  • 21. Data: 2007-11-07 14:30:58
    Temat: Re: algorytm naliczania odsetek w bankach
    Od: Piotr Hołda <p...@w...pl>

    Kamil Jońca pisze:
    > Dnia Sun, 04 Nov 2007 13:03:55 +0100,
    > osoba podpisana: Piotr Hołda <p...@w...pl>
    >
    > O. A możesz podać namiary[1]?
    >
    > KJ
    >
    > [1] poza oczywiście ordynacją podatkową i zaokrąglaniem podstawy i
    > podatku.

    A czego poza ordynacją podatkową potrzebujesz? Czyżby przestała obowiązywać?

    Piotr Hołda

  • 22. Data: 2007-11-07 15:23:27
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Piotr Hołda pisze:

    > A czego poza ordynacją podatkową potrzebujesz? Czyżby przestała
    > obowiązywać?

    Ale ona mówi o zaokrąglaniu *podstawy opodatkowania* i *podatku*. Na
    jakiej podstawie twierdzisz, że należy ją stosować do zaokrąglania
    *odsetek* w bankach?
    KJ

  • 23. Data: 2007-11-07 16:39:17
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Ale ona mówi o zaokrąglaniu *podstawy opodatkowania* i *podatku*. Na
    > jakiej podstawie twierdzisz, że należy ją stosować do zaokrąglania
    > *odsetek* w bankach?
    > KJ

    Na takiej, że w przypadku tego podatku odsetki sa podstawą opodatkowania?

    marekz

  • 24. Data: 2007-11-07 16:47:17
    Od: Piotr Hołda <p...@w...pl>

    Kamil Jońca pisze:

    > Ale ona mówi o zaokrąglaniu *podstawy opodatkowania* i *podatku*. Na
    > jakiej podstawie twierdzisz, że należy ją stosować do zaokrąglania
    > *odsetek* w bankach?

    Kiedy tak twierdziłem?

    Piotr Hołda

  • 25. Data: 2007-11-07 18:19:10
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Piotr Hołda pisze:
    [...]

    > Kiedy tak twierdziłem?

    Ok. Moja kulpa. Źle przeczytałem posta, i wyszło mi że stosujesz to do
    zaokrąglania odsetek.

    KJ

  • 26. Data: 2007-11-08 09:59:50
    Od: s...@g...com

    On 6 Nov, 19:02, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:
> [...]
    > Zorba.
    > od dawna nie używa się 360 dni w mianowniku dla środków (ROR,
    > lokaty...)
    > Używa się natomiast dla kredytów - zauważ że prawo bankowe nic tu nie
    > zmieniło
    > Kredyty są liczone bardzo różnie w różnych bankach
    >
    > tak więc to co napisałeś "przy czym mozliwe konwencje to 30/360"
    > jest nieprawdziwe dla środków - jak znajdziesz indywidualną firmę z
    > którą
    > bank się umówił inaczej to mi kaktus wyrośnie :-)
    > po prostu zachodnie systemy są do takich sztuczek niezdolne

    Czyli w zaden sposob sprzeczne z prawem to nie jest.
    Co do systemow, to nie bede sie spieral, choc gdybys mial dostep do
    niektorych depozytow zawieranych w imieniu klienta przez dealerow,
    ktore obsluguja starsze systemy, to moglbys sie zdziwic stosowanymi
    konwencjami odsetkowymi (systemu typu Midas, Condor, Murex itp.)

    Pzdr

    MS

  • 27. Data: 2007-11-08 20:01:38
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    s...@g...com napisał(a) w wiadomości:

    >Obawiam sie, ze nawet dla lokaty 1M przy oprocentowaniu 4,5% w skali
    >rocznej odsetki za pierwszy miesiac sa rowne (liczba dni x stopa %
    >roczna) / (liczba dni w roku) przy czym mozliwe konwencje to 30/360

    Chyba od dawna już nie stosowana. Nawet jaieś oficjalne pismo
    na ten temat było ale nie mogę wygrzebać.

    >lub l dni rzeczywista/365,

    Od co najmniej kilku lat nie spotkałem się z inną (mowa o depozytach).

    Arek