  • 1. Data: 2010-07-13 21:40:46
    Temat: Zyski z NFI?
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    Kiedys toto bylo zwolnione z podatku i ja odjalem od rozliczenia. Teraz
    US kaze mi doplacic roznice, nie podajac przyczyny. Jak to jest?
    Zwolnienie (do jakiejstam wysokosci sredniej krajowej) jeszcze obowiazuje?
    Dzieki

    http://PokonacRynek.blogspot.com - analiza techniczna, giełda, prognozy
    i przemyślenia.

  • 2. Data: 2010-07-13 21:43:50
    Temat: Re: Zyski z NFI?
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gonzo" <g...@n...nn> napisał w wiadomości
> [...]
    > kaze mi doplacic roznice, nie podajac przyczyny. Jak to jest? Zwolnienie
    > (do jakiejstam wysokosci sredniej krajowej) jeszcze obowiazuje?

    Może musisz przedstawić dowód kiedy nabyłeś NFI, najlepiej zapytaj źródła o
    co chodzi.
    Dombrek

  • 3. Data: 2010-07-13 23:46:48
    Od: " " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Gonzo <g...@n...nn> napisał(a):

> [...]
    > US kaze mi doplacic roznice, nie podajac przyczyny. Jak to jest?
    > Zwolnienie (do jakiejstam wysokosci sredniej krajowej) jeszcze obowiazuje?

    "W myśl art.21 ust.1 pkt 42 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,
    wolne od podatku są dochody uzyskane ze sprzedaży akcji narodowych funduszy
    inwestycyjnych NFI - w skali roku do łącznej wysokości połowy
    jednomiesięcznego przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej. Jeżeli
    podatnik uzyska w roku podatkowym dochód w kwocie przekraczającej połowę
    jednomiesięcznego przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej, wówczas
    opodatkowaniu podlega nadwyżka ponad tę kwotę."

    Tak się często zastanawiam czy powyższe nie dotyczy tylko akcji NFI nabytych w
    drodze zamiany z PŚU:

    "Z chwilą wymiany świadectwa udziałowego na akcje funduszy wygasają wszelkie
    prawa reprezentowane przez świadectwo udziałowe. Z paragrafu 1 rozporządzenia
    Ministra Skarbu Państwa z dnia 5 listopada 1996r w sprawie określenia trybu
    wymiany powszechnych świadectw udziałowych na akcje narodowych funduszy
    inwestycyjnych /Dz.U. Nr 130 poz. 614 z dnia 12 listopada 1996r/ wynika, że
    powszechne świadectwo udziałowe, zwane dalej "świadectwem udziałowym" wymienia
    się na jedną akcję w każdym z narodowych funduszy inwestycyjnych, zwanych
    "funduszami" wyznaczonymi do tej wymiany. Zakupione świadectwa udziałowe
    /wymienione na akcje narodowych funduszy inwestycyjnych/ nie spełniają wymogu
    art.52 pkt1 lit.b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - więc dochód
    z ich sprzedaży podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym."

    Pracownicy US często "nie znają" 135 punktów art. 21 ust. 1 Ustawy.
    Czasami upierają się, że np. 08OCTAVA to nie akcje NFI, bo nie mają w nazwie
    NFI (wtedy trzeba pokazać im kod KDPW PLNFI00....)
    To są przypadki o których mówią mi często Klienci z podobnym problemem.

    Powoływałeś się już - w rozmowie z US - na art. 21 ust. 1 pkt 42 Ustawy?

    Teksty jednolity Ustawy (stan bieżący) :
    http://isip.sejm.gov.pl/Download?id=WDU19910800350&t
    ype=3