  • 11. Data: 2007-05-21 12:43:21
    Temat: Re: Zdolność kredytowa a KK
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Kamil Jońca wrote:

    > Jaki limit ? Kredytowy czy transakcyjny?

    Też mam wrażenie, że kolega limitów nie rozróżnia.

  • 12. Data: 2007-05-21 12:46:53
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Robert.I" <b...@K...pl> napisał w
    wiadomości news:f2s250$en3$1@absolut.sgh.waw.pl...

    > Ani razu nie skłamałem.

    Ni zadziała "samo z siebie". Zmieniasz tylko limit transakcyjny a
    nie kredytowy. Nie wiem w jaki sposób obecnie BRE wpisuje rachunki
    kart do BIK, kiedyś była tylko suma bieżącego zadłużenia bez
    wysokości limitu, więc należałoby chyba dodatkowo zadbać, aby
    rachunek karty nie był zadłużony wyżej niż ten 1k.

    marekz

  • 13. Data: 2007-05-21 13:01:35
    Od: "Robert.I" <b...@K...pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    pl...

    > pozwala?
    > przeciez bank wyznaczyl max limit na 15kzl to skad nagle zwiekszyles do
    > 20kzl, dlaczego od razu nie do 100kzl?
    > a co z innymi bankami, w ktorych nie ma mozliwosci takiego
    > "manipulowania" limitem?

    To mnie właśnie zastanowiło. Ubiegałem się o inny - który dostałem. A przy
    tym bank sobie odnotował że może więcej?
    Czegoś nie rozumiem. Jeśli będę chciał mieć KK z niewielkim limitem na
    karcie, 2k na miesiąc - powiedzmy ze nie lubię kart- a mam bardzo duże
    przychody, dajmy na to banku wychodzi że może mi spokojnie dać KK z 50k na
    miesiąc... to jestem obciążony tym brzemieniem?

    R.

  • 14. Data: 2007-05-21 13:03:04
    Od: "Robert.I" <b...@K...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > BIK, kiedyś była tylko suma bieżącego zadłużenia bez wysokości limitu,
    > więc należałoby chyba dodatkowo zadbać, aby rachunek karty nie był

    I tu jest właśnie pytanie... w żadnych dokumentach nie ma śladu o wyższym
    limicie kredytowym. A w takim razie rozumiem, że manipuluję transakcyjnym.
    Tylko kurna jak mam wiedzieć jaki mam limit kredytowy??? On się zapewnie
    jakoś zmienia, bo nigdy się nie ubiegałem o taki jaki dostałem :/

    R.

  • 15. Data: 2007-05-21 13:31:25
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Robert.I" <b...@K...pl> napisał w
    wiadomości news:f2s55o$fsp$1@absolut.sgh.waw.pl...

> [...]
    > manipuluję transakcyjnym. Tylko kurna jak mam wiedzieć jaki mam
    > limit kredytowy??? On się zapewnie jakoś zmienia, bo nigdy się

    Kredytowy masz w umowie... I ten się liczy, nie to ile bank ci
    proponował, ale to na ile podpisaliście umowę.

    Transakcyjnym możesz manipulować (górnym ograniczeniem jest
    kredytowy), ale nie ma to przełożenia na nic związanego ze
    zdolnością kredytową. Jeśli w BIK jest wpisana tylko wysokość
    zadłużenia, to czy sobie zmienisz limit transakcyjny czy nie,
    jeśli masz limit kredytowy 50k a w banku powiesz, że masz 5k i
    zadłużenie nie będzie przekraczało tego 5k, bank nie będzie w
    stanie ustalić na podstawie raportu z BIK, że masz limit kredytowy
    50k.

    Ale zmiana limitów transakcyjnych nic do tego zjawiska nie wnosi.

    marekz

  • 16. Data: 2007-05-21 13:40:39
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    MarekZ pisze:
    [...]

    > Jeśli w BIK jest wpisana tylko wysokość zadłużenia, to czy sobie
    > zmienisz limit transakcyjny czy nie, jeśli masz limit kredytowy 50k a w
    mam wrażenie, ze jest wpisana wysokość przyznanego limitu też, ale będę
    w stanie to sprawdzić dopiero wieczorem.

    KJ

  • 17. Data: 2007-05-21 13:49:42
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f2s7qq$n79$1@inews.gazeta.pl...

    > mam wrażenie, ze jest wpisana wysokość przyznanego limitu też,
    > ale będę w stanie to sprawdzić dopiero wieczorem.

    Sprawdziłem na swoim raporcie i BRE podaje wysokość limitu KK.

    marekz

  • 18. Data: 2007-05-21 13:57:04
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    MarekZ wrote:
> [...]
    > limit kredytowy 50k.
    >
    > Ale zmiana limitów transakcyjnych nic do tego zjawiska nie wnosi.

    Ja dodam jeszcze że nie każdy bank bierze pod uwagę cały przyznany limit
    kredytowy w kk przy staraniu się o kredyt. Nie pamiętam już gdzie, ale w
    którymś banku brali pod uwagę faktycznie wykorzystany limit przez
    ostatnie 3 miesiące.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    --
    www.tramping.slask.pl
    www.duzy-biust.pl

  • 19. Data: 2007-05-21 14:27:40
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Kredytowy masz w umowie... I ten się liczy, nie to ile bank ci
    > proponował, ale to na ile podpisaliście umowę.

    Nie inaczej, ale....

    > Transakcyjnym możesz manipulować (górnym ograniczeniem jest kredytowy),
    ale z tą uwagą w nawiasie zgodzić się nie mogę, bo w praktyce wykorzystany
    limit można nie tylko spłacić, ale też w dowolnym momencie nadpłacić, a
    przez odpowiednie zmanipulowanie transakcyjnym można autoryzować
    transakcję większą kwotą od przyznanego limitu kredytowego, czyli przy
    nadpłacie udostępniony limit kredytowy może być większy od przynanego w
    umowie, co w sposób nieco pokrętny dowodzi ta strona
    http://demo.mbank.com.pl/pomoc/kk/limity-k2.html

    Pozdr.
    K.K.

  • 20. Data: 2007-05-21 14:47:53
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "K.K." <z...@h...oraz.pl> napisał
    w wiadomości news:4651ac67$3@news.home.net.pl...

    > Nie inaczej, ale....

    > ale z tą uwagą w nawiasie zgodzić się nie mogę, bo w praktyce
    > wykorzystany
    [...]

    Naturalnie masz rację.

    marekz