  • 21. Data: 2022-07-13 17:47:57
    Temat: Re: Zyski ze sprzedaży walut obcych w kantorze internetowym
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Ciekawe jak US to sprawdza.

    np. krzyżowo.
    Wystąpi do FI z żądaniem udostępnienia operacji klientów z rezydencją PL
    i sobie mogą zweryfikować.

    --
    Pete

  • 22. Data: 2022-07-13 22:47:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 13 lipca 2022 o 17:48:03 UTC+2 Pete napisał(a):

    > np. krzyżowo.
    > Wystąpi do FI z żądaniem udostępnienia operacji klientów z rezydencją PL
    > i sobie mogą zweryfikować.

    A _zagraniczny_ (a tym bardziej poza UE) FI ma obowiązek im to podać?
    Takie USA mają FATCA i narzucają te umowy zagranicznym partnerom, ale czy PL może
    komuś coś takiego narzucić?
    Albo nawet czy ktoś się zgodzi/zgodził, jak PL grzecznie poprosi?

  • 23. Data: 2022-07-14 07:48:57
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    komuś coś takiego narzucić?
    > Albo nawet czy ktoś się zgodzi/zgodził, jak PL grzecznie poprosi?

    Coś tam nawet Szwajcarzy udostępniają. Generalnie w dzisiejszych czasach
    nie ma już 100% pewności o zapewnieniu dyskrecji.

    --
    Pete

  • 24. Data: 2022-07-14 10:10:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 lipca 2022 o 07:49:04 UTC+2 Pete napisał(a):

    > Coś tam nawet Szwajcarzy udostępniają. Generalnie w dzisiejszych czasach
    > nie ma już 100% pewności o zapewnieniu dyskrecji.

    Pewne to były i są tylko podatki/haracz i śmierć (no, jeden podobno się wyłamał, ale
    podatki kazał płacić ;)
    Ja pytam, czy udostępnią na żądanie z _PL_, a nie np. z USA?

  • 25. Data: 2022-07-14 15:31:35
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Pewne to były i są tylko podatki/haracz i śmierć (no, jeden podobno się wyłamał,
    ale podatki kazał płacić ;)
    > Ja pytam, czy udostępnią na żądanie z _PL_, a nie np. z USA?

    A to się musisz zapytać skarbówki w trybie dostępu do informacji publicznej.

    --
    Pete

  • 26. Data: 2022-07-14 18:24:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 lipca 2022 o 15:31:38 UTC+2 Pete napisał(a):

    może komuś coś takiego narzucić?

    > A to się musisz zapytać skarbówki w trybie dostępu do informacji publicznej.

    Tzn. mam napisać: "Mam sobie zyski z niemieckich/USAńkich/kajmańskich FI i czy
    potrafią się Państwo o nich dowiedzieć?" ? ;P

  • 27. Data: 2022-07-14 18:34:22
    Od: Pete <n...@n...com>

    może komuś coś takiego narzucić?

    > Tzn. mam napisać: "Mam sobie zyski z niemieckich/USAńkich/kajmańskich FI i czy
    potrafią się Państwo o nich dowiedzieć?" ? ;P

    bardzo dobrze.

    --
    Pete

  • 28. Data: 2022-07-14 19:01:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 lipca 2022 o 18:34:25 UTC+2 Pete napisał(a):

    może komuś coś takiego narzucić?

    wyłamał, ale podatki kazał płacić ;)

    potrafią się Państwo o nich dowiedzieć?" ? ;P
    > bardzo dobrze.

    No właśnie tak sądziłem, że czymś trzeba ich do pracy zachęcić.
    Takim triggerem bywa złożenie formularza o zwrot VAT za materiały budowlane - jak to
    ostatnio zrobiłem,
    to mi PITy za ostatnie 5 lat przetrzepali i musiałem im donosić umowę żony na
    dzierżawę pola - w zawrotnej
    kwocie 100zł rocznie...

    No ale jeśli tak napiszę, oni się pomęczą i wyjdzie, że jednak nie mam tych FI, to
    czy nie dostanę mandatu za wprowadzenie US w błąd?

    Podobno jak się do straży wiejskiej dzwoni, ze ktoś źle parkuje, a oni uważają, że
    dobrze, a ty to powtarzasz,
    to mogą dać mandat.
    A jak potem zaczniesz pisać o tym do urzędu miasta, to przekierują do straży
    miejskiej i znów dostaniesz mandat...

  • 29. Data: 2022-07-15 07:28:47
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Od 1 lipca US to NKWD - mogą zajrzeć na konta każdego, nie tylko podejrzanych.
    Widać podejrzany jest każdy - a Dzierżyński jest żywy wieczniej niż Lenin.
    > Tajemnica bankowa to przeżytek, tak jak koń.

    Tylko czy mają moce przerobowe przy takich płacach ?

  • 30. Data: 2022-07-15 11:16:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Jul 2022 07:28:47 +0200, Krzysztof kw1618 wrote:

    Widać podejrzany jest każdy - a Dzierżyński jest żywy wieczniej niż Lenin.

    > Tylko czy mają moce przerobowe przy takich płacach ?

    Zawsze moga podniesc.
    Albo premie czy nagrody rozdzielac za znalezienie.
    Albo procent od kary ... i tak chyba maja procent od "przypisu
    skladki", przynajmniej dawniej mieli.

    No i jeszcze moga programy zapuszczac, i wychwytywac co ciekawsze
    przypadki automatycznie.

    J.