    From: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ciekawy pomysł - czy kto? już to stosuje?
    Date: Thu, 27 Jan 2005 20:40:10 +0100

    On Thu, 27 Jan 2005 11:55:27 +0100, "Miroo_news"
    <m...@R...o2.pl> wrote:

    >Wyniki badań: wiem to od kolegów, którzy oprogramowali
    >i wdrożyli ponad 3000 terminali.
    >Najczęściej pada pamięć flash. Nawala też mechanizm drukujący
    >(zacina się papier, itp).

    ciekawostka. Na świecie pracują miliony urządzeń z pamięciami flash
    (modemy, BIOSy, routery). Ciekawe dlaczego akurat w terminalach
    padają? A mechanizm drukujący akurat z czytaniem/zapisywaniem kart
    chipowych nie ma wiele wspólnego.

    >To naciągane :)
    >W drukarkach termicznych są 2 rolki i 2 mechanizmy drukujące.

    w igłowych też są dwa. I jednak można dać klientowi 2 papierki
    (oryginał schowa, a kopię wrzuca do urny konkursowej). Przy termicznej
    jednak trzeba dwa wydruki.
    A ta druga rolka jest tylko dla U.S., a papier z niej nie wychodzi na
    zewnątrz.

    >O tym już pisałem. Czy lepiej kupić czytnik kart? Czy wykorzystać
    >posiadany już skaner?

    BTW: ostatnio pytałem o program czytający kod z zeskanowanego obrazka
    na pl.comp.nowe-programy. I nie było odpowiedzi. Ale kto wie, może
    kiedyś...

    >No i banki musiałyby wymieniać karty, producenci kart musieliby
    >wprowadzić jednolity standard itd Byłoby to znacznie większe

    i tak mają przecież wymienić. Już chyba nawet jakaś data jest
    ustalona. A standardy kart chipowych już od lat są.

    >przedsięwzięcie niż to że np O-IC doda jeden nowy opcjonalny
    >bajer w oprogramowaniu drukarki.

    w zasadzie mogliby już. Dalej powinno już samo ruszyć. Dla mnie to
    byłby argument za kupowanie w konkretnym sklepie.

    >A co tam zabezpieczać? Przecież wszystko na paragonie jest
    >wydrukowane jawnym tekstem :)

    chodzi o te inne zastosowania.

    >A bezpieczeństwo karty? Każde miejsce gdzie płacisz będzie mogło
    >sprawdzić twoje poprzednie zakupy :) Już widzę jak się

    no tak, da się to oczywiście zabezpieczyć przy pomocy kryptografii,
    ale może to być problem jeśli nie używać się będzie starszych kart

    >Oczywiście każdy może mieć swoje zdanie. Rozwiązanie z kartami
    >jest bardzo przyszłościowe, ale też i kosztowne.

    nie jestem pewien, które jest droższe.

    --
    Jarek Andrzejewski