, Dawid Rutkowski pisze:
> Choć coraz popularniejsze staje się również trzymanie w sklepowym
> komputerze danych karty, którą się płaciło - i przy ew. zwrocie w
> ogóle się karty nie podaje, zwrot idzie na zapamiętane numery.
Zawsze myślałem, że terminal przekazuje numer karty do centrum
rozliczania kart, a nie do kasy sklepowej...
MJ
-
38. Data: 2020-02-07 14:59:56
Temat: Re: Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5e3d586a$0$512$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 07.02.2020 o 12:28, Dawid Rutkowski pisze:
>> Choć coraz popularniejsze staje się również trzymanie w sklepowym
>> komputerze danych karty, którą się płaciło - i przy ew. zwrocie w
>> ogóle się karty nie podaje, zwrot idzie na zapamiętane numery.
>Zawsze myślałem, że terminal przekazuje numer karty do centrum
>rozliczania kart, a nie do kasy sklepowej...
Do kasy chyba tez musi ... a moze nie musi, ale lepiej, jesli sklep ma
komplet informacji w jednym miejscu.
I czy mi sie wydaje, czy czesto z jednej drukarki wychodzi paragon
fiskalny i potwierdzenie platnosci karta.
J.
-
39. Data: 2020-02-07 15:00:10
Temat: Re: Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
W dniu piątek, 7 lutego 2020 13:31:03 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:
> W dniu 07.02.2020 o 12:28, Dawid Rutkowski pisze:
>
> > Choć coraz popularniejsze staje się również trzymanie w sklepowym
> > komputerze danych karty, którą się płaciło - i przy ew. zwrocie w
> > ogóle się karty nie podaje, zwrot idzie na zapamiętane numery.
>
> Zawsze myślałem, że terminal przekazuje numer karty do centrum
> rozliczania kart, a nie do kasy sklepowej...
A podstawy tego myślenia to jakie?
Zapewne błędne.
Skoro terminal może przekazać do kasy, że "transakcja zaakceptowana", to może
przekazać też numer karty itp. - bo te informacje są dostępne dla sprzedawcy, ma to i
w raportach, ale przede wszystkim na swojej kopii slipu.
Dlatego też tak śmieszy mnie pitolenie banków w stylu "nikomu nie ujawniaj numeru
karty", "sprawdź, czy przesyłka z kartą jest nieuszkodzona" - a jednocześnie w
kopercie karta z włączonym pikaczem - i każdy mający telefon z androidem i nfc może
sobie odczytać numer i datę ważności...
Jedno, co może być nieco wyższą szkołą jazdy, to umożliwienie kasie robienia
transakcji zwrotu - bo jednak zyskanie przez urządzenie uprawnień do ich
przeprowadzania wymaga nieco wysiłku - ale po pierwsze zwrot ma o wiele mniejsze
wymagania co do bezpieczeństwa w stosunku do obciążenia - a po drugie, skoro terminal
może przy płatności przekazać dane karty do kasy - oraz można je do terminala
wprowadzić ręcznie (sam kiedyś robiłem transakcję "fax order" - nawet nie wiedziałem,
że takie są możliwe) - to dlaczego kasa przy zwrocie nie mogłaby ich terminalowi
podać po tym samym łączu?
-
40. Data: 2020-02-07 15:18:12
Temat: Re: Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>
W dniu 07.02.2020 o 15:00, Dawid Rutkowski pisze:
> może przekazać też numer karty itp. - bo te informacje są dostępne
> dla sprzedawcy, ma to i w raportach, ale przede wszystkim na swojej
> kopii slipu.
>
No jakoś niewydajemisie.
MJ