    From: lolka <l...@b...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Zaniżóna wycena rzeczoznawcy - prośba o radę
    Date: 16 May 2007 02:47:29 -0700

    Sytuacja wygląda następująco:
    Kupuję mieszkanie na rynku wtórnym za 372 000 zł + koszty + prowizja
    agencji. Ubiegałam się w Millenium o kredyt w wysokości 430 tys. w tym
    30 tys. zł na remont. Wczoraj dostałam decyzję o udzieleniu kredytu
    jedynie w wysokości 405 000 zł.
    Uzasadnienie: "kwota kredytu została obniżona ze względu na wartość
    nieruchomości - max kwota kredytu to 100% LTV". Wyjaśniono mi, że
    chodzi o to, że rzeczoznawca wycenił mieszkanie niżej, niż kwota,
    której żąda sprzedawca.
    Przejrzałam grupę i teraz wiem, że chyba powinnam była od początku
    wziąć własnego rzeczoznawcę, a nie polegać na bankowym. Niestety już
    za późno, a problem w tym, że najpóźniej do 25.05 muszę podpisać
    notarialną umowę sprzedaży. Tymczasem mieszkanie w obecnym stanie jest
    tragiczne i zostaję bez jakichkolwiek funduszy na remont. To raz.
    A dwa: w decyzji kredytowej napisano cele:
    - modernizacja mieszkania: 30 000 zł
    - zakup gotowego mieszkania: 359 000 zł
    - refinansowanie kosztów poniesionych na cele mieszkaniowe: 13 000 zł

    Czyli rozumiem, że finansują kupno i remont, ale - ze względu na
    zaniżoną wartość - nie finansują wszystkich kosztów, które będę
    musiała za chwilę ponieść, czyli podatek, koszty bankowe, notariusz,
    prowizja agencji, razem blisko 25 tys. zł. Pomijajac fakt, że nie mam
    już na to własnych oszczędności, to nawet jak zapłacę te koszty z tych
    30 000 to bank będzie żądać potem dokumentacji z remontu. Na który nie
    mam :(( Chyba, że ja cos źle rozumiem w tej decyzji...

    Podpowiedzcie mi prroszę, co mam zrobić, bo jestem załamana...