  • 11. Data: 2005-01-09 12:38:18
    Temat: Re: bankomat nie wydal pieniedzy - pomocy
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > A byl tu kiedys taki jeden, ktory przekonywal, ze karta zatrzymana
    > przez bankomat powinna byc bezwarunkowo niszczona. 8-)

    A bo ja wiem, czy by to było takie złe rozwiązanie...

    Bank, jeśli nie jest wydawcą karty - nie jest w stanie dokładnie
    sprawdzić chociażby czyją własnością jest karta. Samo imię i nazwisko to
    żadne zabezpieczenie. Pierwszy przykład z brzegu - obok mnie mieszka
    rodzinka. Mama i córka nazywają się tak samo.......

  • 12. Data: 2005-01-09 16:58:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > Pytanie zasadnicze: czy dokonując wypłaty w bankomacie banku X (nie
    > jest to bank-wydawca naszej karty) zawieramy umowę z bankiem X, czy
    > jedynie korzystamy z usług naszego banku-wydawcy pt "wypłata w
    > bankomacie innego banku", określonych cennikiem tegoż banku-wydawcy,
    > na podstawie umowy z bankiem-wystawcą.

    To chyba pytanie retoryczne.

    Tyle ze brak umowy z wlascicielem bankomatu nie zabrania nam chyba
    zalatwienia z nim prostej, technicznej sprawy? Zwlaszcza jesli obie
    strony tego wlasnie chca?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2005-01-09 17:29:29
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > To chyba pytanie retoryczne.
    > Tyle ze brak umowy z wlascicielem bankomatu nie zabrania nam chyba
    > zalatwienia z nim prostej, technicznej sprawy? Zwlaszcza jesli obie
    > strony tego wlasnie chca?

    "wszedlem wiec do banku, opowiedzialem o problemie. pani rzekla ze musze
    zlozyc reklamacje w swopim banku" - jak widać na załączonym obrazku -
    nie obie strony

  • 14. Data: 2005-01-09 18:57:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > "wszedlem wiec do banku, opowiedzialem o problemie. pani rzekla ze
    > musze zlozyc reklamacje w swopim banku" - jak widać na załączonym

    Roznie niestety bywa.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2005-01-09 19:22:59
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Roznie niestety bywa.

    Siur. Jednak _formalnie_ bank może mieć roszczenie jedynie do swojego
    banku. Tak uważam.

  • 16. Data: 2005-01-09 19:24:27
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Roznie niestety bywa.

    Siur. Ale klient formalnie może mieć roszczenie tylko w stosunku do
    swojego banku, z którym wiąże go umowa i z którym podpisał umowę. Tak
    uważam.

  • 17. Data: 2005-01-09 19:40:07
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> wrote in message
    > Siur. Ale klient formalnie może mieć roszczenie tylko w stosunku do
    > swojego banku, z którym wiąże go umowa i z którym podpisał umowę. Tak
    > uważam.

    Ale moze to jest tak jak z komunikacja miejska? Ze samo wlozenie karty do
    bankomatu uznaje sie za zawarcie z wlascicielem bankomatu umowy?
    Wszystko byloby jasne gdybysmy wiedzieli jak te sprawy sa uregulowane miedzy
    bankami.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 18. Data: 2005-01-10 14:02:39
    Od: "Al501" <a...@i...net.pl>

> [...]
    >bankomatu uznaje sie za zawarcie z wlascicielem bankomatu umowy?
    >Wszystko byloby jasne gdybysmy wiedzieli jak te sprawy sa uregulowane miedzy

    Na mojchlopskirozum
    Wlozenie karty z logo organizacji platniczej zobowiazuje bank ktory ma logo tej
    organizacji do wyplaty pieniedzy (o uslugach prepaid nie mowie bo to bez
    znaczenia w tym przykladzie) o ile sa srodki w bankomacie i na koncie z
    komunikacja jest inaczej bo bilet z wawy na slasku nie obowiazuje, wiec taka
    umowa nie jest wazna, z kolei _korzystajac_ z uslugi "wyplata z bankomatu

    nnego banku" (!!wg taryfy "swojego" banku!!!)nie zawierasz umowy z bankiem z

    ktorego bankomatu wyplacasz pieniadze gdyz bank zawarl ta umowe z np. visa a
    visa zawarla z twoim bankiem na swiadczenie tych uslug dlatego reklamacje

    klada sie we "własnym" banku a nie w tym ktorego bankomat nie wypłacił z kolei

    bank zwraca sie do visy visa do bank ktorego atm nie wyplacil sprawdzanie logow
    etc...
    Al501
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 19. Data: 2005-01-20 13:24:24
    Od: goldii <g...@g...pl>

    Po wystukaniu kwoty 300zl bankomat wyzucil komunikat "brak
    autoryzacji. i oddal kartę pieniedzy niestety nie wypłacil.
    Kwota ta obciazyla moje konto.
    Po zlozeniu kilku reklamacji, sprawdzania logow itp. bank stwierdzil,
    ze wszystko bylo ok. a ja niestety stracilem swoje pieniadze.
    Bank i bankomat BPH.
    Spotkalem sie z sytuacja, kiedy bankomat BPH wyrzucil pieniadze z
    opoznieniem po kilku minutach kiedy klient odszedl od bankomatu.

  • 20. Data: 2005-01-20 13:35:19
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    goldii napisał(a):
> [...]
    > Po zlozeniu kilku reklamacji, sprawdzania logow itp. bank stwierdzil,
    > ze wszystko bylo ok. a ja niestety stracilem swoje pieniadze.

    Do arbitra idź. Albo do mediów.