  • 21. Data: 2012-09-25 11:53:51
    Temat: Re: bank odrzuca wniosek o zamknięcie rachunków
    Od: "az.anonim" <a...@o...pl>

    Update: dopytałem w open online co było powodem odrzucenia wniosku o zamknięcie
    rachunków. W odpowiedzi otrzymałem informację, że wypowiedzenie umowy może zostać
    odrzucone jesli nie zawiera danych takich jak: data zawarcia umowy, numer umowy lub
    zostało wysłane na niepoprawnym formularzu.

    Czyli nawet jeśli zamieszczone zostaną wszystkie dane, ale formularz nie będzie
    openowy wniosek zostanie odrzucony. Ciekawe podejście do realizacji zleceń klienta.

  • 22. Data: 2012-09-25 19:12:33
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 25 Sep 2012 02:53:51 -0700 (PDT), az.anonim napisał(a):

> [...]
    openowy wniosek zostanie odrzucony. Ciekawe podejście do realizacji zleceń klienta.

    Innymi słowy, każdy pretekst jest dobry, żeby tylko nie wypuścić z rąk
    klienta.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 23. Data: 2012-09-25 21:36:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "az.anonim" <a...@o...pl> writes:

> [...]
    >
    > Czyli nawet jeśli zamieszczone zostaną wszystkie dane, ale formularz
    > nie będzie openowy wniosek zostanie odrzucony. Ciekawe podejście do

    Bo klient nie powinien składać jakichś "wniosków o zamknięcie
    rachunków", tylko powinien doręczyć (i najlepiej uzyskać potwierdzenie
    tego faktu na kopii) wypowiedzenie umowy, które jest jednostronnym
    oświadczeniem woli klienta i nie wymaga do swojej ważności żadnej akcji
    od drugiej strony.

    Oświadczenie woli musi być napisane sensownie, ale nie musi zawierać
    nawet określenia konkretnej umowy jeśli wypowiadamy wszystkie umowy.

    Problem z treścią rozmaitych "wniosków" jest taki, że często nie
    wiadomo, czy bank ma w ogóle prawo uznać takie pismo za wypowiedzenie
    umowy, i dlatego wypełnienia gotowego formularza może być dla takiej
    osoby korzystne.

    Ciekawiej to wygląda w przypadku np. kar umownych związanych
    z wypowiedzeniem umowy - pismo "wnioskujące" o zamknięcie rachunku lub
    np. o zakończenie obowiązywania umowy nie jest formalnie wypowiedzeniem,
    można je traktować bardziej jako prośbę lub ofertę zakończenia
    obowiązywania umowy w sytuacji porozumienia stron. Zgoda drugiej strony
    na takie pismo nie daje jej wtedy typowo prawa do dochodzenia kar.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2012-09-28 22:21:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 21 Sep 2012 01:52:46 -0700 (PDT), az.anonim napisał(a):

    > Pierwszy odpisał OpenFinance:
    >
    > "Pragnę poinformować, iż wypowiedzenie umowy o prowadzenie Konta Optymalnego, jakie
    Pan do nas przesłał jest błędne. W załączniku przesyłam druk poprawnego wypowiedzenia
    takiej umowy."

    1. Naucz swój "czytnik" zawijać wiersze
    2. Odpisz uprzejmie, że owszem, nie jest błedne, a jesli uwazają inaczej,
    to Twój prawnik bardzo się ucieszy.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356