-
1. Data: 2024-02-22 18:52:50
Temat: Zmiana z autoryzacji mobilnej na SMS
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
1. Próbuję się zalogować na zapomniane konto w mBanku i prosi o autoryzację
mobilną (co za cholera? zawsze były sms)
2. Szukam "Wyślij sms" -- nie ma.
3. Dzwonię na mLinię, bot po kilku minutach wyraża ogromny ból, że nie może się
ze mną dogadać i przełącza na konsultanta (twardy był, ale ja twardszy)
4. Konsultantka niestety twierdzi, że u niej to niemożliwe, tylko w aplikacji
mogę to zrobić* (!!!) albo stacjonalnie (!!!). Ok, to niech podyktuje mi
wszystkie adresy, udaję że notuję ;)
5. ALE! ALE! Konsultantka zapomina wspomnieć, że jest jakaś apka mBank Token
tylko do logowania.
6. Ściągam, wysyłam z niej smsa. Po chwili oddzwianiają, ale w połowie rozmowy
rozłączają się i nie dostaję magicznych 4 cyferek do autoryzacji (czy wuj tam
wie czego).
7. Próbuję zatem jeszcze raz, ale dostaję "spróbuj za 15 minuit".
No to czekam, a że to już mija blisko 1h, to wpadłem tylko wspomnieć, że:
W MBANKU STABILNIE CHUJOWO ! :d
* - nie mogę zainst. oryginalnej apki, bo mam na niej obsługę drugiego konta, a
pamiętając ciągłe cyrki z zapominaniem sparowania, to boję się jej dotykać
(nawet nie aktualizuję)
-
2. Data: 2024-02-23 20:23:34
Temat: Re: Zmiana z autoryzacji mobilnej na SMS
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2024-02-22 o 18:52, r...@k...pl pisze:
> 1. Próbuję się zalogować na zapomniane konto w mBanku i prosi o autoryzację
> mobilną (co za cholera? zawsze były sms)
> 2. Szukam "Wyślij sms" -- nie ma.
> 3. Dzwonię na mLinię, bot po kilku minutach wyraża ogromny ból, że nie może się
> ze mną dogadać i przełącza na konsultanta (twardy był, ale ja twardszy)
> 4. Konsultantka niestety twierdzi, że u niej to niemożliwe, tylko w aplikacji
> mogę to zrobić* (!!!) albo stacjonalnie (!!!). Ok, to niech podyktuje mi
> wszystkie adresy, udaję że notuję ;)
> 5. ALE! ALE! Konsultantka zapomina wspomnieć, że jest jakaś apka mBank Token
> tylko do logowania.
> 6. Ściągam, wysyłam z niej smsa. Po chwili oddzwianiają, ale w połowie rozmowy
> rozłączają się i nie dostaję magicznych 4 cyferek do autoryzacji (czy wuj tam
> wie czego).
> 7. Próbuję zatem jeszcze raz, ale dostaję "spróbuj za 15 minuit".
>
> No to czekam, a że to już mija blisko 1h, to wpadłem tylko wspomnieć, że:
>
> W MBANKU STABILNIE CHUJOWO ! :d
>
> * - nie mogę zainst. oryginalnej apki, bo mam na niej obsługę drugiego konta, a
> pamiętając ciągłe cyrki z zapominaniem sparowania, to boję się jej dotykać
> (nawet nie aktualizuję)
Zaniedbałeś swoje sprawy po prostu...
-
3. Data: 2024-02-23 22:18:13
Temat: Re: Zmiana z autoryzacji mobilnej na SMS
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Fri, 23 Feb 2024 20:23:34 +0100, w <urarbm$tho$1$cef@news.chmurka.net>, cef
<c...@i...pl> napisał(-a):
> W dniu 2024-02-22 o 18:52, r...@k...pl pisze:
> > 1. Próbuję się zalogować na zapomniane konto w mBanku i prosi o autoryzację
> > mobilną (co za cholera? zawsze były sms)
> > 2. Szukam "Wyślij sms" -- nie ma.
> > 3. Dzwonię na mLinię, bot po kilku minutach wyraża ogromny ból, że nie może się
> > ze mną dogadać i przełącza na konsultanta (twardy był, ale ja twardszy)
> > 4. Konsultantka niestety twierdzi, że u niej to niemożliwe, tylko w aplikacji
> > mogę to zrobić* (!!!) albo stacjonalnie (!!!). Ok, to niech podyktuje mi
> > wszystkie adresy, udaję że notuję ;)
> > 5. ALE! ALE! Konsultantka zapomina wspomnieć, że jest jakaś apka mBank Token
> > tylko do logowania.
> > 6. Ściągam, wysyłam z niej smsa. Po chwili oddzwianiają, ale w połowie rozmowy
> > rozłączają się i nie dostaję magicznych 4 cyferek do autoryzacji (czy wuj tam
> > wie czego).
> > 7. Próbuję zatem jeszcze raz, ale dostaję "spróbuj za 15 minuit".
> >
> > No to czekam, a że to już mija blisko 1h, to wpadłem tylko wspomnieć, że:
> >
> > W MBANKU STABILNIE CHUJOWO ! :d
> >
> > * - nie mogę zainst. oryginalnej apki, bo mam na niej obsługę drugiego konta, a
> > pamiętając ciągłe cyrki z zapominaniem sparowania, to boję się jej dotykać
> > (nawet nie aktualizuję)
>
> Zaniedbałeś swoje sprawy po prostu...
Że włączenie autoryzacji mobilnej bez mojej zgody to moja wina? Mam za nimi
chodzić jak za dziećmi i pilnować? To zresztą pół biedy -- tragiczne jest to,
że mLinia może rozmawiać ze mną jak z właścicielem konta, ale jeżeli
trzebaprzełączyć wajchę to jednak to nie jestem ja...
-
4. Data: 2024-02-23 22:30:04
Temat: Re: Zmiana z autoryzacji mobilnej na SMS
Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
"r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:
[...]
>>
>> Zaniedbałeś swoje sprawy po prostu...
>
> Że włączenie autoryzacji mobilnej bez mojej zgody to moja wina? Mam za nimi
> chodzić jak za dziećmi i pilnować? To zresztą pół biedy -- tragiczne jest to,
> że mLinia może rozmawiać ze mną jak z właścicielem konta, ale jeżeli
> trzebaprzełączyć wajchę to jednak to nie jestem ja...
Ale akurat to jest normalne.
Do pewnych (np. przeglądania konta) operacji potrzebujemy x% pewności,
ze Ty to Ty do innych (np. przelew) y% (y>x) a do jeszcze innych z%,
więc trochę dziwi mnie Twoje zdziwienie.
KJ
-
5. Data: 2024-02-24 08:47:56
Temat: Re: Zmiana z autoryzacji mobilnej na SMS
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2024-02-23 o 22:18, r...@k...pl pisze:
> Fri, 23 Feb 2024 20:23:34 +0100, w <urarbm$tho$1$cef@news.chmurka.net>, cef
> <c...@i...pl> napisał(-a):
>
>> W dniu 2024-02-22 o 18:52, r...@k...pl pisze:
>>> 1. Próbuję się zalogować na zapomniane konto w mBanku i prosi o autoryzację
>>> mobilną (co za cholera? zawsze były sms)
>>> 2. Szukam "Wyślij sms" -- nie ma.
>>> 3. Dzwonię na mLinię, bot po kilku minutach wyraża ogromny ból, że nie może się
>>> ze mną dogadać i przełącza na konsultanta (twardy był, ale ja twardszy)
>>> 4. Konsultantka niestety twierdzi, że u niej to niemożliwe, tylko w aplikacji
>>> mogę to zrobić* (!!!) albo stacjonalnie (!!!). Ok, to niech podyktuje mi
>>> wszystkie adresy, udaję że notuję ;)
>>> 5. ALE! ALE! Konsultantka zapomina wspomnieć, że jest jakaś apka mBank Token
>>> tylko do logowania.
>>> 6. Ściągam, wysyłam z niej smsa. Po chwili oddzwianiają, ale w połowie rozmowy
>>> rozłączają się i nie dostaję magicznych 4 cyferek do autoryzacji (czy wuj tam
>>> wie czego).
>>> 7. Próbuję zatem jeszcze raz, ale dostaję "spróbuj za 15 minuit".
>>>
>>> No to czekam, a że to już mija blisko 1h, to wpadłem tylko wspomnieć, że:
>>>
>>> W MBANKU STABILNIE CHUJOWO ! :d
>>>
>>> * - nie mogę zainst. oryginalnej apki, bo mam na niej obsługę drugiego konta, a
>>> pamiętając ciągłe cyrki z zapominaniem sparowania, to boję się jej dotykać
>>> (nawet nie aktualizuję)
>>
>> Zaniedbałeś swoje sprawy po prostu...
>
> Że włączenie autoryzacji mobilnej bez mojej zgody to moja wina? Mam za nimi
> chodzić jak za dziećmi i pilnować? To zresztą pół biedy -- tragiczne jest to,
> że mLinia może rozmawiać ze mną jak z właścicielem konta, ale jeżeli
> trzebaprzełączyć wajchę to jednak to nie jestem ja...
Nie wiem jak tam co działa w mbanku, bo też mam tam konto z zupełnie innych
technicznych powodów niż zwykłe korzystanie i korzytsam tylko z tych
technicznych rzeczy.
Ale jeśli piszesz, że masz apkę z obsługą innego konta, to znaczy, że coś
tam sam namieszałeś i się dziwisz, ze się nie udaje. I czyja to wina?
-
6. Data: 2024-02-24 09:45:51
Temat: Re: Zmiana z autoryzacji mobilnej na SMS
Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
cef <c...@i...pl> writes:
[..]
>
>
>
> Nie wiem jak tam co działa w mbanku, bo też mam tam konto z zupełnie innych
> technicznych powodów niż zwykłe korzystanie i korzytsam tylko z tych
> technicznych rzeczy.
> Ale jeśli piszesz, że masz apkę z obsługą innego konta, to znaczy, że coś
> tam sam namieszałeś i się dziwisz, ze się nie udaje. I czyja to wina?
Wystarczy, że był klientem Multibanku i mBanku przed połączeniem.
Problem analogiczny do 'mam konto w Inteligo i PKO BP' też tylko jedno
możesz obsługiwać na telefonie.
KJ
-
7. Data: 2024-02-24 13:03:13
Temat: Re: Zmiana z autoryzacji mobilnej na SMS
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2024-02-24 o 09:45, Kamil Jońca pisze:
> cef <c...@i...pl> writes:
>
> [..]
>>
>>
>>
>> Nie wiem jak tam co działa w mbanku, bo też mam tam konto z zupełnie innych
>> technicznych powodów niż zwykłe korzystanie i korzytsam tylko z tych
>> technicznych rzeczy.
>> Ale jeśli piszesz, że masz apkę z obsługą innego konta, to znaczy, że coś
>> tam sam namieszałeś i się dziwisz, ze się nie udaje. I czyja to wina?
>
> Wystarczy, że był klientem Multibanku i mBanku przed połączeniem.
>
> Problem analogiczny do 'mam konto w Inteligo i PKO BP' też tylko jedno
> możesz obsługiwać na telefonie.
Tym bardziej powinien pilnować porządku w zapomnianych kontach.
-
8. Data: 2024-02-24 13:22:23
Temat: Re: Zmiana z autoryzacji mobilnej na SMS
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 24.02.2024 o 09:45, Kamil Jońca pisze:
> Wystarczy, że był klientem Multibanku i mBanku przed połączeniem.
>
> Problem analogiczny do 'mam konto w Inteligo i PKO BP' też tylko jedno
> możesz obsługiwać na telefonie.
Nie korzystam z tego, ale w aplikacji daje się połączyć konta innych
banków. To nie da się połączyć konta w tym samym banku, tylko
pochodzącego z innego systemu? Po prostu pytam, bo to dziwne.
--
(~) Robert Tomasik
-
9. Data: 2024-02-24 14:51:43
Temat: Re: Zmiana z autoryzacji mobilnej na SMS
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2024-02-24 o 13:22, Robert Tomasik pisze:
> W dniu 24.02.2024 o 09:45, Kamil Jońca pisze:
>> Wystarczy, że był klientem Multibanku i mBanku przed połączeniem.
>>
>> Problem analogiczny do 'mam konto w Inteligo i PKO BP' też tylko jedno
>> możesz obsługiwać na telefonie.
>
> Nie korzystam z tego, ale w aplikacji daje się połączyć konta innych
> banków.
W jakiej aplikacji da się połączyć?
-
10. Data: 2024-02-24 15:02:07
Temat: Re: Zmiana z autoryzacji mobilnej na SMS
Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
cef <c...@i...pl> writes:
> W dniu 2024-02-24 o 13:22, Robert Tomasik pisze:
>> W dniu 24.02.2024 o 09:45, Kamil Jońca pisze:
>>> Wystarczy, że był klientem Multibanku i mBanku przed połączeniem.
>>>
>>> Problem analogiczny do 'mam konto w Inteligo i PKO BP' też tylko jedno
>>> możesz obsługiwać na telefonie.
>> Nie korzystam z tego, ale w aplikacji daje się połączyć konta innych
>> banków.
>
> W jakiej aplikacji da się połączyć?
PSD2 dała możliwość dostępu jednemu bankowi do drugiego. I w takiej
aplikacji ing ja mogę widzieć konta z mBanku i aliora. (Ale już przelewu
chyba nie mogę zainicjować)
KJ