-
1. Data: 2009-02-27 08:13:21
Temat: co może pracownik sklepu?
Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>
czy pracownik sklepu może zatrzymać kartę płatniczą/kredytową?
czy może ją zniszyć (np przeciąć pasek magnetyczny)?
pzdr
Piotr
-
2. Data: 2009-02-27 08:18:34
Temat: Re: co może pracownik sklepu?
Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>
On 27 Lut, 09:13, "P.H." <k...@g...w.sieci> wrote:
> czy pracownik sklepu może zatrzymać kartę płatniczą/kredytową?
> czy może ją zniszyć (np przeciąć pasek magnetyczny)?
>
> pzdr
> Piotr
Jesli taki komunikat wyswietli mu sie w terminalu po jej uzyciu.
W praktyce chyba konczy sie to odmowa przyjecia karty.
Podobnie chyba bankomat moze zatrzymac karte przy pierwszej probi
transakcji, jesli dostanie takie polecenie po identyfikacji?
-
3. Data: 2009-02-27 08:25:43
Temat: Re: co może pracownik sklepu?
Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>
Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości
news:dd722d83-95de-4192-9d9e-fd3b10f43856@r4g2000yqa
.googlegroups.com...
On 27 Lut, 09:13, "P.H." <k...@g...w.sieci> wrote:
> czy pracownik sklepu może zatrzymać kartę płatniczą/kredytową?
> czy może ją zniszyć (np przeciąć pasek magnetyczny)?
>
> pzdr
> Piotr
Jesli taki komunikat wyswietli mu sie w terminalu po jej uzyciu.
W praktyce chyba konczy sie to odmowa przyjecia karty.
Podobnie chyba bankomat moze zatrzymac karte przy pierwszej probi
transakcji, jesli dostanie takie polecenie po identyfikacji?
------------------
bankomat jest narzędziem banku więc jest to logiczne
sklepikarz czy kasjer nie są pracownikami banku
jaką mam gwarancję że nie wystawią karty na allegro
czy powinni w takiej sytuacji wydać jakieś potwierdzenie przejęcia karty??
-
4. Data: 2009-02-27 08:40:42
Temat: Re: co może pracownik sklepu?
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
"P.H." <k...@g...w.sieci> writes:
> sklepikarz czy kasjer nie są pracownikami banku
> jaką mam gwarancję że nie wystawią karty na allegro
Wlasnie dlatego zatrzymana karta powinna byc zniszczona w twojej
obecnosci.
MJ
-
5. Data: 2009-02-27 08:42:22
Temat: Re: co może pracownik sklepu?
Od: "gasper" <n...@m...pl>
w umowie i instrukcjach jest zapis o zatrzymaniu i zniszczeniu karty, co więcej,
jest za to gratyfikacja pieniężna
-
6. Data: 2009-02-27 08:43:08
Temat: Re: co może pracownik sklepu?
Od: BK <b...@g...com>
On Feb 27, 9:25 am, "P.H." <k...@g...w.sieci> wrote:
> Użytkownik <k...@w...pl> napisał w
wiadomościnews:dd722d83-95de-4192-9d9e-fd3b10f43856@
r4g2000yqa.googlegroups.com...
> On 27 Lut, 09:13, "P.H." <k...@g...w.sieci> wrote:
>
> > czy pracownik sklepu może zatrzymać kartę płatniczą/kredytową?
> > czy może ją zniszyć (np przeciąć pasek magnetyczny)?
>
> > pzdr
> > Piotr
>
> Jesli taki komunikat wyswietli mu sie w terminalu po jej uzyciu.
> W praktyce chyba konczy sie to odmowa przyjecia karty.
>
> Podobnie chyba bankomat moze zatrzymac karte przy pierwszej probi
> transakcji, jesli dostanie takie polecenie po identyfikacji?
>
> ------------------
> bankomat jest narzędziem banku więc jest to logiczne
> sklepikarz czy kasjer nie są pracownikami banku
> jaką mam gwarancję że nie wystawią karty na allegro
> czy powinni w takiej sytuacji wydać jakieś potwierdzenie przejęcia karty??
Bankomaty bardzo czesto nie naleza do bankow.
No chyba nie podejrzewasz kogos o to ze wystawi Twoja karte na allego?
To juz szczyt debilizmu :) Na wszelki wypadek sie taka karte z miejsca
zastrzega w Banku.
-
7. Data: 2009-02-27 08:48:17
Temat: Re: co może pracownik sklepu?
Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>
On 27 Lut, 09:40, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
> "P.H." <k...@g...w.sieci> writes:
> > sklepikarz czy kasjer nie są pracownikami banku
> > jaką mam gwarancję że nie wystawią karty na allegro
>
> Wlasnie dlatego zatrzymana karta powinna byc zniszczona w twojej
> obecnosci.
>
Przy zatrzymaniu nalezy sie tego domagac.
-
8. Data: 2009-02-27 16:20:55
Temat: Re: co może pracownik sklepu?
Od: filip lach <f...@g...pl>
gasper pisze:
> w umowie i instrukcjach jest zapis o zatrzymaniu i zniszczeniu karty, co
> więcej, jest za to gratyfikacja pieniężna
Kilka lat temu było to ponad 300 PLN od sztuki ;-)
Karta nie jest też własnością jej posiadacza, więc nie może się domagać
jej zwrotu, jeśli na terminalu wyświetli się komunikat właściwej treści.
Po zatrzymaniu karty można klientowi wydać slipa drukowanego
automatycznie przez terminal, gdzie wołami jest napisane "zatrzymać kartę".
"Klienta awanturującego się" łączy się z bankiem za pośrednictwem
centrum autoryzacji. Zawsze działa...
Filip
-
9. Data: 2009-02-27 19:41:52
Temat: Re: co może pracownik sklepu?
Od: "MK" <m...@i...pl>
"filip lach" <f...@g...pl> wrote in message
news:go93t7$e07$1@inews.gazeta.pl...
> Kilka lat temu było to ponad 300 PLN od sztuki ;-)
> Karta nie jest też własnością jej posiadacza, więc nie może się domagać
> jej zwrotu,
Tym bardziej nie jest wlasnoscia akceptanta...
> jeśli na terminalu wyświetli się komunikat właściwej treści. Po
> zatrzymaniu karty można klientowi wydać slipa drukowanego automatycznie
> przez terminal, gdzie wołami jest napisane "zatrzymać kartę".
Tylko jesli jest komunikat zatrzymac karte, w innym przypadku wszelkie
konsekwencje zniszczenia/zatrzymania karty ponosi ta osoba.
> "Klienta awanturującego się" łączy się z bankiem za pośrednictwem centrum
> autoryzacji. Zawsze działa...
Ale w co dziala? Jesli bank wydal polecenie zatrzymania to sobie to z nim
wyjasniam, jesli nie wydal to strona jest akceptant i zadne laczenie z
bankiem nie pomoze.
MK
-
10. Data: 2009-02-28 12:03:33
Temat: Re: co może pracownik sklepu?
Od: Filip <f...@N...gazeta.pl>
MK pisze:
> "filip lach" <f...@g...pl> wrote in message
>
>> "Klienta awanturującego się" łączy się z bankiem za pośrednictwem
>> centrum autoryzacji. Zawsze działa...
>
> Ale w co dziala? Jesli bank wydal polecenie zatrzymania to sobie to z
> nim wyjasniam, jesli nie wydal to strona jest akceptant i zadne laczenie
> z bankiem nie pomoze.
>
> MK
Widzisz, standardową reakcją klienta jest tekst: "to niemożliwe, ja od x
lat mam tę kartę, zawsze spłacam itp, itd" Pracownik na kasie zazwyczaj
po grzecznościowej próbie wyjaśnienia klientowi sytuacji łączy kleinta z
centrum autoryzacyjnym, które łączy go z bankiem. A pracownik może
spokojnie dalej obsługiwać innych klientów