eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZapis historii operacji w PKO BP w postaci .pdf - problem
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 1. Data: 2019-11-01 13:14:21
    Temat: Zapis historii operacji w PKO BP w postaci .pdf - problem
    Od: User <U...@U...com>

    Od pewnego czasu w banku PKO BP nie zapisuje się na komputerze historia
    operacji
    w postaci pliku .pdf.
    Tam, gdzie jest to możliwe wybieram potwierdzenie e-mailem i wtedy plik
    .pdf jest
    załącznikiem
    W innych przypadkach, gdy jest wybór, wybieram zapis historii w postaci
    pliku .xls
    i to działa.
    Jednak gdy wybieram jakiś okres sprzed paru miesięcy w celu zapisania
    historii
    operacji na moim koncie, to nie ma wyboru co do postaci pliku, może być
    tylko .pdf.
    I chociaż pojawia się informacja, że plik jest generowany, na komputerze
    go nie ma.

    Kiedyś zapisywanie w postaci .pdf działało, mam jeszcze zapisanych parę
    takich plików.

    Czy ktoś miał taki problem i mógłby pomóc?

    User


  • 2. Data: 2019-11-01 17:14:46
    Temat: Re: Zapis historii operacji w PKO BP w postaci .pdf - problem
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > w postaci pliku .pdf.
    > Tam, gdzie jest to możliwe wybieram potwierdzenie e-mailem i wtedy plik
    > .pdf jest
    > załącznikiem
    > W innych przypadkach, gdy jest wybór, wybieram zapis historii w postaci
    > pliku .xls
    > i to działa.
    > Jednak gdy wybieram jakiś okres sprzed paru miesięcy w celu zapisania
    > historii
    > operacji na moim koncie, to nie ma wyboru co do postaci pliku, może być
    > tylko .pdf.
    > I chociaż pojawia się informacja, że plik jest generowany, na komputerze
    > go nie ma.
    >
    > Kiedyś zapisywanie w postaci .pdf działało, mam jeszcze zapisanych parę
    > takich plików.
    >
    > Czy ktoś miał taki problem i mógłby pomóc?
    >
    > User

    Aż sprawdziłem. Wszystko działa jak należy. Zarówno .pdf, jak i .xls są
    prawidłowo generowane. Podejrzewam, że problem tkwi w konfiguracji
    przeglądarki, może aplikacji domyślnych.

    U mnie generowane pliki są ściągane do katalogu

    C:\Users\<nazwa profilu>\AppData\Local\Temp

    a następnie stamtąd pobierane przez ,,aplikację domyślną". Jeżeli dam
    ,,zapisz plik", to zapisuje się tam, gdzie wszystkie ściągane pliki - co
    jest ustawiane w parametrach przeglądarki.

    A więc może sprawdź w opcjach przeglądarki, dokąd te pliki są ściągane,
    niekoniecznie musi to być ,,Downloads".

    --
    Grzexs


  • 3. Data: 2019-11-01 18:32:51
    Temat: Re: Zapis historii operacji w PKO BP w postaci .pdf - problem
    Od: User <U...@U...com>

    W dniu 01.11.2019 o 17:14, Grzexs pisze:
    > Aż sprawdziłem. Wszystko działa jak należy. Zarówno .pdf, jak i .xls
    > są prawidłowo generowane. Podejrzewam, że problem tkwi w konfiguracji
    > przeglądarki, może aplikacji domyślnych.
    >
    > U mnie generowane pliki są ściągane do katalogu
    >
    > C:\Users\<nazwa profilu>\AppData\Local\Temp
    >
    > a następnie stamtąd pobierane przez ,,aplikację domyślną". Jeżeli dam
    > ,,zapisz plik", to zapisuje się tam, gdzie wszystkie ściągane pliki -
    > co jest ustawiane w parametrach przeglądarki.
    >
    > A więc może sprawdź w opcjach przeglądarki, dokąd te pliki są
    > ściągane, niekoniecznie musi to być ,,Downloads".
    >
    Używam Windows 10 Home i przeglądarki Fire Fox 66.0.5 (64 bity).

    Wygenerowanych plików nie ma nigdzie w całym komputerze - przeszukane
    w Explorerze Windows 10 oraz specjalnym programem FileSearchy.

    1) Gdy chcę zapisać historię operacji na koncie, tę która się wyświetla
    w Rachunki -> wybór konta -> Operacje na rachunku - u dołu strony
    mam okienko Pobierz i możliwość wyboru: HTML, CSV, PDF, XLS, XML.
    Po wybraniu XLS pokazuje się okienko : Rozpoczęto pobierani pliku
    history_20191101_174939.xls i tekst: Po ukończeniu pobierania:
    Otwórz za pomocą MS Office Excel lub Zapisz plik.
    Gdy wybiorę Zapisz plik odpowiedni plik .xls zapisuje się w
    C:\Użytkownicy\<moja nazwa>\Downloads. To jest OK.
    Gdy wybiorę PDF nic się dalej nie dzieje i żaden plik .pdf nigdzie w całym
    komputerze nie powstaje.

    2) Gdy natomiast chcę pobrać wyciągi np. z czerwca, naciskam na tej samej
    stronie Wyciągi (w linii pod Operacje na rachunku). Pojawia się napis:
    Znaleźliśmy dane starsze niż 90 dni. Aby je wyświetlić, podaj kod z
    narzędzia
    autoryzacyjnego i okienko Dalej. Po naciśnięciu Dalej otrzymuję SMSa z kodem
    oraz wyświetla się okienko: Potwierdź wyświetlenie historii i pole na
    wpisanie
    tego kodu. Po wpisaniu kodu i naciśnięciu Potwierdź pokazuje się długa lista
    z wyciągami za kolejne miesięczne okresy, a przy każdej pozycji jest ikona
    pliku PDF. Nie ma możliwości wyboru innego formatu pliku.
    Po wybraniu np. czerwca, pokazuje się okienko Pobieranie wyciągu,
    kręcące się
    niebieskie kółko i pod tym kółkiem napis: Trwa generowanie dokumentu.
    Trwa to kilkadziesiąt sekund i potem wyświetla się znowu poprzednie okno
    z listą                  wyciągów. Tak jak w p. 1) żaden taki plik .pdf
    nie powstaje.

    3) Gdy potrzebne jest mi potwierdzenie jakiejś operacji, np. przelewu, to po
    kliknięciu z prawej strony danej operacji na 3 pionowych kropkach i wybraniu
    Potwierdzenie, pokazuje się okno:  Potwierdzenie Wybierz formę potwierdzenia
    i 2 możliwości: Plik PDF lub E-mail.
    Po wybraniu Plik PDF i naciśnięciu Pobierz znowu żaden taki plik .pdf
    nie powstaje.
    Gdy natomiast wybiorę E-mail, to pokazuje się pole do wpisania adresu i
    po jego
    wpisaniu otrzymuję e-mail zatytułowany Potwierdzenie operacji, a plik
    .pdf z tym
    potwierdzeniem jest załącznikiem. Plik jest OK.

    Bardzo dziękuję Ci za zainteresowanie moim problemem. Napisz proszę
    jakiego systemu
    i jakiej przeglądarki używasz. Czy wszystko u Ciebie przebiega podobnie
    jak u mnie?

    Pozdrawiam
    User


  • 4. Data: 2019-11-01 20:34:10
    Temat: Re: Zapis historii operacji w PKO BP w postaci .pdf - problem
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-11-01 o 18:32, User pisze:
    > W dniu 01.11.2019 o 17:14, Grzexs pisze:
    >> Aż sprawdziłem. Wszystko działa jak należy. Zarówno .pdf, jak i .xls
    >> są prawidłowo generowane. Podejrzewam, że problem tkwi w konfiguracji
    >> przeglądarki, może aplikacji domyślnych.
    >>
    >> U mnie generowane pliki są ściągane do katalogu
    >>
    >> C:\Users\<nazwa profilu>\AppData\Local\Temp
    >>
    >> a następnie stamtąd pobierane przez ,,aplikację domyślną". Jeżeli dam
    >> ,,zapisz plik", to zapisuje się tam, gdzie wszystkie ściągane pliki -
    >> co jest ustawiane w parametrach przeglądarki.
    >>
    >> A więc może sprawdź w opcjach przeglądarki, dokąd te pliki są
    >> ściągane, niekoniecznie musi to być ,,Downloads".
    >>
    > Używam Windows 10 Home i przeglądarki Fire Fox 66.0.5 (64 bity).

    Skoro masz 10-kę, to masz tam też MS Edge-a. Zobacz czy tam masz takie
    same problemy


    --
    Pete


  • 5. Data: 2019-11-01 21:49:56
    Temat: Re: Zapis historii operacji w PKO BP w postaci .pdf - problem
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Używam Windows 10 Home i przeglądarki Fire Fox 66.0.5 (64 bity).
    >
    > Wygenerowanych plików nie ma nigdzie w całym komputerze - przeszukane
    > w Explorerze Windows 10 oraz specjalnym programem FileSearchy.
    >
    > 1) Gdy chcę zapisać historię operacji na koncie, tę która się wyświetla
    > w Rachunki -> wybór konta -> Operacje na rachunku - u dołu strony
    > mam okienko Pobierz i możliwość wyboru: HTML, CSV, PDF, XLS, XML.
    > Po wybraniu XLS pokazuje się okienko : Rozpoczęto pobierani pliku
    > history_20191101_174939.xls i tekst: Po ukończeniu pobierania:
    > Otwórz za pomocą MS Office Excel lub Zapisz plik.
    > Gdy wybiorę Zapisz plik odpowiedni plik .xls zapisuje się w
    > C:\Użytkownicy\<moja nazwa>\Downloads. To jest OK.
    > Gdy wybiorę PDF nic się dalej nie dzieje i żaden plik .pdf nigdzie w całym
    > komputerze nie powstaje.

    U mnie to wygląda tak samo z tą różnicą, że wszystko się zapisuje tam,
    gdzie trzeba i nie pojawia się okienko ,,Rozpoczęto..." (albo trwa to tak
    krótko, że nie widać).

    > 2) Gdy natomiast chcę pobrać wyciągi np. z czerwca, naciskam na tej samej
    > stronie Wyciągi (w linii pod Operacje na rachunku). Pojawia się napis:

    Tego nie próbowałem.

    > 3) Gdy potrzebne jest mi potwierdzenie jakiejś operacji, np. przelewu,

    Tego też nie robiłem nigdy.

    > Bardzo dziękuję Ci za zainteresowanie moim problemem. Napisz proszę
    > jakiego systemu
    > i jakiej przeglądarki używasz. Czy wszystko u Ciebie przebiega podobnie
    > jak u mnie?

    win 10 i Firefox 70.0.1

    A może problem jest z szybkością netu? Kiedyś, jak wisiałem na modemie,
    to coś takiego mi się zdarzało, że gdzieś się gubiły pliki, ale to
    raczej nie dotyczyło PKOBP.

    Jednak mam wrażenie, że to błąd oprogramowania po Twojej stronie. Jaki
    masz program do przeglądania PDF-ów? Ja np. PDF-XChange Viewer. Choć...
    sama przeglądarka ma viewer PDF, więc to chyba nie to. Może nadgorliwy
    antywirus wycina w jego mniemaniu podejrzane PDF-y?

    --
    Grzexs


  • 6. Data: 2019-11-01 22:54:46
    Temat: Re: Zapis historii operacji w PKO BP w postaci .pdf - problem
    Od: User <U...@U...com>

    W dniu 01.11.2019 o 21:49, Grzexs pisze:
    >> Używam Windows 10 Home i przeglądarki Fire Fox 66.0.5 (64 bity).
    >>
    >> Wygenerowanych plików nie ma nigdzie w całym komputerze - przeszukane
    >> w Explorerze Windows 10 oraz specjalnym programem FileSearchy.
    >>
    >> 1) Gdy chcę zapisać historię operacji na koncie, tę która się wyświetla
    >> w Rachunki -> wybór konta -> Operacje na rachunku - u dołu strony
    >> mam okienko Pobierz i możliwość wyboru: HTML, CSV, PDF, XLS, XML.
    >> Po wybraniu XLS pokazuje się okienko : Rozpoczęto pobierani pliku
    >> history_20191101_174939.xls i tekst: Po ukończeniu pobierania:
    >> Otwórz za pomocą MS Office Excel lub Zapisz plik.
    >> Gdy wybiorę Zapisz plik odpowiedni plik .xls zapisuje się w
    >> C:\Użytkownicy\<moja nazwa>\Downloads. To jest OK.
    >> Gdy wybiorę PDF nic się dalej nie dzieje i żaden plik .pdf nigdzie w
    >> całym
    >> komputerze nie powstaje.
    >
    > U mnie to wygląda tak samo z tą różnicą, że wszystko się zapisuje tam,
    > gdzie trzeba i nie pojawia się okienko ,,Rozpoczęto..." (albo trwa to tak
    > krótko, że nie widać).
    >
    >> 2) Gdy natomiast chcę pobrać wyciągi np. z czerwca, naciskam na tej
    >> samej
    >> stronie Wyciągi (w linii pod Operacje na rachunku). Pojawia się napis:
    >
    > Tego nie próbowałem.
    >
    >> 3) Gdy potrzebne jest mi potwierdzenie jakiejś operacji, np. przelewu,
    >
    > Tego też nie robiłem nigdy.
    >
    >> Bardzo dziękuję Ci za zainteresowanie moim problemem. Napisz proszę
    >> jakiego systemu
    >> i jakiej przeglądarki używasz. Czy wszystko u Ciebie przebiega
    >> podobnie jak u mnie?
    >
    > win 10 i Firefox 70.0.1
    >
    > A może problem jest z szybkością netu? Kiedyś, jak wisiałem na
    > modemie, to coś takiego mi się zdarzało, że gdzieś się gubiły pliki,
    > ale to raczej nie dotyczyło PKOBP.
    >
    > Jednak mam wrażenie, że to błąd oprogramowania po Twojej stronie. Jaki
    > masz program do przeglądania PDF-ów? Ja np. PDF-XChange Viewer. Choć...
    > sama przeglądarka ma viewer PDF, więc to chyba nie to. Może nadgorliwy
    > antywirus wycina w jego mniemaniu podejrzane PDF-y?
    >
    Żeby rozważać sprawę programu do .PDFów trzeba wpierw tego .PDFa mieć. ;-)

    Co ciekawe, np. "Przewodnik  po usłudze bankowości elektronicznej iPKO -
    wrzesień 2019"
    ze strony
    https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/bankowosc-
    elektroniczna/przewodniki/
    do której dochodzę po zalogowaniu się do iPKO, ściąga się bez problemu.
    Czyli coś musi się
    blokować w samym serwisie iPKO.

    Pozdrawiam

    User


  • 7. Data: 2019-11-01 23:13:08
    Temat: Re: Zapis historii operacji w PKO BP w postaci .pdf - problem
    Od: User <U...@U...com>

    W dniu 01.11.2019 o 20:34, Pete pisze:
    >
    > Skoro masz 10-kę, to masz tam też MS Edge-a. Zobacz czy tam masz takie
    > same problemy
    >
    Dokładnie tak samo.

    User


  • 8. Data: 2019-11-02 11:41:34
    Temat: Re: Zapis historii operacji w PKO BP w postaci .pdf - problem
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    >> Jednak mam wrażenie, że to błąd oprogramowania po Twojej stronie. Jaki
    >> masz program do przeglądania PDF-ów? Ja np. PDF-XChange Viewer. Choć...
    >> sama przeglądarka ma viewer PDF, więc to chyba nie to. Może nadgorliwy
    >> antywirus wycina w jego mniemaniu podejrzane PDF-y?
    >>
    > Żeby rozważać sprawę programu do .PDFów trzeba wpierw tego .PDFa mieć. ;-)

    Rozważ taką hipotetyczną sytuację - jako program domyślny do otwierania
    plików ustawiasz samodzielnie napisany .bat o treści: ,,del /y %1". Nigdy
    wtedy tego .pdf-a nie znajdziesz (no chyba, że w koszu).

    > do której dochodzę po zalogowaniu się do iPKO, ściąga się bez problemu.
    > Czyli coś musi się
    > blokować w samym serwisie iPKO.

    Ale dlaczego to nie działa akurat u ciebie? Czyżbyś miał specjalne
    względy u PKOBP?

    Spróbuj na innym komputerze, to ostatecznie wyjaśni.

    --
    Grzexs


  • 9. Data: 2019-11-02 12:22:19
    Temat: Re: Zapis historii operacji w PKO BP w postaci .pdf - problem
    Od: User <U...@U...com>

    W dniu 02.11.2019 o 11:41, Grzexs pisze:
    > Rozważ taką hipotetyczną sytuację - jako program domyślny do
    > otwierania plików ustawiasz samodzielnie napisany .bat o treści: ,,del
    > /y %1". Nigdy wtedy tego .pdf-a nie znajdziesz (no chyba, że w koszu).
    Tak, masz rację. Ale ja takich rzeczy nie używam. Poza tym, dotyczyłoby
    to chyba wszystkich
    pobieranych .pdf, a inne, nawet z PKO BP, są widoczne.
    > do której dochodzę po zalogowaniu się do iPKO, ściąga się bez
    > problemu. Czyli coś musi się
    >> blokować w samym serwisie iPKO.
    > Ale dlaczego to nie działa akurat u ciebie? Czyżbyś miał specjalne
    > względy u PKOBP?

    "Niestety" nie mam specjalnych względów.. No właśnie, dlaczego dotyczy
    to tylko mnie?

    > Spróbuj na innym komputerze, to ostatecznie wyjaśni.

    Na razie nie mam takiej możliwości.

    Pisałeś wcześniej,że nie pobierałeś starszych wyciągów. Na wszelki
    wypadek chcę Cię
    ostrzec przed korzystaniem z "wyciągów na żądanie". Jeśli zwykle wyciągi
    dostajesz
    tradycyjną pocztą, wtedy za taki wyciąg na żądanie pobierana jest opłata
    30 zł za
    każdy miesiąc. Jeśli natomiast taki wyciąg dostałbyś elektronicznie, to
    wyciągi
    z ostatniego roku są darmowe, ale starsze niż rok też kosztują 30 zł za
    miesiąc.

    Ponadto do opisu moich problemów z .pdf dodam jeszcze, że wygenerowany .pdf
    z historią operacji na karcie kredytowej też nie pojawia się.

    Podsumowując, żaden "podobno" generowany w serwis iPKO plik .pdf nie
    jest widoczny
    na całym komputerze. Dociera tylko .pdf gdy jest on załącznikiem w
    potwierdzeniu
    operacji otrzymanej e-mailem.

    Dziękuję za zainteresowanie moim problemem.

    Pozdrawiam
    User





  • 10. Data: 2019-11-02 12:45:24
    Temat: Re: Zapis historii operacji w PKO BP w postaci .pdf - problem
    Od: User <U...@U...com>

    W dniu 02.11.2019 o 12:22, User pisze:
    > Pisałeś wcześniej,że nie pobierałeś starszych wyciągów. Na wszelki
    > wypadek chcę Cię
    > ostrzec przed korzystaniem z "wyciągów na żądanie". Jeśli zwykle
    > wyciągi dostajesz
    > tradycyjną pocztą, wtedy za taki wyciąg na żądanie pobierana jest
    > opłata 30 zł za
    > każdy miesiąc. Jeśli natomiast taki wyciąg dostałbyś elektronicznie,
    > to wyciągi
    > z ostatniego roku są darmowe, ale starsze niż rok też kosztują 30 zł
    > za miesiąc.

    Nie chcę wprowadzić Cię w błąd. W szczegółach może to zależeć od umowy
    z bankiem i obowiązującej Cię taryfy. W każdym razie "wyciągi na
    żądanie" mogą być
    pułapką.

    User

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1