  • 1. Data: 2009-08-25 09:15:16
    Temat: Zerwanie 3 letniej lokaty
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jest sobie lokata założona w XI.2007. Kapitalizacja roczna. Procent
    żałosny.
    Czy zrywając lokatę stracę wszystkie odsetki naliczone po pełnym
    roku i już opodatkowane, czy też zabiorą mi tylko odsetki z
    bieżącego, niezakończonego roku?

    Panie w banku nie wiedziały. Nawet Pani Dyrektor. Nazwę banku chyba
    litościwie przemilczę :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 2. Data: 2009-08-25 09:23:57
    Temat: Re: Zerwanie 3 letniej lokaty
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Tue, 25 Aug 2009 11:15:16 +0200, "Zbynek Ltd."
    <s...@p...onet.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >Czy zrywając lokatę stracę wszystkie odsetki naliczone po pełnym
    >roku i już opodatkowane, czy też zabiorą mi tylko odsetki z

    Każdy bank ma przecież inne warunki zrywania lokat, nawet każda lokata może mieć
    inne. Nie mają dostępu do starych tabel oprocentowania? Tam powinno to być
    określone.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 3. Data: 2009-08-25 09:57:32
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:h70a30$3eo$1@inews.gazeta.pl...
    > roku i już opodatkowane, czy też zabiorą mi tylko odsetki z
    > bieżącego, niezakończonego roku?

    Zapewne z bieżącego

  • 4. Data: 2009-08-25 11:14:13
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > bieżącego, niezakończonego roku?
    >
    > Panie w banku nie wiedziały. Nawet Pani Dyrektor. Nazwę banku chyba

    Spójrz w umowe. Tam wszystko powinno pisać. Jeśli lokata 3 letnia z
    kapitalizacja po zakończeniu okresu lokaty to mozesz stracic wszystkie
    odsetki.
    Ale tu nie ma reguły. Każdy bank, każda lokata może mieć inne
    warunki(kapitalizacja, prowizja za zerwanie itp.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-08-25 11:19:12
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy zrywając lokatę stracę wszystkie odsetki naliczone po pełnym
    > roku i już opodatkowane, czy też zabiorą mi tylko odsetki z

    Paniom na ekranie nie wyświetla się na ekranie kwota do wypłaty przed
    zatwierdzeniem transakcji ???

    pozd
    as

  • 6. Data: 2009-08-25 12:11:20
    Od: "Tomasz [Bubon]" <t...@g...com>

    Różnie bywa:
    niektóre przedterminowo zerwane lokaty z Open Finance zwracają 70%
    należnych odsetek.
    A zerwanie lokaty w Meritum skutkuje oprocentowaniem w wysokości 0%.

  • 7. Data: 2009-08-25 13:17:09
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > niektóre przedterminowo zerwane lokaty z Open Finance zwracają 70%
    > należnych odsetek.
    w OF zerwałem lokate po kilku dniach od założenia (bank okantował mnie
    na oprocentowaniu), ale odsetki mi naliczyli...nawet byłem zdziwiony, bo
    myślałem, że tylko kapitał dostanę

    generalnie jezeli kapitalizacja jest roczna (nawet przy lokacie 3
    letniej) to powinni wypłacić odsetki za pełne lata, ale jeżeli
    kapitalizacja na koniec umowy lokaty to zrywając przed terminem
    odzyskuje się tylko kapitał

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2009-08-25 16:06:20
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Adam S. napisał(a) :
    > Paniom na ekranie nie wyświetla się na ekranie kwota do wypłaty przed
    > zatwierdzeniem transakcji ???

    Nie wiem. Mi mówią, że nie wiedzą ile dostanę. Nie widziałem
    monitora. A nawet gdyby, to przecież pani może mówić, że nie może
    czegoś tam zrobić. No mówiłem, że dziadowski bank :-)

    Dzięki za próbę pomocy. Umowy nie mogę się doszukać. Może coś do
    rana znajdę.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 9. Data: 2009-08-25 16:09:02
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2009-08-25 18:06, Zbynek Ltd. wrote:

    > Nie wiem. Mi mówią, że nie wiedzą ile dostanę. Nie widziałem
    > monitora. A nawet gdyby, to przecież pani może mówić, że nie może
    > czegoś tam zrobić. No mówiłem, że dziadowski bank :-)
    Napisz jaki, to postaramy się pomóc.

  • 10. Data: 2009-08-25 18:27:31
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 25.08.09 13:14, kris pisze:
    > U?ytkownik "Zbynek Ltd."<s...@p...onet.pl> napisa? w
    > wiadomo?ci news:h70a30$3eo$1@inews.gazeta.pl...

    > Spójrz w umowe. Tam wszystko powinno pisaae. Je?li lokata 3 letnia z
    > kapitalizacja po zakonczeniu okresu lokaty to mozesz stracic wszystkie
    > odsetki.

    Wszak Zbynek napisał był, że kapitalizacja roczna. Więc za 1 rok
    powinien dostać odsetki. Za niepełny drugi moźe nie dostać wcale albo w
    obniżonej wysokości (ale to już raczej umowa i/lub TOIP do tej lokaty)

    --
    Pete