  • 21. Data: 2009-10-11 12:08:57
    Temat: Re: Zapis w banku na wypadek śmierci.
    Od: z...@o...pl

    > Żaden. W bankach obowiązują ustawy, w szczególności prawo bankowe.

    ustawa zabrania składania dyspozycji na wypadek śmierci do rachunku
    wspolnego ale nie zabrania przekształcania wspolnego w indywidualny

  • 22. Data: 2009-10-11 12:34:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jacenty <j...@w...pl> writes:

    > To jest igranie z prawem, w końcu bank dowie się o faktycznej dacie
    > śmierci klienta i wtedy może być nieprzyjemnie.

    Tzn. co, bank stwierdzi ze wybranie pieniedzy karta bankomatowa bylo
    fraudem i odda pieniadze do masy spadkowej, czy moze bedzie sie
    procesowal ze swoim bylym juz klientem?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2009-10-11 12:44:30
    Temat: Re: Zapis w banku na wypadek Ĺ&#65533;mierci.
    Od: z...@o...pl

    > Tzn. co, bank stwierdzi ze wybranie pieniedzy karta bankomatowa bylo
    > fraudem i odda pieniadze do masy spadkowej, czy moze bedzie sie
    > procesowal ze swoim bylym juz klientem?

    bank nie kiwnie palcem. Za to "poszkodowany" spadkobierca
    może uznać że został "okradziony" i powiadomić prokuratora

  • 24. Data: 2009-10-11 12:47:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z...@o...pl writes:

    > bank nie kiwnie palcem. Za to "poszkodowany" spadkobierca
    > może uznać że został "okradziony" i powiadomić prokuratora

    No i? Co ten prokurator zrobi? BTW kazdy spadkobierca bedzie wtedy
    "poszkodowanym".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 25. Data: 2009-10-11 13:06:03
    Od: Jacenty <j...@w...pl>

    On 11 Paź, 14:08, z...@o...pl wrote:

    > ustawa zabrania składania dyspozycji na wypadek śmierci do rachunku
    > wspolnego ale nie zabrania przekształcania wspolnego w indywidualny

    Do przekształcenia konta wspólnego w indywidualne (tak samo jak do
    zamknięcia konta wspólnego) wymagana jest zgoda obu współwłaścicieli.
    Skoro jeden nie żyje, to wiesz, rozumiesz... jest problem.

  • 26. Data: 2009-10-11 15:01:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z...@o...pl wrote:

    > po mojej śmierci współwłaściciel/pełnomocnik/użytkownik karty
    > wypłaci kasę i ...

    pójdzie ewentualnie siedzieć, bo pełnomocnictwo wygasa z chwilą śmerci
    (chyba, że zastrzegłeś inaczej).
    Po za tym to i tak wchodzi do masy spadkowej, niezaleznie czy wypłaci
    czy nie, wiec i tak bedzie musiał oddać.

  • 27. Data: 2009-10-11 15:03:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z...@o...pl wrote:

    > owszem, jeśli mocodawca umarł, to ja nie jestem już jego
    > pełnomocnikiem, czyli jestem złodziejem (dobrze wnioskuję?)

    tak

    > ale jeśli jestem współwłaścicielem, to mogę bez obecności
    > drugiej osoby zadysponować całością sumy

    połową.

  • 28. Data: 2009-10-11 15:05:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z...@o...pl wrote:

    > a gdyby znaleźć taki bank, który w umowie rachunku wspólnego zapisałby
    >
    > że: "z chwilą śmierci jednego ze współwłaścicieli rachunek ulega
    > przekształceniu w rachunek osobisty stanowiący wyłączną własność
    > drugiego z dotychczasowych współwłaścieli."
    >
    > wtedy problemu by nie było, nieprawdaż?! Tylko który bank to zrobi?...

    w zasadzied kazdy, z tym, że na rachunku po przekształceniu zobaczysz
    połowę kasy. Reszta zawiśnie jako mass spadkowa w bnku i dostanie je ten
    kto się zgłosi z właściwym papierkiem.

  • 29. Data: 2009-10-11 15:06:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacenty wrote:

    > Do przekształcenia konta wspólnego w indywidualne (tak samo jak do
    > zamknięcia konta wspólnego) wymagana jest zgoda obu współwłaścicieli.
    > Skoro jeden nie żyje, to wiesz, rozumiesz... jest problem.

    Ale zgoda może byc wyrażona w momencie zakładania konta.

  • 30. Data: 2009-10-11 16:28:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jacenty <j...@w...pl> writes:

    > Do przekształcenia konta wspólnego w indywidualne (tak samo jak do
    > zamknięcia konta wspólnego) wymagana jest zgoda obu współwłaścicieli.

    Do zamkniecia konta wspolnego nie jest wymagana, ogolnie rzecz biorac,
    zgoda obu wspolwlascicieli. Tzn. oczywiscie jakis bank moze tego wymagac
    (skutecznie lub nie oraz zgodnie z prawem lub nie), ale nie ma takiej
    zasady ogolnej.
    --
    Krzysztof Halasa