  • 1. Data: 2005-05-24 16:04:52
    Temat: easyjet + ekarta + kursy
    Od: equal <e...@o...pl.WYTNIJ.TO>

    Witam Grupę!
    Ostatnio zakupiłem eKartą mBanku dwa bilety w easyJet. Zgodnie z
    http://corporate.visa.com/pd/consumer_ex_rates.jsp przelicznik wygląda
    następująco 1 EUR= 4,16 PLN. Natomiast przelicznik naliczony przy mojej
    transakcji wynosi 4,328 PLN. Prosze o wytłumaczenie mi tej rozbieżności,
    czy pominałem jakies dodatkowe koszty dla tej transakcji?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-05-24 16:21:50
    Temat: Re: easyjet + ekarta + kursy
    Od: Danny <d...@i...pl>

    Dnia Tue, 24 May 2005 18:04:52 +0200, equal napisał(a):

> [...]
    > transakcji wynosi 4,328 PLN. Prosze o wytłumaczenie mi tej rozbieżności,
    > czy pominałem jakies dodatkowe koszty dla tej transakcji?

    Może chodzi o to:
    "Przeliczanie następuje z waluty, w której została dokonana transakcja na
    EURO. Następnie z EURO kwota transakcji przeliczana jest na złotówki.
    Jeżeli transakcja została dokonana w EURO to od razu przeliczanie następuje
    z EURO na złotówki. Rozliczenie odbywa się po kursie sprzedaży dewiz
    obowiązującym w BRE w dniu rozliczenia."

    Danny
    http://www.openoffice.pl - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
    http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"

  • 3. Data: 2005-05-24 16:24:16
    Od: Danny <d...@i...pl>

> [...]

    z EURO na złotówki. Rozliczenie odbywa się po kursie sprzedaży dewiz
    obowiązującym w BRE w dniu rozliczenia."
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    26,1#356

  • 4. Data: 2005-05-24 16:34:00
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    equal napisał(a):

> [...]
    > transakcji wynosi 4,328 PLN. Prosze o wytłumaczenie mi tej rozbieżności,
    > czy pominałem jakies dodatkowe koszty dla tej transakcji?

    Ciebie obchodzi kurs BRE Banku, oraz prowizja określona w TOiP.

  • 5. Data: 2005-05-24 16:59:49
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

> [...]
    > transakcji wynosi 4,328 PLN. Prosze o wytłumaczenie mi tej rozbieżności,
    > czy pominałem jakies dodatkowe koszty dla tej transakcji?

    Walutą rozliczeniową eKarty mBanku jest dolar, więc VISA przelicza euro na
    dolary, a BRE po swoim kursie dolary na PLN.

    Pozdr.
    K.K.

  • 6. Data: 2005-05-24 17:07:30
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Tue, 24 May 2005 18:04:52 +0200, equal napisal/a:

> [...]
    > http://corporate.visa.com/pd/consumer_ex_rates.jsp przelicznik wygląda
    > następująco 1 EUR= 4,16 PLN. Natomiast przelicznik naliczony przy mojej
    a uwzględniłes ta opłatę:
    http://www.easyjet.com/PL/Zarezerwuj/importantnotes.
    html
    Opłata manipulacyjna za płatność kartą kredytową
    euro 6.50
    jesli tak, to pozostaje wspomniana mozliwośc o przewalutowaniu
    EUR->USD->PLN

    --
    Krzysztof Lerski

  • 7. Data: 2005-05-24 17:10:34
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    K.K. napisał(a):

    > Walutą rozliczeniową eKarty mBanku jest dolar,

    Serio? :-)
    Myślałem, że już dawno na EUR przeszli...

  • 8. Data: 2005-05-24 17:24:53
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    > Serio? :-)
    > Myślałem, że już dawno na EUR przeszli...

    Bo przeszli, ale ... nie całkiem.
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    5,1#73

  • 9. Data: 2005-05-24 17:31:23
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    K.K. napisał(a):

    > Bo przeszli, ale ... nie całkiem.
    > http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    5,1#73

    Durne.

  • 10. Data: 2005-05-24 19:07:26
    Od: equal <e...@o...pl.WYTNIJ.TO>

    Dzięki wszystkim za pomoc! Następnym razem dokładnie FAQ będe czytał :]

    Pozdrawiam.