  • 41. Data: 2008-05-01 17:33:04
    Temat: Re: Zamykanie KK mBank - mega szybkosc
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Dnia 01-05-2008 o 19:28:28 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > W odpowiedzi na pismo z czwartek, 01 maj 2008 19:23
    > (autor krzysztofsf
    > publikowane na pl.biznes.banki,
    > wasz znak:
    > <c...@y...go
    oglegroups.com>):

    > e? w Inteligo jest tak samo, tylko że są głupie zdrapki zamiast
    > esesmanów.
    > Generalnie po to są przelewy zdefiniowane, żebym mógł je szybko puszczać.

    > A tak, tego czasami brakuje. Multibank ma takie uzupełnianie?

    Podobno ma. Akurat tamte konta mnie nie interesuja w Multibanku - jestem
    juz w pelni ukontowiony i nie planuje wiecej nawet darmowych - ewentualnie
    mogliby mnie skusic jesli by doplacali comiesiac za korzystanie.

    > No mnie by to wkurzało. Mam zdefiniowane kilkanaście przelewów do miejsc,
    > gdzie często przelewam i jakbym miał je za każdym razem autoryzować
    > esesmanem (a już nie daj Boże w systemie zdrapek Inteligo), to bym dostał
    > kota.

    Ja tam poustawialem zlecenia stale w tym banku skad przelewam, reszta
    przelewow idzie z KK Citi.
    Sporadycznie przelewam cos nowego.

  • 42. Data: 2008-05-01 18:31:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-01, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > No moment, ale rozwój przedsiębiorstwa nie powinien wpływać na dane w banku.
    > Chyba że prowadzisz spółkę cywilną, bo tam faktycznie chyba może wystąpić
    > oddzielna siedziba spółki, choć nie jestem pewien.

    A jak większe biuro weźmiesz, w innej części miasta?

    > No tak, źle pomnożyłem, bo to jest 12zł miesięcznie a więc nie 120, a 144zł
    > rocznie.
    > http://www.multibank.pl/dla_firmy/multikonta/busines
    s_class/

    Ok. To się nie zrozumieliśmy. Ja pisałem o koncie osobistym, przy
    cenach. Firmowe mam za darmo na rok, więc nie znam obecnego cennika kont
    firmowych. :)

    To z firmowym mogę argumentować tak: mam przelewy między własnymi
    rachunkami za free. :>

    > Zdefiniowane są zdefiniowane i idą jedynie z autoryzacją podstawową poprzez
    > logowanie się, bez wkurzania wykonawcy dodatkową zabawą w hasła.

    Poczytaj archiwum. Niektórzy podnosili tutaj tą kwestię jako lukę
    bezpieczeństwa (ktoś może się włamać i przelać Twoją kasę gdzieś
    indziej, a Ty się będziesz musiał bujać i bawić w odzyskiwanie).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 43. Data: 2008-05-01 19:07:57
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 01 maj 2008 20:31
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > A jak większe biuro weźmiesz, w innej części miasta?

    No i? Przecież dane w banku to dane przedsiębiorcy, a to Twoje miejsce
    zamieszkania, jeżeli mówimy o Działalności Gospodarczej Osoby Fizycznej. To
    więc, gdzie masz biura, ma wpływ nijaki na dane w banku czy na fakturze.
    Przecie na fakturze też podajesz dane przedsiębiorcy, czyli swoje, a nie
    biura w miejscu X. Być może nieco inaczej jest przy SC, ale nie
    potwierdziłeś, że masz SC, więc przyjmuję DGOF.

    Zresztą sama zmiana biura co kwartał też nie jest codziennością. Musisz mieć
    bardzo specyficzny rodzaj działalności.

    s_class/
    > Ok. To się nie zrozumieliśmy. Ja pisałem o koncie osobistym,

    No przecie pisałeś o aktualizacji danych firmy.

    > To z firmowym mogę argumentować tak: mam przelewy między własnymi
    > rachunkami za free. :>

    No dobrze, za 12zł miesięcznie mam 24 przelewy mBiznes-->eKonto. Z powrotem
    jest darmo. A chyba rzadko się robi więcej niż 24, bo to oznacza kilka
    dziennie, a to już lekka przesada.

> [...]
    > bezpieczeństwa (ktoś może się włamać i przelać Twoją kasę gdzieś
    > indziej, a Ty się będziesz musiał bujać i bawić w odzyskiwanie).

    Niektórzy mnie nie interesują :D Paranoi nie mam.... Samo włamanie na konto
    jest już dość mocno mało realne, a już żeby się włamali i mi złośliwie
    przelali na przykład na konto spółdzielni beboki jedne..... No i co im z
    tego przyjdzie? Pewnie -- mógłby być jakiś kompromis i dwie listy
    zdefiniowanych albo właśnie coś ala ,,książka adresowa''. Mi to jednak nie
    jest potrzebne, więc na to nie marudzę.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 44. Data: 2008-05-01 21:22:08
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    >W odpowiedzi na pismo z czwartek, 01 maj 2008 14:36

    > Może to kwestia rozdzielczości? Wygląda, że u Ciebie w pionie się mieści
    > całość. Ja mam na wysokość 800px - pasek. Weź zmniejsz okienko, przewiń je
    > i wtedy sprawdź.

    Może - używam 1400x1050, ale nawet jak zrobię co napisałeś, to jest
    normalnie.

    > Pytania nie ma, bo Multi powstał kilka lat później.

    mBank powstał w listopadzie 2000 roku, multi kilka miesięcy, nie lat,
    później, bo w 2001 roku. Ale fakt - powstał później.

    > A ona taka wspaniała, że trzeba jej?

    Inaczej: fatalny podgląd przez www nie sprawia, że muszę zmienić ją na
    inną - zaletą jest m.in. tryb załatwiania ewentualnych reklamacji (patrz -
    archiwum grupy). Ale to też nie znaczy, że jestem do niej przywiązany -
    jeśli zajdzie potrzeba, zmienię ją bez mrugnięcia okiem ;) Po prostu mam ją,
    używam i nie płacę za nią, więc nie widzę powodu, aby ją zmieniać.

    --
    | |
    Pozdrawiam -->> Daniel Lisowski | daniel"AT"admins"kropka"pl //|>/|>|

  • 45. Data: 2008-05-02 05:50:39
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 1 May 2008 23:22:08 +0200, dl napisał(a):

    > Inaczej: fatalny podgląd przez www nie sprawia, że muszę zmienić ją na
    > inną - zaletą jest m.in. tryb załatwiania ewentualnych reklamacji

    Otóż to. A swoją drogą, jeśli Citi ma fatalny podgląd, to jak nazwać to
    "coś" w Raiffeisenie? ;)

    AK

  • 46. Data: 2008-05-02 07:41:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-01, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > No i? Przecież dane w banku to dane przedsiębiorcy, a to Twoje miejsce
    > zamieszkania, jeżeli mówimy o Działalności Gospodarczej Osoby Fizycznej.

    A któraś ustawa określa, że Twoje miejsce zamieszkania jest głównym
    miejscem prowadzenia DG? :)

    > To więc, gdzie masz biura, ma wpływ nijaki na dane w banku czy na fakturze.

    Na fakturze - masz rację, bo do VATu się podaje dane miejsca
    zamieszkania. Ale banki z tego co zauważyłem wpisują adres
    głównego miejsca prowadzenia DG (ten który widnieje we wpisie
    do EDG).

    [...]

    > Zresztą sama zmiana biura co kwartał też nie jest codziennością. Musisz mieć
    > bardzo specyficzny rodzaj działalności.

    Po prostu się rozrastam dużo szybciej niż oczekiwałem. :)

    >>> http://www.multibank.pl/dla_firmy/multikonta/busines
    s_class/

    > No przecie pisałeś o aktualizacji danych firmy.

    Pisałem o kilku różnych rzeczach. Ty podałeś kwotę 10 zł, a to mi
    pasowało do Multikonta MY + kart, więc tym się zasugerowałem.

    [...]

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 47. Data: 2008-05-03 18:37:40
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 02 maj 2008 09:41
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    FUT: Prawo

    > A któraś ustawa określa, że Twoje miejsce zamieszkania jest głównym
    > miejscem prowadzenia DG? :)

    A co to jest główne miejsce?

    > Na fakturze - masz rację, bo do VATu się podaje dane miejsca
    > zamieszkania. Ale banki z tego co zauważyłem wpisują adres
    > głównego miejsca prowadzenia DG (ten który widnieje we wpisie
    > do EDG).

    No na wpisie do EDG to właśnie widnieje mój adres zamieszkania.

    > Po prostu się rozrastam dużo szybciej niż oczekiwałem. :)

    I co rozrost to zmiana w banku? Tylko po co? Ja bym banku miał adres
    zamieszkania. Skoro jest on na fakturze, to klient będzie miał prościej
    jakby przelew nie tak poszedł.

    No tak, źle przemnożyłem :D

    --
    Tristan