  • 1. Data: 2004-11-05 12:21:10
    Temat: Zagraniczne platnosci kartami Citi - czy nadal kiepskie kursy?
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Witam,
    W ktoryms z poprzednich watkow porownane byly zagraniczne transakcje kartami
    citibanku i mbanku - i ku mojemu zaskoczeniu kursy byly bardzo podobne, a
    nawet czesto citi oferowal lepsze przeliczniki.
    Zaskoczylo mnie to, gdyz jak mialem jeszcze karte citibanku, to pamietam, ze
    kursy byly okropne - porownywalem czasem transakcje dokonane kartami citi,
    mbanku i inteligo - i zawsze citi odstawal bardzo na niekorzysc.
    Czyzby cos sie zmienilo? (nie wykluczone, ze pozostale banki poszerzyly
    widelki, raczej niz citi je zawezil)
    Oprocz tego, podobniez, karte do konta, mozna dynamicznie podpinac do roznych
    rachunkow. Czy to naprawde dobrze dziala?
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2004-11-05 13:06:16
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    roznych
    > rachunkow. Czy to naprawde dobrze dziala?

    sposób rozliczeń różnych bankomatów i płatności POSowych opisałem we
    wcześniejszym wątku, który czytałeś, tak więc nie będę powtarzał. Natomiast
    przepięcie karty do innego rachunku trwa 10-15 sekund podczas rozmowy
    telefonicznej - pamiętaj jednak, że płatności w POSach zawsze rozlcizane są z
    konta PLN, niezależnie od tego do jakiego konta podpiąłeś kartę. Przepięcie
    do rachunku walutowego działa tylko przy pobieraniu gotówki z banomatu
    pzdr
    seba

  • 3. Data: 2004-11-05 18:20:20
    Od: andy_k <a...@a...org>

    On Fri, 5 Nov 2004 12:21:10 +0000 (UTC), "Marcin" <m...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >mbanku i inteligo - i zawsze citi odstawal bardzo na niekorzysc.
    >Czyzby cos sie zmienilo? (nie wykluczone, ze pozostale banki poszerzyly

    Ale tak zawsze bylo, ze citi wypadala dobrze:
    http://groups.google.pl/groups?as_umsgid=9q2esv%24au
    q%2...@n...tpi.pl&lr=&hl=pl
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&rnum=4&selm=9m
    jeot%24jtv%241%40news.tpi.pl
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&rnum=1&selm=9o
    32cb%248im%241%40news.tpi.pl
    http://www.ebanki.pl/artykuly/karty_i_kursy.html
    http://groups.google.com/groups?as_umsgid=b9oajt%24q
    sr%2...@i...gazeta.pl&lr=&hl=pl
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&th=e7cd3dca
    719fca4c&rnum=7

    Moze ktos sprobuje wyjasnic z czego wynika ten fenomen? Obecnie przeciez
    niektore VE sa rozliczane przez euro, a nie USD, a i tak maestro wypada
    lepiej (mniejsze oplaty dla europaya, niz visy, czy w nizszej wysokosci
    oplaty optional issuer fee dla banku?).
    Ale nawet wsrod kart europaya maestro citi tez nie jest raczej na koncu tylko
    blizej czolowki - z czego to wynika (i to przy tych zlych nocnych kursach)?

    PS. A w ogole to gdzie sie podziala Lidka?

  • 4. Data: 2004-11-06 07:27:33
    Od: "Marcin" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Ale tak zawsze bylo, ze citi wypadala dobrze:

    To moze dlatego, ze ja porownywalem karte kredytowa citibank visa. No i nie
    robilem az tak duzej liczby prob - po prostu porownywalem kursy, po ktorych
    banki przeliczaly mi moje zakupy roznymi kartami. ALe wtedy citibank visa
    naprawde razaco odstepowala visie mbanku.

  • 5. Data: 2004-11-06 07:34:53
    Od: "Seba" <b...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > banki przeliczaly mi moje zakupy roznymi kartami. ALe wtedy citibank visa
    > naprawde razaco odstepowala visie mbanku.

    Visa Citi jest przeliczana najpierw z waluty transakcji na dolara a potem na
    złotówkę - po kursach Visa, które nie są zbyt korzystne