  • 131. Data: 2007-06-30 19:24:32
    Temat: Re: czy to jest legalne
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 30 Jun 2007 19:12:41 +0200, Mithos napisał(a):

    > Obowiazujacym srodkiem platniczym sa banknoty i monety NBP.

    Tak? A ja myślałem, że "złoty".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://www.money.pl/forum/

  • 132. Data: 2007-06-30 20:20:22
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Jun 2007 12:08:24 -0700,
    osoba podpisana: C...@g...com <C...@g...com>
    napisała:

    > Mylisz sposób zapłaty z tym co jest pieniądzem. W końcu płatność mogę

    Wykaż że się mylę, bo na razie jest to Twoje głębokie przeświadczenie.
    A przelewu w tym kontekście nie rozumiem.

    KJ

    GNU is Not Unix

  • 133. Data: 2007-06-30 20:27:10
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Jun 2007 21:12:58 +0200,
    osoba podpisana: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisała:

    > Ogólnie? Nie. Ale i nikt nie próbował.
    >
    > Tam, gdzie sprzedawca zadeklarował ich przyjmowanie? Oczywiście, że
    > zostało to wykazane.

    W jaki sposób ? Prosiłem o wywód i jakoś sie go nie doczekałem.
    KJ

    "Uchodzic za idiote w oczach kretyna - to rozkosz dla smakosza"
    [Georges Courteline]

  • 134. Data: 2007-06-30 21:07:10
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):
    > W jaki sposób ? Prosiłem o wywód i jakoś sie go nie doczekałem.

    Nie ma sensu dyskutowac z tzw. betonem :)

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 135. Data: 2007-06-30 21:11:01
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 30 Jun 2007 20:20:22 +0000, Kamil Jońca napisał(a):

    > Wykaż że się mylę, bo na razie jest to Twoje głębokie przeświadczenie. A
    > przelewu w tym kontekście nie rozumiem.

    Ale dobrze mówi. Środkiem płatniczym jest pieniądz (złoty), pieniądzem
    jest złoty, a nie konkretny papierek czy blaszka. Przecież płacąc kartą
    nie zwalniasz się z zobowiązania wręczając sprzedawcy jakieś muszelki czy
    kamyczki.

  • 136. Data: 2007-07-01 07:16:20
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Jun 2007 21:11:01 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: Olgierd <n...@o...com>
    napisała:

> [...]
    > jest złoty, a nie konkretny papierek czy blaszka. Przecież płacąc kartą
    > nie zwalniasz się z zobowiązania wręczając sprzedawcy jakieś muszelki czy

    Tylko te konkretne "paierki" czy blaszki są jedynie obowiązującym
    "materialnym przedstawieniem" złotego.

    Karta nie. Jest tylko kawałkiem plastiku mówiącym "tak, ten człowiek
    jest z naszej mafii, i mafia zapłaci"
    KJ

    Linux: The OS people choose without $ 200,000,000 of persuasion.
    -- Mike Coleman

  • 137. Data: 2007-07-01 07:29:17
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Olgierd <n...@o...com> napisał(a):

    > 1) nie jest, 2) OIDP ustawa o cenach zakazuje takich narzutów. Ma być
    > cena nominalna i szlus.

    Z tej samej przyczyny z urzedu walczy sie z bankami kasujacymi za operacje gotowkowe
    dla posiadaczy kont.

  • 138. Data: 2007-07-01 07:44:05
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 01 Jul 2007 07:29:17 +0000, Krzysztofsf napisał(a):

    > Z tej samej przyczyny z urzedu walczy sie z bankami kasujacymi za
    > operacje gotowkowe dla posiadaczy kont.

    A tu akurat UOKiK oparł się OIDP na "każdym żądaniu" z art. 726 kc.

  • 139. Data: 2007-07-01 07:49:16
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 01 Jul 2007 07:16:20 +0000, Kamil Jońca napisał(a):

    > Tylko te konkretne "paierki" czy blaszki są jedynie obowiązującym
    > "materialnym przedstawieniem" złotego.

    IMVHO jeśli chodzi o koncepcje "pieniądza w naturze" to skończyło się
    dobre 30 lat temu, kiedy Stany zrezygnowały z wymienialności dolara na
    złoto.
    Sądzę, że bez tego trudno byłoby zresztą rozszerzyć aż tak płatności
    bezgotówkowe (karciane).

    Nie jestem specjalistą od prawa bankowego, ale mam wrażenie, że odkąd
    okazało się, że kreacja ("bicie") pieniądza to nie tylko druk biletów
    Narodowego Banku Polskiego, ale i działalność kredytowa banków, skończył
    się sen o "twardej walucie" w postaci emisji itd.

    Jak nie zapomnę (i znajdę czas) to jutro pogrzebię w Leksie.

  • 140. Data: 2007-07-01 07:54:44
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Jul 2007 07:49:16 +0000 (UTC),
    napisała:

    > IMVHO jeśli chodzi o koncepcje "pieniądza w naturze" to skończyło się
    > dobre 30 lat temu, kiedy Stany zrezygnowały z wymienialności dolara na
    > złoto.
    Ale co to ma do rzeczy ? Mówimy o tym jakiego rodzaju "rzecz" będącą
    "obrazem" pieniądza *musi* przyjąć sprzedawca. I jeśli dobrze rozumiem
    to *tylko* banknoty i monety.

    Być może coś przeoczyłem i np. w Ustawie o EIP coś jeszcze się znalzło na
    ten temat (jeśli przyjmuje karty => to tak jak gotówke => za darmo), ale
    *nikt* jakoś nie przytoczył przepisu.

    KJ

    Nie przerywaj mi, kiedy ja przerywam
    --W.Churchill