  • 1. Data: 2005-05-24 15:37:36
    Temat: Zagraniczne konto firmowe - który bank polecacie?
    Od: "Przemek" <p...@w...pl>

    1.Jakich formalności musi dopełnić osoba fizyczna prowadząca w Polsce
    działalność gospodarczą, aby legalnie założyć sobie konto firmowe zagranicą?

    2.Który niemiecki, brytyjski lub irlandzki bank możecie polecić?
    Interesują mnie jedynie duże, znane i pewne instytucje finansowe, z
    wieloletnią renomą i stabilną historią. Słowem takie, które nie brały
    udziału w żadnych aferach i które budzą duże zaufanie.

    Bank koniecznie "marmurowy", ale chcę też mieć dostęp do rachunku z Polski -
    przez internet. Przydałaby się też jakaś sensowna karta płatnicza, żeby
    można było wypłacać pieniądze w Polsce. Aha, konto chcę założyć podczas
    kilkudniowego wyjazdu. Na stałe mieszkam i prowadzę działalność w Polsce.
    Musi więc to być bank, który nie wymaga zameldowania zagranicą, ani niczego
    takiego.

    Będzie dużo wpływów i mało wypłat - na poziomie 1 przelewu do polski i 1
    operacji kartowej miesięcznie.
    W swoich propozycjach napiszcie, ile wynoszą orientacyjne, miesięczne koszty
    utrzymywania takiego rachunku firmowego w danym banku.