  • 91. Data: 2022-07-28 10:17:18
    Temat: Re: Zyski ze sprzedaży walut obcych w kantorze internetowym
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    [...]
    > Dostrzegam ciekawe podejście z naszej strony (tzw polskiej),
    > że jak coś w przepisach opiera się na oświadczeniu to zakładamy, że
    > nikt tego u nas nie wykona nawet jeśli jest to nakazane lub są jakieś kary.
    Nie o to chodzi, że nie wykona. Raczej uznaje się ciężar dowodowy
    oświadcznia za inny niż aktu notarialnego.
    Choćby z tego powodu, że oświadczenie może być nieprawdziwe, ale
    składane w dobrej wierze.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 92. Data: 2022-07-28 15:21:11
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Osobne, nie osobne, to trudno powiedzieć. W samej płycie jest 6 obwodów,
    > a jak to jest połączone, to nie wiem. Jasne jest, że mogą być włączane
    > niezależnie, ale zarówno w trójkącie, jak i w gwieździe, można włączyć
    > tylko część obciążeń, wtedy trójkąt/gwiazda będą niekompletne - to chyba
    > jasne.
    >
    > Ale można to zrobić (modulo konieczność zapewnienia względnie równego
    > obciążenia faz - ale to nie w takich przypadkach). Z gwiazdą byłby
    > problem bez przewodu neutralnego, a z trójkątem, jakbyśmy nie mieli
    > 3 faz.

    Jeśli kuchenka ma możliwość podłączenia jej całej pod jedną fazę (moja
    poprzednia Siemensa z około 95r i obecna Amika sprzed kilku lat mają) to
    nie może w niej być żadnego śladu połączenia w trójkąt.
    Czyli wszystko jest w gwiazdę.
    Dla mnie określenie w gwiazdę oznacza sposób połączenia. Jeśli dla kogoś
    oznacza ono też jednakowe obciążenie wszystkich 3 faz to dla niego nie
    będzie to połączenie w gwiazdę tylko osobne obwody podłączone do każdej
    fazy.
    Ale mimo, że to są osobne obwody to prąd w przewodzie zerowym nigdy nie
    jest większy niż największy z prądów w którejś z faz.
    P.G.

  • 93. Data: 2022-07-28 15:28:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-07-28 o 10:17, Kamil Jońca pisze:
> [...]
    > oświadcznia za inny niż aktu notarialnego.
    > Choćby z tego powodu, że oświadczenie może być nieprawdziwe, ale

    Ale w tej rozmowie spór ewidentnie dotyczył tylko rozumienia określenia
    "trzeba udowodnić".
    Dla mnie ono też oznacza, że muszę się doszukać jakichś papierów, lub
    skądś je wydobyć - czyli podjąć jakieś działania aby zdobyć te dowody.

    A podpisanie oświadczenia, gdy wiem, że mam takie prawo nie nazwałbym
    udowodnieniem bo nie wymagało zdobywania dowodów. Czyli ja nic nie
    udowadniałem, ja tylko oświadczyłem jak jest bo wiem, że tak jest.
    P.G.

  • 94. Data: 2022-07-28 16:53:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Jul 2022 15:21:11 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Jeśli kuchenka ma możliwość podłączenia jej całej pod jedną fazę (moja
    > poprzednia Siemensa z około 95r i obecna Amika sprzed kilku lat mają) to
    > nie może w niej być żadnego śladu połączenia w trójkąt.

    Przy nowoczesnej elektronice ... czemu nie.
    Ale tak sie raczej nie robi.

> [...]
    > oznacza ono też jednakowe obciążenie wszystkich 3 faz to dla niego nie
    > będzie to połączenie w gwiazdę tylko osobne obwody podłączone do każdej

    W plytach oporowych - czemu nie. W kazdym "palniku" trzy druty, moga
    rowno obciazac 3 fazy. Tylko jak jeszcze ma byc regulacja mocy,
    to moze byc kiepsko.

    W indukcycjnych to by chyba za duza komplikacja byla.
    Albo i nie - mostek prostowniczy 3f i falownikow tyle ile trzeba.
    Ale o ile widze, to tak sie nie robi.

    > Ale mimo, że to są osobne obwody to prąd w przewodzie zerowym nigdy nie
    > jest większy niż największy z prądów w którejś z faz.

    no chyba ze trzecia harmoniczna czy pobor szczytowy, albo regulator
    fazowy ...

    J.

  • 95. Data: 2022-07-28 18:54:09
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 28.07.2022 o 10:17, Kamil Jońca pisze:
    > cef <c...@i...pl> writes:
    >
    > [...]
    > Nie o to chodzi, że nie wykona. Raczej uznaje się ciężar dowodowy
    > oświadcznia za inny niż aktu notarialnego.

    Po to są oświadczenie (wraz z klauzulą "Jestem świadomy
    odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia") żeby
    podpadać pod art 233 KK

    > Choćby z tego powodu, że oświadczenie może być nieprawdziwe, ale
    > składane w dobrej wierze.

    Zakładając, że urząd ma dowody na fałszywe oświadczenie, to składający
    oświadczenie będzie musiał udowodnić ww.

    --
    Pete

  • 96. Data: 2022-07-28 18:55:53
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 28.07.2022 o 15:28, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > udowodnieniem bo nie wymagało zdobywania dowodów. Czyli ja nic nie
    > udowadniałem, ja tylko oświadczyłem jak jest bo wiem, że tak jest.

    To + "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego
    oświadczenia" wystarczy przyjmującemu oświadczenie.

    --
    Pete

  • 97. Data: 2022-07-28 20:32:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 28 lipca 2022 o 18:55:58 UTC+2 Pete napisał(a):

    > To + "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego
    > oświadczenia" wystarczy przyjmującemu oświadczenie.

    Wystarcza jeśli akurat ten przepis został już zmieniony z "zaświadczającego" na
    "oświadczający".
    Ciekawostka, że pisiory nie wzięły się za odwracanie tych przepisów - mnie w ogóle
    zaskoczyło, że ktoś taką zmianę wprowadził w tym niewolniczym kraju.
    Może nie odwracają, ale chyba zatrzymali zmiany.
    Inna sprawa, że aby to zaczęło sensownie działać, muszą minąć dwa pokolenia - to coś
    w ten
    deseń jak opisywał cef.
    Wręcz "wiek złoty": "nie z bojaźni kary, ale z własnej ochoty strzegł człowiek
    cnoty"...
    W USA jest coś takiego jak "take home exam" - dostajesz arkusz i rozwiązujesz,
    kiedy chcesz, samemu mierząc sobie czas.
    Tak mniej więcej będzie wyglądać później praca.
    Nie ma co porównywać z PL.

    No ale są też prawa Murphy'ego.
    Jak masz egzamin "open book" to zapomnisz książki.
    Jak masz egzamin "take home" to zapomniesz, gdzie mieszkasz ;>

    Feynman jak przyjechał uczyć do Itaki, to nie miał zaklepanej chałupy, kryzys tam
    był,
    więc pierwszą noc przespał na kanapie w holu któregoś z budynków uczelni.
    Następnego dnia idzie do biura kwater, a że jeszcze był młody, to koleś z tego biura
    wali mu "na ty": "stary, sytuacja mieszkaniowa w Itace jest napięta, podobno jakiś
    profesor spał dzisiaj na kanapie w holu!"
    "to ja jestem tym profesorem i nie mam zamiaru tego powtarzać" ;>

  • 98. Data: 2022-07-28 21:10:30
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-07-28 o 18:55, Pete pisze:

    > To + "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego
    > oświadczenia" wystarczy przyjmującemu oświadczenie.

    Tak.
    Ale nadal trudno mówić, że oświadczający cokolwiek udowodnił.

    Jak oświadczę, że E=mc? i że jestem świadomy odpowiedzialności karnej za
    złożenie fałszywego oświadczenia to nadal uważam, że wcale nie
    udowodniłem że E=mc?.
    Kiedyś w Los Alamos mnóstwo ludzi ciężko pracowało, aby to w końcu
    udowodnić.
    P.G.

  • 99. Data: 2022-07-28 22:00:41
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 28.07.2022 o 21:10, Piotr Gałka pisze:

    > Tak.
    > Ale nadal trudno mówić, że oświadczający cokolwiek udowodnił.

    Kto, składając zeznanie mające służyć za dowód w postępowaniu sądowym
    lub w innym postępowaniu prowadzonym na podstawie ustawy, zeznaje
    nieprawdę lub zataja prawdę, podlega karze pozbawienia wolności od 6
    miesięcy do lat 8"

    > Jak oświadczę, że E=mc? i że jestem świadomy odpowiedzialności karnej za
    > złożenie fałszywego oświadczenia to nadal uważam, że wcale nie
    > udowodniłem że E=mc?.

    Do ciupy za to nie pójdziesz.

    --
    Pete

  • 100. Data: 2022-07-29 23:29:39
    Od: Marek <k...@o...pl>

    > Z tym, że gwarancji nikt na to nie da. Pewną ochroną mogłaby być
    > indywidualna interpretacja podatkowa, ale oczywiście na to też nikt
    > rozumny nie będzie liczył bezgranicznie.

    Czyli muszę zapytać w skarbówce , czy trzymanie walut obcych w kantorze
    i wymiana ich z zyskiem na PLNy w czasach olbrzymiej inflacji, bez
    prowadzenia działalności gospodarczej, podlega opodatkowaniu Belki:)