  • 11. Data: 2008-11-27 10:16:52
    Temat: Re: alior vs eurobank
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 26 Nov 2008 21:47:40 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > Hello,
    >
    > A tak właściwie, to co się tak podniecać tym ovenightem? (...)

    Naprawdę Wam się chce te wszystkie obliczenia prowadzić (tak wiem o
    istnieniu arkuszy kalkulacyjnych), ale przede wszystkim czas marnować i
    się dowiedzieć, że tu mam 5,23151% a tu 5,11232%?

    Moje uwagi
    Eurobank minusy:
    - limit wpływów na konto, tokenGSM (mam nokie 1200 więc nie zadziała),
    token sprzętowy płatny, mała ilość bankomatów bezprowizyjnych, płatna
    karta do konta

    Alior minusy:
    - limit bezpłatnych przelewów i smsów z kodami (zależy od potrzeb - dla
    jednych pewnie wysoki dla innych bardzo niski), płatna karta do konta,
    nowy bank na dotarciu

    W moim przypadku Alior wyniesie mnie zdecydowanie taniej.

    Xenocide

  • 12. Data: 2008-11-27 10:30:06
    Od: "LadyRoot" <l...@a...pl>

    (...)
    >I tylko trzeba dodac, ze o 7,07 nie jest na stale, ale w ramach promocji w
    >Eurobanku. (...)

    Dokładnie, czyli do końca stycznia. Ponieważ mamy prawie grudzień, to
    wychodzi raptem 2 miesiące.

    --
    LadyRoot

    -----------------------------------
    The future is not what it used to be.

  • 13. Data: 2008-11-27 10:33:54
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 27 lis 2008 o 09:24 GMT, Szymon napisał(a):

    > Instaluje aplikacje.

    Ale to Ty sam sobie instalujesz, jak kazda inna aplikacje javowa, np. gre

    > TokenGSM jest chroniony PINem (info z Eurobanku).

    No i? no na prawde nie wiem o co chodzi? w czym problem? :)

    > Eurobank: Oferujemy bezpieczny, wspanialy tokenGSM, bez ktorego nie da sie
    > zalogowac na konto.

    Da sie, masz trzy opcje:
    1. Token sprzetowy
    2. TokenGSM
    3. bez tokena

    > Powiedzmy, ze wole jednak token sprzetowy, co nie znaczy, ze dla Ciebie nie
    > ma to byc bezpieczne, wspaniale rozwiazanie.

    Ja nie jestem zwolennikiem tokena, wrecz nawet mi nie pasuje, wole hasla
    smsowe :) jednak Twoje argumenty wynikaja jedynie z niewiedzy :)

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ brzezi:~# uptime ]
    [ Ekg: #3781111 ][ 11:30:57 up 15 days, 22:53, 4 users, ]

  • 14. Data: 2008-11-27 10:35:04
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Ale to Ty sam sobie instalujesz, jak kazda inna aplikacje javowa, np. gre

    I kto zatem ma problem, gdy to przestaje dzialac? Wlasnie...

    > No i? no na prawde nie wiem o co chodzi? w czym problem? :)

    W tym, ze to kolejny PIN do zapamietania. Zupelnie niepotrzebny.

    > Da sie, masz trzy opcje:
    > 1. Token sprzetowy
    > 2. TokenGSM
    > 3. bez tokena

    Czyli:
    1. Opcja platna
    2. Opcja moze dzialajaca
    3. Opcja niebezpieczna.

    > Ja nie jestem zwolennikiem tokena, wrecz nawet mi nie pasuje, wole hasla
    > smsowe :) jednak Twoje argumenty wynikaja jedynie z niewiedzy :)

    Ciesze sie, ze Ty masz wiedze i mozesz mi tu wyjasnic wszystko. Moze napisz
    tez do Eurobanku, bo Twoje poglady stoja w sprzecznosci z ich pogladami.

  • 15. Data: 2008-11-27 10:36:14
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 27 lis 2008 o 09:53 GMT, otrov napisał(a):

    > Chyba nie zmieniasz aparatów co dzień. Pobranie z WWW apliakcji i
    > zainstalowanie jej nie trwa długo.

    Nie mozna ot tak sciagnac sobie tokena, trzeba udac sie do placowki
    Eurobanku, podpisac papierek rezygnacji z obecnego tokena, potem podpisac
    papierek o nowy token, i zaraz na komorce jest sms z linkiem do pobrania,
    cala procedura zajmuje 5 minut i jest bezplatna, ale trzeba to zrobic w
    placowce

    > Zawsze też możesz zainstalować sobie token na kompie na jakimś
    > emulatorze i po problemie.

    Tylko ze wtedy masz token na jednym komputerze, i jestes do niego
    przywizazny, nie moze sz zrobic przelewu z dowolnego miejsca...

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ Ta sygnatura zostala automagicznie ]
    [ Ekg: #3781111 ][ wygenerowana programem Signify v1.14. ]

  • 16. Data: 2008-11-27 10:38:15
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 27 lis 2008 o 10:07 GMT, Szymon napisał(a):

    > Na ich www jest napisane, ze token jest wymagany do logowania. Czyzby nie
    > wiedzieli co pisza?

    Juz pisalem o tym.

    Jezeli masz w systemi wydany token, to logowac mozesz sie tylko z uzyciem
    tokena, jezeli nie masz aktywnego tokena, to wszystko robic mozna bez
    tokena.

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 17. Data: 2008-11-27 10:40:21
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

> [...]
    > papierek o nowy token, i zaraz na komorce jest sms z linkiem do pobrania,
    > cala procedura zajmuje 5 minut i jest bezplatna, ale trzeba to zrobic w

    Cudownie. Kolejne wizyty i kolejki w "placowkach Eurobanku". Przy czym za
    placowki to oni uwazaja trzy krzesla w przejsciu Carrefoura na przyklad.
    A mozna miec chociaz ten token na kompie, komorce prywatnej i sluzbowej
    jednoczesnie? Przeciez to "prymitywna aplikacja" jak ktos tu pisal.

    > Tylko ze wtedy masz token na jednym komputerze, i jestes do niego
    > przywizazny, nie moze sz zrobic przelewu z dowolnego miejsca...

    A wystarczylo sie nie wyglupiac i dac darmowy sprzetowy.

  • 18. Data: 2008-11-27 10:41:12
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Jezeli masz w systemi wydany token, to logowac mozesz sie tylko z uzyciem
    > tokena, jezeli nie masz aktywnego tokena, to wszystko robic mozna bez
    > tokena.

    Nie rozwazam tego przypadku. Nie wyobrazam sobie dostepu do konta bez
    jednorazowych hasel - samo logowanie ujdzie, ale co z przelewami?

  • 19. Data: 2008-11-27 11:59:01
    Od: trójąca_legómina <s...@d...pl>

    On Thu, 27 Nov 2008 11:40:21 +0100, Szymon wrote:

    > A wystarczylo sie nie wyglupiac i dac darmowy sprzetowy.
    Już byś nie przesadzał. Może i w lukasie jest bezpłatny (przy spełnieniu
    określonych wymogów), ale 2 złote miesięcznie to naprawdę nie jest spory
    wydatek w porównaniu z oprocentowaniem, które bank oferuje. Trzymając kilka
    tysięcy na koncie i tak będziesz do przodu, niż gdybyś to samo trzymał
    lukasie z bezpłatnym tokenem.
    Zresztą przy pierwszej nadarzającej się okazji i tak Lukas Cię wydyma, więc
    nie wiem co takiego zachwycającego jest w tym banku.

  • 20. Data: 2008-11-27 13:40:46
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

> [...]
    > więc
    > nie wiem co takiego zachwycającego jest w tym banku.

    1. Lukas "mnie nie wydymal", by zastosowac Twoje slownictwo, od 7 lat.
    2. Trzymajac kilka tysiecy w Eurobanku dokladnie tyle mozna stracic po
    zeskanowaniu karty. Operacja ta jest niemozliwa w LukasBanku, bowiem nikt na
    ror nie trzyma takiej kasy (0,5% wobec 8% KO czy 8,5% lokat).
    3. W istocie trzymam nawet dziesiat tysiecy w Lukas Banku na 8%, co znowu
    wydaje sie lepsza opcja od 7,07% Eurobanku z opcja "sprawdz czy jeszcze masz
    swoje pieniadze".

    Generalnie lubie bezpieczenstwo. Eurobank mi tego nie daje. Zarowno jesli
    chodzi o ten smieszny tokenGSM, poziom 'placowek' w hipermarketach, podpieta
    pod konto karte. Generalnie zabawny quasi-bank, ale niewatpliwie ma swoich
    zwolennikow (ach ta prestizowa zlota karta kredytowa od 1500zl dochodu netto
    :-)))