  • 1. Data: 2002-09-16 15:36:17
    Temat: Zmiana statusu rozliczeniowego mBanku
    Od: "JOHNNY" <j...@g...pl>

    Od 1 października 2002 roku, w międzybankowym systemie rozliczeń, numer
    rozliczeniowy
    mBanku 11402004 będzie mieć status NRB=2.
    Status NRB=2 oznacza, że w systemie międzybankowym mBank będzie rozpoznawany
    jako Bank przyjmujący przelewy wyłącznie z wpisanym 26 cyfrowym numerem
    rachunku.
    W związku z powyższym, od 1 października 2002 roku przy składaniu przelewów
    adresowanych do mBanku należy podawać cały numer rachunku złożony z 26 cyfr
    (z dwoma cyframi kontrolnymi, które są dwiema pierwszymi cyframi 26
    cyfrowego numeru rachunku).
    Prosimy wszystkich Klientów o aktualizację dotychczasowych zleceń do mBanku
    w których zostały podane 24 cyfrowe numery rachunków na numery 26 cyfrowe,
    zawierające dwie cyfry kontrolne.

    z www mBanku

    J.

  • 2. Data: 2002-09-16 15:50:34
    Temat: Re: Zmiana statusu rozliczeniowego mBanku
    Od: bartek <b...@i...pl>

> [...]
    >w których zostały podane 24 cyfrowe numery rachunków na numery 26 cyfrowe,

    Mam wrazenie, ze to juz nastapilo 1 wrzesnia. Od wtedy przestaly
    dochodzic zlecenia stale z citi - "Numer niezgodny z nazwa"

    --
    pozdrawiam
    bartek wysocki

  • 3. Data: 2002-09-16 16:40:48
    Od: "JOHNNY" <j...@g...pl>

    > Mam wrazenie, ze to juz nastapilo 1 wrzesnia. Od wtedy przestaly
    > dochodzic zlecenia stale z citi - "Numer niezgodny z nazwa"

    U mnie również, przelewy z Lukasa wracały po 3 dniach. Ale jak poprawiłem nr
    rach. mBanku (tzn. dopisałem liczbę kontrolną) poszło bez problemu.

  • 4. Data: 2002-09-17 09:13:50
    Od: Malgorzata Lewicka <s...@h...pl>

    Tako rzecze bartek:
    [...]
    > Mam wrazenie, ze to juz nastapilo 1 wrzesnia. Od wtedy przestaly
    > dochodzic zlecenia stale z citi - "Numer niezgodny z nazwa"

    Owszem, mnie wczoraj po raz pierwszy odrzuciło przelew mbank->mbank
    bez podania liczby kontrolnej.

    Saddie
    --
    /\ /\ Małgorzata Lewicka --- s...@h...pl ---
    =^;^= http://aravis.itpp.pl/

  • 5. Data: 2002-09-17 19:39:11
    Od: "seb!" <s...@i...pl>

    Użytkownik "JOHNNY" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    mBanku
    > w których zostały podane 24 cyfrowe numery rachunków na numery 26 cyfrowe,

    a czy mial ktos problem tego typu, ze pracodawca nie potrafil przelac kasy
    na konto mbank'u podajac 26-cyfrowy nr r-ku?
    ciekaw jestem czy pani od przelewow w firmie sie boi, nie potrafi, czy moze
    rzeczywiscie ma jakis "system" ktory uniemozliwia jej to.
    pozdrawiam
    sebek

  • 6. Data: 2002-09-17 19:46:11
    Od: "Piotr Orzechowski" <n...@p...USUNSPAM.com>

    Użytkownik "seb!" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    moze
    > rzeczywiscie ma jakis "system" ktory uniemozliwia jej to.

    niestety tak :(
    po pierwsze banki niektórych pracodawców nie obsługują elixiru :))) (też
    myślałem, że to śmieszne, ale kredyt bank w małych miasteczkach niestety nie
    akceptuje elixiru dla każdego banku - a przynajmniej bardzo uparcie takiej
    wersji trzymają się jego pracownicy)
    po drugie, niektóre systemy informatyczne wymagają podania numeru
    rozliczeniowego banku, a następnie numeru konta - i nie ma tu możliwości
    podania dwóch cyfr kontrolnych (o ile pamiętam LG jeszcze niedawno tak miał
    nawet w wersji internetowej)
    a więc z przelewami do mBanku mogą być takie problemy jak z przelewami do
    PKO BP, gdzie nie ma pełnego 26 cyfrowego numeru konta (i na przykład
    inteligo nie zaakceptuje z dwiema cyframi kontrolnymi)

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 7. Data: 2002-09-17 19:51:42
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]
    > rozliczeniowego banku, a następnie numeru konta - i nie ma tu możliwości
    > podania dwóch cyfr kontrolnych (o ile pamiętam LG jeszcze niedawno tak

    ... oraz citek/BHW (szczegolnie firmowe konta), tam dopiero sa jaja z IBAN.

  • 8. Data: 2002-09-17 20:13:51
    Od: "seb!" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Orzechowski" <n...@p...USUNSPAM.com> napisał
    w wiadomości news:am80n8$aor$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > PKO BP, gdzie nie ma pełnego 26 cyfrowego numeru konta (i na przykład
    > inteligo nie zaakceptuje z dwiema cyframi kontrolnymi)

    dzieki za odpowiedz.
    bankowosc to nie moja dziedzina, stad pytanie moje jest: co to jest elixir?

    wobec tego mbank chyba chce ograniczyc swoja klientele, moze ma jej za duzo?

    ponadto dotarlem rowniez do info ze:
    "W nr Zarządzeniu 5/2002 Prezesa Narodowego Banku Polskiego z dnia 6 maja
    2002 r. w sprawie sposobu numeracji rachunków bankowych prowadzonych w
    bankach http://www.nbp.pl/aktyprawne/dziennik/2002/dzu08_02.
    pdf napisane
    jest:

    § 11.1. Do identyfikacji rachunków bankowych w rozliczeniach krajowych
    stosuje się:
    1) do dnia 30 czerwca 2004 r. - NRB lub numer nadany w sposób stosowany
    przed wejściem w życie zarządzenia (tj. 1.07.2002), [...]" (z forum mbanku)

    (a od 1.lipca 2004 - wylacznie NRB :))

    co oznacza ze zmiana identyfikacji na NRB=2 w dn. 1.10.2002 jest sprzeczna z
    w/w przepisem.

    pozdrawiam
    sebek.

  • 9. Data: 2002-09-17 20:16:31
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    >
    > (a od 1.lipca 2004 - wylacznie NRB :))
    >
    > co oznacza ze zmiana identyfikacji na NRB=2 w dn. 1.10.2002 jest sprzeczna

    W mBanku numery rachunkow od samego poczatku byly nadawane zgodnie ze
    standardem NRB. Nigdy nie bylo tam innej numeracji niiz NRB.

    Maciej

  • 10. Data: 2002-09-17 20:38:36
    Od: "seb!" <s...@i...pl>

> [...]
    > >

    > W mBanku numery rachunkow od samego poczatku byly nadawane zgodnie ze
    > standardem NRB. Nigdy nie bylo tam innej numeracji niiz NRB.

    hm....
    a czym sie rozni NRB ktory jest do tej pory od NRB=2 ktory bedzie od
    1.10.02?
    poza tym ze ze przy NRB=2 wymagane jest podawanie 26 cyfr w nr r-ku.
    czy to jest jeden standard czy 2 rozne?
    pozdrawiam
    sebek.