  • Data: 2008-02-23 11:08:13
    Temat: Zmiana PIN
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W przypadku zmiany PIN na nowy, przy wydawaniu nowego plastiku przez bank,
    PIN dla nowego plastiku jest nadal tym zmienionym PIN'em. To jest sytuacja
    standardowa.

    Natomiast w banku Getin (zgodnie z ich informacjami w serwisie www,
    osobiście nie miałem okazji przetestować), jeśli zmienimy sobie PIN karty,
    to po wydaniu nowego plastiku znowu będziemy mieli PIN pierwotnie nadany
    przez bank (czyli PIN ten musimy być w stanie odtworzyć) i będziemy musieli
    go ponownie zmieniać.

    Zastanawia mnie z czego wynika ta różnica, jakie różnice natury
    technologicznej to powodują.

    I jeszcze jedno spostrzeżenie, ING nie miał problemów z wprowadzeniem zmiany
    PIN w bankomacie dla kart debetowych, natomiast od lat nie jest w stanie
    wprowadzić tego w przypadku kart kredytowych. Rajfi wręcz się cofa w tym
    względzie w rozwoju, bo kiedyś, kiedy miał jeszcze własne bankomaty, można
    było dokonać tej operacji w jego bankomatach. Po sprzedaży bankomatów
    Euronetowi, funkcjonalność ta trwale zanikła.

    W bankach zagranicznych nie spotkałem się aby nie było takiej
    funkcjonalności dla karty. Czy PL pod tym względem jest jakaś zapóźniona czy
    może wynika to z jakichś innych względów?

    marekz