  • 21. Data: 2005-01-26 14:53:58
    Temat: Re: ciekawy pomysł - czy kto? już to stosuje?
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 26 Jan 2005 09:36:46 +0100, "Miroo_news"
    <m...@R...o2.pl> wrote:

    >Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    >Igłówki? Nie wiem jak to wygląda procentowo, ale wydaje mi się,
    >że drukarek termicznych jest już wielkie, wielkie mnóstwo :)

    w hipermarketach? Oj, chyba nie...

    >A co do czytnika - kto potrzebuje ten kupi :) Te czytniki są
    >dość drogie, bo są solidnie wykonane, mają długi czas życia,
    >są odporne na mocną ekploatację, bo kupuję je firmy, a z firm
    >można doić, itd itp

    eee, zobacz jaka jest różnica w cenie czytnika 2D i "1D". Te tańsze
    też są dla firm, solidne, odporne. Być może jest to kwestia skali, ale
    gdyby taki system (raportowania zakupów klientowi) miał się przyjąć,
    to prędzej na kartach chipowych (może nawet bezstykowych): terminal
    kosztuje 50-200 zł, a pamięć coraz tańsza. Zabezpieczenia
    niekonieczne, więc i jakiś super hiper (czyt. drogi) procesor na
    karcie niepotrzebny.

    >przeciwwskazań, żeby nie można było korzystać ze zwykłego
    >skanera. Będzie potrzeba to w mig pojawią się odpowiednie
    >programy - nawet freeware.

    hmmm, nie wiem jak wygląda sprawa praw/patentów do kodów 2D, ale chyba
    PDF417 jest chroniony.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 22. Data: 2005-01-26 14:56:26
    Od: MarekM <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    Jarek Andrzejewski dnia 01/26/2005 03:53 PM napisał(a) co następuje:

    > w hipermarketach? Oj, chyba nie...

    ?? Moje doświadczenia są inne: ze znanych mi hipermarketów tylko w
    Carrefourze są drukarki igłowe, ale oni mają terminal POS zintegrowany z
    kasą fiskalną (czy też raczej jedno urządzenie pełniące wszystkie te
    funkcje z wbudowaną drukarką).

    Marek

  • 23. Data: 2005-01-26 19:10:01
    Temat: Re: ciekawy pomysł - czy ktoś już to stosuje?
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Jest masa programów do skanowania wizytówek i wpisywania zczytanych w ten sposób
    danych do bazy, więc i z paragonami można sobie
    poradzić, poszperałbym u Amerykanów :-)
    JaC

  • 24. Data: 2005-01-26 23:43:19
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 26 Jan 2005 15:56:26 +0100, MarekM
    <m...@w...INTERIA.i-to.PL> wrote:

> [...]
    >Carrefourze są drukarki igłowe, ale oni mają terminal POS zintegrowany z
    >kasą fiskalną (czy też raczej jedno urządzenie pełniące wszystkie te

    na pewno piszesz o drukarkach paragonów fiskalnych?
    W Łodzi: Geant, Hypernova, Carrefour - igiełki, Tesco - grzałki.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 25. Data: 2005-01-27 08:39:18
    Od: "Miroo_news" <m...@R...o2.pl>

    In message n...@4...com, Jarek
    Andrzejewski <j...@d...com.pl> wrote:
    > eee, zobacz jaka jest różnica w cenie czytnika 2D i "1D". Te tańsze
    > też są dla firm, solidne, odporne. Być może jest to kwestia skali, ale

    Różnica na pewno jest, ale to chyba ze względu na mechanizm
    laserków. Ja bym to sobie raczej wyobrażał w postaci zwykłego
    skanera, takiego jak były przed laty - który się przesuwa
    po skanowanym dokumencie. Teraz kosztowałby taki chyba grosze.
    Ewentualnie zostają zwykłe skanery A4.
    A może wystarczyłaby zwykła kamerka internetowa? Tylko nie wiem
    czy rozdzielczości wystarczy... Ale ten sprzęt też się rozwija..

> [...]
    > kosztuje 50-200 zł, a pamięć coraz tańsza. Zabezpieczenia
    > niekonieczne, więc i jakiś super hiper (czyt. drogi) procesor na

    Terminale są coraz tańsze ale i coraz bardziej zawodne. No i wymaga to
    rzeczywiście dodatkowych nakładów, zarówno w sklepie, w bankach
    wydających karty jak i u klienta w domu. No i jak wszyscy zaczną
    płacić kartami... oj to będzie się czekać w kolejkach :)
    Zresztą wiele sklepów pozwala płacić kartą dopiero przy zakupie powyżej
    np. 50zł. Taki nieduży prostokącik na wydruku byłby po prostu
    wygodniejszy podczas sprzedaży, niezależnie czy kupowałoby się
    tylko gazetę czy 2 wózki żarcia, niestety wymagałby nieco więcej
    zachodu w domu.

    > hmmm, nie wiem jak wygląda sprawa praw/patentów do kodów 2D, ale chyba
    > PDF417 jest chroniony.

    Noby patent jest, ale...
    Cytat z:
    http://www.symbol.com/news/pressreleases/press_relea
    ses__pdf417prod__cl.html

    "In compliance with the AIM intellectual property requirements,
    Symbol represents that the PDF417 symbology present in the
    AIM specification is entirely in the public domain and free
    from any use restriction, licenses and fees."

    Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale chyba można korzystać z tego kodu.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 26. Data: 2005-01-27 10:15:26
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 27 Jan 2005 09:39:18 +0100, "Miroo_news"
    <m...@R...o2.pl> wrote:

    >Terminale są coraz tańsze ale i coraz bardziej zawodne. No i wymaga to

    podaj jakieś wyniki badań, bo przecież terminal to procesor, gaeść
    innej elektroniki, troszkę kodu programu i styki. Co tam może być
    "coraz bardziej zawodnego"?

> [...]
    >wygodniejszy podczas sprzedaży, niezależnie czy kupowałoby się
    >tylko gazetę czy 2 wózki żarcia, niestety wymagałby nieco więcej

    o to właśnie chodzi:
    a) konieczność wymiany drukarek igłowych na atramentowe
    b) droższy papier
    c) wydruk w kopii w jednym przebiegu niemożliwy
    d) konieczność zakupu do domu czytnika droższego parędziesiąt razy
    e) większa zawodność zapisu

    No i karty elektroniczne da się wykorzystać do miliona innych
    zastosowań, a kod kreskowy nawet nie jest zabezpieczony przed
    odczytam.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 27. Data: 2005-01-27 10:55:27
    Od: "Miroo_news" <m...@R...o2.pl>

    In message m...@4...com, Jarek
    Andrzejewski <j...@d...com.pl> wrote:
    > podaj jakieś wyniki badań, bo przecież terminal to procesor, gaeść
    > innej elektroniki, troszkę kodu programu i styki. Co tam może być
    > "coraz bardziej zawodnego"?

    Wyniki badań: wiem to od kolegów, którzy oprogramowali
    i wdrożyli ponad 3000 terminali.
    Najczęściej pada pamięć flash. Nawala też mechanizm drukujący
    (zacina się papier, itp).

    > o to właśnie chodzi:
    > a) konieczność wymiany drukarek igłowych na atramentowe

    Nie ma konieczności :) przecież to byłaby opcja a nie obowiązek.

    > c) wydruk w kopii w jednym przebiegu niemożliwy

    To naciągane :)
    W drukarkach termicznych są 2 rolki i 2 mechanizmy drukujące.

    > d) konieczność zakupu do domu czytnika droższego parędziesiąt razy

    O tym już pisałem. Czy lepiej kupić czytnik kart? Czy wykorzystać
    posiadany już skaner?
    No i banki musiałyby wymieniać karty, producenci kart musieliby
    wprowadzić jednolity standard itd Byłoby to znacznie większe
    przedsięwzięcie niż to że np O-IC doda jeden nowy opcjonalny
    bajer w oprogramowaniu drukarki.

    > No i karty elektroniczne da się wykorzystać do miliona innych
    > zastosowań, a kod kreskowy nawet nie jest zabezpieczony przed
    > odczytam.

    A co tam zabezpieczać? Przecież wszystko na paragonie jest
    wydrukowane jawnym tekstem :)
    A bezpieczeństwo karty? Każde miejsce gdzie płacisz będzie mogło
    sprawdzić twoje poprzednie zakupy :) Już widzę jak się
    rozwija rynek firm (odpowiedników spyware) oferujących dane
    konkretnych osób dotyczące ich ulubionych marek produktów itp

    Jak jeszcze w taksówce zainstalują terminale płatnicze
    to będzie kuul :) Nie wszędzie płaci się kartą.
    Póki co rozwiązanie z kodem kreskowym jest dużo łatwiejsze
    do wprowadzenia i nikogo do niczego nie zmusza.

    Oczywiście każdy może mieć swoje zdanie. Rozwiązanie z kartami
    jest bardzo przyszłościowe, ale też i kosztowne.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 28. Data: 2005-01-27 19:40:10
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 27 Jan 2005 11:55:27 +0100, "Miroo_news"
    <m...@R...o2.pl> wrote:

    >Wyniki badań: wiem to od kolegów, którzy oprogramowali
    >i wdrożyli ponad 3000 terminali.
    >Najczęściej pada pamięć flash. Nawala też mechanizm drukujący
    >(zacina się papier, itp).

    ciekawostka. Na świecie pracują miliony urządzeń z pamięciami flash
    (modemy, BIOSy, routery). Ciekawe dlaczego akurat w terminalach
    padają? A mechanizm drukujący akurat z czytaniem/zapisywaniem kart
    chipowych nie ma wiele wspólnego.

    >To naciągane :)
    >W drukarkach termicznych są 2 rolki i 2 mechanizmy drukujące.

    w igłowych też są dwa. I jednak można dać klientowi 2 papierki
    (oryginał schowa, a kopię wrzuca do urny konkursowej). Przy termicznej
    jednak trzeba dwa wydruki.
    A ta druga rolka jest tylko dla U.S., a papier z niej nie wychodzi na
    zewnątrz.

    >O tym już pisałem. Czy lepiej kupić czytnik kart? Czy wykorzystać
    >posiadany już skaner?

    BTW: ostatnio pytałem o program czytający kod z zeskanowanego obrazka
    na pl.comp.nowe-programy. I nie było odpowiedzi. Ale kto wie, może
    kiedyś...

    >No i banki musiałyby wymieniać karty, producenci kart musieliby
    >wprowadzić jednolity standard itd Byłoby to znacznie większe

    i tak mają przecież wymienić. Już chyba nawet jakaś data jest
    ustalona. A standardy kart chipowych już od lat są.

    >przedsięwzięcie niż to że np O-IC doda jeden nowy opcjonalny
    >bajer w oprogramowaniu drukarki.

    w zasadzie mogliby już. Dalej powinno już samo ruszyć. Dla mnie to
    byłby argument za kupowanie w konkretnym sklepie.

    >A co tam zabezpieczać? Przecież wszystko na paragonie jest
    >wydrukowane jawnym tekstem :)

    chodzi o te inne zastosowania.

    >A bezpieczeństwo karty? Każde miejsce gdzie płacisz będzie mogło
    >sprawdzić twoje poprzednie zakupy :) Już widzę jak się

    no tak, da się to oczywiście zabezpieczyć przy pomocy kryptografii,
    ale może to być problem jeśli nie używać się będzie starszych kart

    >Oczywiście każdy może mieć swoje zdanie. Rozwiązanie z kartami
    >jest bardzo przyszłościowe, ale też i kosztowne.

    nie jestem pewien, które jest droższe.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 29. Data: 2005-01-28 08:22:01
    Od: z...@p...onet.pl

    > BTW: ostatnio pytałem o program czytający kod z zeskanowanego obrazka
    > na pl.comp.nowe-programy. I nie było odpowiedzi. Ale kto wie, może
    > kiedyś...

    BTW: Rzuć okiem tu:
    http://www.javaocr.com/examples.htm
    Niestety nie jest tanio.

    Pozdrowienia
    zarafiq

  • 30. Data: 2005-01-28 09:23:26
    Od: "Miroo_news" <m...@R...o2.pl>

    In message m...@4...com, Jarek
> [...]
    > (modemy, BIOSy, routery). Ciekawe dlaczego akurat w terminalach
    > padają? A mechanizm drukujący akurat z czytaniem/zapisywaniem kart

    Widocznie te są "trefne". A są to chyba najbardziej popularne
    terminale w Polsce. A jeśli się mechanizm drukujący popsuje
    - terminal idzie do naprawy = koszty. Nie powiesz mi, że wydruk
    w terminalu jest niepotrzebny.

    > w igłowych też są dwa. I jednak można dać klientowi 2 papierki
    > (oryginał schowa, a kopię wrzuca do urny konkursowej). Przy termicznej
    > jednak trzeba dwa wydruki.

    Aaaa, było od razu mówić, że chodzi ci o konkursy. Gdzie tak robią,
    że drukują od razu na kopii? I jak się to ma do przepisów?

    > A ta druga rolka jest tylko dla U.S., a papier z niej nie wychodzi na
    > zewnątrz.

    No comment. Nie jestem dzieckiem, a drukarka właśnie stoi obok monitora.
    Wiem do czego służy drukarka fiskalna.

    > BTW: ostatnio pytałem o program czytający kod z zeskanowanego obrazka
    > na pl.comp.nowe-programy. I nie było odpowiedzi. Ale kto wie, może
    > kiedyś...

    Dasz mi zlecenie i odpowiednio zapłacisz? Sam napiszę.

    > i tak mają przecież wymienić. Już chyba nawet jakaś data jest
    > ustalona. A standardy kart chipowych już od lat są.

    O wymianie nie słyszałem (chyba, że chodzi o wymianę magnetycznych
    na chipowe). Standardy są, ale czy są te dotyczące zapisu danych
    o zakupach?

    > chodzi o te inne zastosowania.

    No to w ogóle mała szansa, że paragon się do tego nada :)

    > no tak, da się to oczywiście zabezpieczyć przy pomocy kryptografii,
    > ale może to być problem jeśli nie używać się będzie starszych kart

    Kryptografii? Jak? Na karcie nie ma zapisanego pinu. Nie ma też
    zaszyfrowanych danych. Jakbyś chciał taką wypasioną kartę z szyfrowaniem
    asymetrycznym to nieźle za nią zapłacisz. W ogóle nie za bardzo
    sobie wyobrażam zabezpieczenie tego.
    No i pamięć - na pewno będzie ograniczona. Jak jej nie zwolnisz,
    (bo np terminal w domu zdechł) to nie zapiszą się dane o nowych
    zakupach i będziesz miał "dziurę".

    > nie jestem pewien, które jest droższe.

    Nie zamierzam robić analizy :) ale mam inne zdanie.
    Tzn tak: jeśli chodzi TYLKO o zapis danych o zakupach
    to twój pomysł z kartami to moim zdaniem czołg na muchę :)
    Mój pomysł to zwykła packa. Czołg może mieć inne
    zastosowania, packa nie bardzo. Ale packa jest tańsza.

    Pozdrawiam
    Miroo