  • 1. Data: 2009-11-15 11:30:56
    Temat: chrzciny
    Od: "JanekW" <j...@o...pl>

    Witam Szanownych,

    Mam pytanie odnośnie prezentu na chrzciny. Chciałbym kupić coś co mógłbym
    dać w formie certyfikatu lub innego dokumentu. Coś czego wartość
    (prawdopodobnie) będzie rosła w czasie. Coś co będzie można sprzedać za rok
    lub za pięć lat lub za osiemnaście lat.Wartość prezentu do 650 PLN.

    Macie jakieś pomysły?

    Dzięki,
    Janek

    PS. Myślałem już o sztabce złota z Mennicy Polskiej....
    PS. Chrzciny za tydzień.

  • 2. Data: 2009-11-15 13:30:01
    Temat: Re: chrzciny
    Od: fatso <f...@n...com>

    JanekW wrote:
> [...]
    >

    > Dzięki,
    > Janek
    >
    > PS. Myślałem już o sztabce złota z Mennicy Polskiej....

    Zlota blaszka to najlepszy dzis pomysl. Ja sam bylem przed laty
    swiadkiem na chrzcinach
    malego Jasia Pawla, syna slynnego solidarucha i rewolucjonisty. W
    prezencie ofiarowalem
    dwie rzeczy:
    * naszywke z munduru mojego wujka, porucznika czolgow u gen. Maczka, z
    napisem POLAND.
    * swinke carska czyli tzw 5-rublowy "prosienok". Kilka takich swinek
    wszytych w kapote innego
    mojego wujaszka, ocalilo mu zycie w bolszewii, gdy faceta zwalonego
    tyfusem wozono bydlecym
    wagonem od stacji do stacji na zwalach trupow. Cos jak w filmie
    Przedwiosnie.

    Zobacz sobie dostepny w internecie wykaz przewidywanego wzrostu ceny zlota.
    To hiperbola, wyglada jak rakieta wzbijajaca sie w kosmos. Wg tej
    krzywej jestesmy dopiero
    u poczatku tego wzlotu. Apogeum za 2-3 lata? ok. $5, 000 , czyli 5x
    wyzej niz w chwili obecnej.
    Chrzesniak bedzie ciebie blogoslawil.

    fatso

  • 3. Data: 2009-11-15 16:12:35
    Od: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>

    fatso wrote:

    > Zlota blaszka to najlepszy dzis pomysl.

    Przy tej cenie złota? Dajcie spokój. Ja bym powoli szukał okazji gry na
    spadek.

  • 4. Data: 2009-11-15 17:00:32
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "JanekW" news:hdoopj$42h$1@news.onet.pl

> [...]
    rok
    > lub za pięć lat lub za osiemnaście lat.Wartość prezentu do 650 PLN.

    Może moje podejście jest głupie, ale ja bym dzieciaczkowi kupił jakąś
    wypasioną monetkę w NBP (srebro/złoto)...

    Zobacz tutaj:
    http://www.skarbiecmennicy.pl/

  • 5. Data: 2009-11-16 13:55:35
    Od: "Barbara" <b...@i...com.pl>

    Uzytkownik "fatso" <f...@n...com> napisal w wiadomosci

> [...]
    | tyfusem wozono bydlecym
    | wagonem od stacji do stacji na zwalach trupow. Cos jak w filmie

    Fatso, ile jest warta - ca - 1 swinka w wydaniu obiegowym - czyli jakosc nie
    jest numizmatyczna ;(

    a co do prezentu - fakt - tylko metale szlachetne - dobra lyzeczka z DESY,
    moneta, najlepiej zlota i w malej ilosci egzemplarzy

    pozdrowaski :)
    Barbara

  • 6. Data: 2009-11-16 14:25:00
    Od: fatso <f...@n...com>

    Barbara wrote:
> [...]
    >
    > a co do prezentu - fakt - tylko metale szlachetne - dobra lyzeczka z DESY,
    > moneta, najlepiej zlota i w malej ilosci egzemplarzy

    Pani Basiu, doprawdy nie wiem. Wyprzedalem sie juz dawno temu ze swinek
    jak i reszty zlotych monet.
    Podatki itp potrzeby mnie zmusily. Zreszta jestem zwolennikiem srebra
    co popieram cala zawartoscia mojej kieszeni.
    Najlepiej sprawdzic/kupic na Allegro, po ile swinka.
    W Wlk Brytanii prezentuje sie przy chrzcie srebrna lyzeczke, stad
    powiedzenie ze ze srebrna lyzka w buzi urodzony.
    Rodzice chrzestni czy tez stara bogata ciotka ofiarowuje tez specjalny
    maly dzbanuszek srebrny do picia alkoholu
    gdy dziecie podrosnie. Mialem ich cala kolekcje ale latem z wiekszosci
    sie wyprzedalem na eBayu.
    Cos w tym stylu(te mniejsze) :
    http://i269.photobucket.com/albums/jj51/swiniopas/Dr
    inkersParadise.jpg

    Taki srebrny dzbanuszek, czesto pozlacany w srodku(gold washed) mozna
    bylo kupic jeeszcze niedawno na eBayu
    za 17-18 funtow. Zatrzymalem jeden dla pasierbicy, fabrycznie nowy i
    zlocony, bez zadnych wydrapanych inicjalow.
    Powiedzialem kobitce ze bedzie dla jej pierworodnego ale cos sie
    dziewucha slabo stara. Grunt to miec mocnego w krzyzu
    kopulanta.

    fatso

  • 7. Data: 2009-11-16 20:42:17
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    fatso <f...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > krzywej jestesmy dopiero
    > u poczatku tego wzlotu. Apogeum za 2-3 lata? ok. $5, 000 , czyli 5x

    Link, please. W internecie można znaleźć wiele fajnych przepowiedni

    kc

  • 8. Data: 2009-11-16 20:56:47
    Od: fatso <f...@n...com>

    kc wrote:

    > Link, please. W internecie można znaleźć wiele fajnych przepowiedni
    >
    > kc

    OK, jak znajde to podam ten link. Na razie zadowol sie dzisiejsza mini
    hiperbola: +23 dolary przed chwila.

  • 9. Data: 2009-11-17 12:50:28
    Od: fatso <f...@n...com>

    fatso wrote:
    > OK, jak znajde to podam ten link. Na razie zadowol sie dzisiejsza
    > mini hiperbola: +23 dolary przed chwila.

    tu masz link:
    http://tiny.cc/h2Tf6