  • 1. Data: 2008-11-27 09:41:40
    Temat: [citi] nowy regulamin - kuriozum
    Od: Filip Lach <f...@g...pl>

    Ciekaw jestem, czy zmiana regulaminu to efekt ostatniego hałasu
    związanego z dziwnymi kursami przy rozliczaniu transakcji zagranicznych
    kartami citi. Tak czy inaczej jest nowy punkt w regulaminie kart, który
    wprost stwierdza, że nie wiadomo ile ostatecznie zapłacimy za zakupy
    zagraniczne.
    Cytat:
    "&7 ust. 10 Transakcje w walutach obcych są przeliczane na walutę
    rozliczeniową po kursie organizacji rozliczającej Transakcję. Gdy waluta
    Rachunku Karty i waluta rozliczeniowa są różne, Transakcje są
    przeliczane z waluty rozliczeniowej na walutę Rachunku Karty po kursie
    obowiązującym w części detalicznej Banku dla rozliczeń kart kredytowych
    w chwili księgowania Transakcji na Rachunku Karty. Kurs, po którym
    Transakcja została rozliczona jest znany dopiero w kolejnym dniu
    roboczym po zaksięgowaniu Transakcji"

    Tak więc citi dokonuje obciążenia karty w złotówkach nie znając kursu,
    po którym dokonuje owego obicążenia. Taaa.

  • 2. Data: 2008-11-27 18:41:35
    Temat: Re: [citi] nowy regulamin - kuriozum
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    Użytkownik "Filip Lach" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaksięgowaniu Transakcji"
    >
    > Tak więc citi dokonuje obciążenia karty w złotówkach nie znając kursu, po

    brakuje Ci praktyki widac,
    z chwila transakcji masz juz blokade na karcie po kursie X,
    zaksiegowana jednak bedzie po kursie Y (z cala pewnoscia X<>Y)

  • 3. Data: 2008-11-27 19:36:02
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > brakuje Ci praktyki widac,
    > z chwila transakcji masz juz blokade na karcie po kursie X,
    > zaksiegowana jednak bedzie po kursie Y (z cala pewnoscia X<>Y)
    To oczywiste ale Filip zwrócił uwagę na coś innego
    Więc jeszcze raz
    ....Transakcje są przeliczane .....po kursie obowiązującym .......w chwili
    księgowania Transakcji na Rachunku Karty.
    ....Kurs, po którym Transakcja została rozliczona jest znany dopiero w
    kolejnym dniu roboczym po zaksięgowaniu Transakcji

    Citi księguje transkacje w dniu x , ale dopiero w dniu x+1 dowiaduje się po
    jakim kursie zaksięgowało , niemal kot Schrodingera ;)

    pozd
    as

  • 4. Data: 2008-11-27 19:39:29
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Adam S." <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Citi księguje transkacje w dniu x , ale dopiero w dniu x+1 dowiaduje się
    > po jakim kursie zaksięgowało , niemal kot Schrodingera ;)

    Heh, a miało się nic nie dziać po uruchomieniu LHC, a tu proszę, w Citi już
    pierwsze efekty anomalii czasoprzestrzennych!

    marekz

  • 5. Data: 2008-11-27 20:16:26
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Adam S. wrote:

> [...]
    >
    > Citi księguje transkacje w dniu x , ale dopiero w dniu x+1 dowiaduje się
    > po jakim kursie zaksięgowało , niemal kot Schrodingera ;)

    No w sumie rozsądne: Dopóki nie zaksięgują to nie wiedzą po jakim kursie
    zaksięgowali. A jak już zaksięgują to wtedy to sprawdzają i już
    wiedzą... :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    --
    MiCHA

  • 6. Data: 2008-11-27 20:51:54
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Filip Lach" <f...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > księgowania Transakcji na Rachunku Karty. Kurs, po którym Transakcja
    > została rozliczona jest znany dopiero w kolejnym dniu roboczym po

    W Regulaminie ktory ja dostalem jakies 2 tygodnie temu jest nieco inny
    zapis:

[...]
    w chwili księgowania Transakcji na Rachunku Karty. Powyzszy kurs
    dostepny jest w CitiPhone."

    Jakas dziwna karte lub regulamin masz...

    MK

  • 7. Data: 2008-11-27 21:11:14
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > w chwili księgowania Transakcji na Rachunku Karty. Powyzszy kurs
    > dostepny jest w CitiPhone."
    >
    > Jakas dziwna karte lub regulamin masz...

    Taki sam zapis widnieje w regulaminie wiszacym na stronie citi. Data
    utworzenia dokumentu kwiecien 2008. Czy to znaczy ze jest aktualny ?

    pozd
    as

  • 8. Data: 2008-11-27 22:27:03
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    MK wrote:

    > Jakas dziwna karte lub regulamin masz...

    Bo ta zmiana wchodzi w zycie 1.XII - tez to dostalem

    Wieslaw

  • 9. Data: 2008-11-27 22:29:09
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    MK napisał(a):

> [...]
    > w chwili księgowania Transakcji na Rachunku Karty. Powyzszy kurs
    > dostepny jest w CitiPhone."
    >
    > Jakas dziwna karte lub regulamin masz...

    To w takim razie zapytaj w Citi, dlaczego ci wysłali nieaktualny. Ja
    dziś dostałem list z nowym regulaminem (obowiązuje od 1.XII). i jest
    kropka w kropkę tak jak napisał Filip ten bełkot o tym następnym dniu
    roboczym.

    PG

  • 10. Data: 2008-11-29 11:10:14
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Piotr Gralak" <g...@g...pl> wrote in message

    > To w takim razie zapytaj w Citi, dlaczego ci wysłali nieaktualny. Ja dziś
    > dostałem list z nowym regulaminem (obowiązuje od 1.XII). i jest kropka w
    > kropkę tak jak napisał Filip ten bełkot o tym następnym dniu roboczym.

    Pryszlo z wyciagiem :D. Jak od dawna wiadomo Citi stara sie byc innowacyjny,
    wiec zapewne to przejaw tej innowacyjnosci ;). Zobaczymy czy inne banki
    pojda tym sladem...

    MK