  • 161. Data: 2021-08-24 11:35:15
    Temat: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-23, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Bo patrzysz na to przez pryzmat literalnych zapisów prawa.

    No nie. To właśnie cwaniaczki pocisnęły literalnie zapisy prawa.
    Oczywistym jest, że jest to kredyt rozliczany wg zasad walutowych.
    Szczegóły "jak" bank to w środku rozwiązuje są technikaliami, dla
    klienta nie ma żadnej różnicy, czy kredyt jest denominowany, czy
    indeksowany.

    Ale jednak denominowane są legalne, a indeksowane - wg najnowszej linii
    orzeczniczej - nie. I to jest przecież absurd.

    Przypominam, że nikt nie wygrał z tytułu "bank nie powiedział o ryzyku".
    Wszyscy wygrywają czepiając się konkretnie indeksacji, ew. tego że umowa
    nie podawała sztywnej tabeli kursowej.

    Tylko w przekazie medialnym istnieje wygrana na "ojeju banki mnie
    oszukały, bo nie powiedziały o ryzyku".

    > A czepianie sie ich, szukanie kruczków itp to tylko efekt a nie powód.
    > Powód był/jest taki ze frankowicze zorientowali sie ze ich oszukano.
    > Ja im wierze bo pamietam jakie mi bzdury opowiadano w conajmniej kilku
    > bankach.

    A niemiec płakał jak sprzedawał. :)

    -bank-czarnecki

    > Czyli ukarali Czarneckiego własciciela a nie Czarneckiego prezesa.

    Wszystkich właścicieli, tych drobnych też.

    > Wiec nadal twierdze ze prezesi moga czuc sie bezkarni.

    Prezesi mogą czuć się bezkarni tak długo, jak długo postępuje zgodnie z
    literą prawa. Ale prosty fakt jest taki, że nikt nie chce pozwać
    prezesa, bo nie uzyska od niego tyle hajsu. A od banku i owszem.

    Takie to proste. Nie chodzi o sprawiedliwość, czy ukaranie winnych,
    tylko o to by za "swoje" decyzje ktoś inny zapłacił.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 162. Data: 2021-08-24 11:39:43
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    "Opisana sytuacja makroekonomiczna przeŽocyŽa siC na politykC instytucji
    finansowych w krajach zachodnich i wygenerowaŽa mikroekonomiczne
    przesŽanki kryzysu
    finansowego. Banki, towarzystwa ubezpieczeniowe i fundusze inwestycyjne
    w obliczu
    dobrej koniunktury gospodarczej i napŽywu znacznych zasobów pieni>dza
    rozwijaŽy
    incynieriC finansow> i stosowaŽy agresywne techniki sprzedacy. OferowaŽy
    dostCp
    do tanich kredytów konsumpcyjnych i skomplikowanych produktów finansowych,
    nie zwracaj>c dostatecznej uwagi na wiarygodnoW5 kredytow> klientów oraz ich
    nisk> wiedzC na temat nowinek finansowych. Instytucje odpowiedzialne za
    nadzór
    nad rynkiem kapitaŽowym nie reagowaŽy na rosn>ce ryzyko kredytowe i rynkowe"

    https://www.google.com/search?q=rola+bank%C3%B3w+w+k
    ryzysie&sxsrf=ALeKk03Jcta96fKjJEjtYDp-JJCGVjs5EA%3A1
    629797558808&ei=trwkYZfjMPiJ9u8P6eWG8AQ&oq=rola+bank
    %C3%B3w+w+kryzysie&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyBggAEBYQHj
    oHCCMQsAMQJzoHCAAQRxCwA0oECEEYAFCWFFiWFGDBLGgBcAJ4AI
    ABgAGIAYABkgEDMC4xmAEAoAECoAEByAEJwAEB&sclient=gws-w
    iz&ved=0ahUKEwiXlrGErcnyAhX4hP0HHemyAU4Q4dUDCA8&uact
    =5

  • 163. Data: 2021-08-24 11:53:13
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-24, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    [... ciach blebranie nie na temat ...]

    Typie.

    Przykłady wyciągania przez bankierów łapki po kasę z _naszych
    podatków_, z tytułu własnych działań.

    Dajesz.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 164. Data: 2021-08-24 12:07:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 Aug 2021 16:25:47 +0200, _Master_ wrote:

    > Ale dostrzegasz że jest to w sprzeczności z wolnym przepływem towarów i
    > usług na które się zgadzaliśmy wstępując do UE.

    To tak nie calkiem, bo jak widac - nie ma zakazu jezdzic w innych
    krajach.

    > Wiadomo że konkurować będziemy pensjami a nie technologią. I wszyscy to
    > rozumieli. I co się wydarzyło? Jesteśmy za dobrzy czy po prostu projekt
    > jednego TWORU złożonego z tak różnych składowych nie koniecznie musi się
    > udać.

    Albo po prostu czasem trzeba drobna korekte, ktora tu akurat widzimy
    :-)

    > A wracając do banków... To właśnie w taki sposób obniżono dochody
    > polskich firm transportowych.
    > Dlaczego nie można identycznie postąpić z bankami? ;-)

    Tylko jak sobie to wyobrazasz, aby bylo analogicznie ?
    Banki, dzialajac w innych krajach, musza ograniczyc procenty do
    obowiazujacych w tych krajach?
    Czy tylko placic prezesowi pensje w wysokosci minimalnej pensji
    prezesa obowiazujacej w danym kraju? :-)

    J.

  • 165. Data: 2021-08-24 12:35:16
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Znaczy za trudne. Momencik.

  • 166. Data: 2021-08-24 12:53:06
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-24-sierpnia-2021 o 12:07, J.F pisze:

    > To tak nie calkiem, bo jak widac - nie ma zakazu jezdzic w innych
    > krajach.

    I masz... Co to za wolność jak się zmusza kogoś do wynagrodzenia w danym
    kraju? Jak ma być przepływ usług jak materiał taki sam prąd, paliwo... i
    jeszcze robocizna.
    Jak Niemiec przyjeżdża do Polski. Jak np. stawia montownię samochodów
    czy części do nich to ma zarabiać tyle co się w Polsce zarabia?

    Wyobrażasz sobie taki PRZEPIS?

    A tu proszę.

    MOSNA ;-)

    To może odgórnie ustalić zarobki w całej UE? ;-)

    NIE TO JEST NIEWYKONALNE. Polacy przestaliby pracować ;-)

    > Tylko jak sobie to wyobrazasz,

    Banki muszą tak wachlować procentami aby pokryć swoje koszty i nic
    więcej. ;-) Wszak działają z ramienia... i dla ogółu ;-)
    Postawić ich w sytuacji polskiej firmy transportowej.
    NO NIE ZAROBISZ ;-)

  • 167. Data: 2021-08-24 13:21:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Aug 2021 12:53:06 +0200, _Master_ wrote:

> [...]
    > Jak Niemiec przyjeżdża do Polski. Jak np. stawia montownię samochodów
    > czy części do nich to ma zarabiać tyle co się w Polsce zarabia?

    Ale przeciez to juz bylo wczesniej.
    Polak stawia w Niemczech montownie samochodow, to musi placic wymagane
    stawki minimalne.
    Przyjezdza Niemiec do Polski do fryzjera - placi polska cene.
    Lub przygraniczna.
    Otwierasz zaklad fryzjerski w Niemczech, pracujesz sam - to ceny sobie
    ustalasz sam. Ale zatrudniasz drugiego Polaka/Polke, to juz minimalna
    niemiecka stawka obowiazuje.

    Kierowcy byli pewnym wyjatkiem, bo to skomplikowany przypadek - wozi
    Polak towar z Hiszpanii do Polski w polskiej firmie.

    > A tu proszę.
    > MOSNA ;-)
    >
    > To może odgórnie ustalić zarobki w całej UE? ;-)
    >
    > NIE TO JEST NIEWYKONALNE. Polacy przestaliby pracować ;-)

    Widac UE nie jest taka glupia, ale ... to sie samo stanie,
    przynajmniej w sporej czesci.
    Poczatek juz widac - nie podobaja ci sie polskie zarobki, to jedziesz
    pracowac do Londynu.

    Tylko jest jeszcze czesc dalsza - stawia Niemiec montownie samochodow
    ... a tam roboty montuja ...

    > Banki muszą tak wachlować procentami aby pokryć swoje koszty i nic
    > więcej. ;-) Wszak działają z ramienia... i dla ogółu ;-)

    Ale nie ma takich wymogow.

    > Postawić ich w sytuacji polskiej firmy transportowej.
    > NO NIE ZAROBISZ ;-)

    Gdzies tam w krajach anglosaskich sa organizacje "non-profit".
    U nas chyba nie znane, w reszcie EU ... chyba tez nie.

    J.

  • 168. Data: 2021-08-24 13:34:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.08.2021 o 13:21, J.F pisze:
    > Kierowcy byli pewnym wyjatkiem, bo to skomplikowany przypadek - wozi
    > Polak towar z Hiszpanii do Polski w polskiej firmie.
    Żeby do Polski, albo z Polski woził, to by był niewielki problem. rzecz
    w tym, ze nasze firmy tam na miejscu woziły towar.

    --
    Robert Tomasik

  • 169. Data: 2021-08-24 15:02:48
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Trzeba było zapiać drobny druczek w traktatach że przepływ usług jest
    wolny ale pensje w tych usługach płaci się "miejscowe"

    A może jest taki zapis? ;-)

  • 170. Data: 2021-08-24 16:25:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.08.2021 o 15:02, _Master_ pisze:
    > Trzeba było zapiać drobny druczek w traktatach że przepływ usług jest
    > wolny ale pensje w tych usługach płaci się "miejscowe"

    Jak chcesz wyliczyć pensje kierowcy jadącego z Hiszpanii na Ukrainę?
    Jakoś średnio po ilości kilometrów w danym kraju?

    > A może jest taki zapis? ;-)

    Nasi to obchodzą regularnie korzystając z braku granic. Wioząc towar z
    Hiszpanii do Francji mają dwa listy przewozowe. Jeden do Francji, dla
    Francuza, a drugi do Polski, który przy rozładunku wywalają. Trochę to
    upraszczam, ale mniej więcej tak to robią.

    --
    Robert Tomasik