  • Data: 2009-10-28 13:08:01
    Temat: dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
    Od: xbartx <b...@h...net> szukaj wiadomości tego autora

    Jako, że w Aliorze kończy się rok promocji karty debetowej maestro,
    postanowiłem sprawdzić konkurencje, aby się zastanowić czy może u mniej
    zostać czy jednak powrócić do A i zaopatrzyć się w MC-paypass. Do wyboru
    Nordea i DBnet. W N już kiedyś konto i kartę miałem, poza tym warunek
    "darmowego konta" jest niewygodny, także padło na DBnet. Wizyta w
    oddziale. Pustki co cieszy, zakładanie konta trwało około 15 minut. Co
    było ciekawego przy zakładaniu? Pan zebrał ode mnie wszystkie potrzebne
    dane, limity wypłat i ich wysokości, jakie chce ustawić etc i sobie
    usiadłem pooglądać katalogi, po czym zostałem poproszony o weryfikacje
    wprowadzonych danych i podpisy, całość do teczki i jestem wolny. Nie wiem
    czy tak jest w każdym oddziale u mnie tak było i na to zwróciłem uwagę,
    bo chyba pierwszy raz się z taką procedurą spotkałem, nie powiem, może
    się podobać. Po koło tygodniu 7-9 dni, jakoś tak, dostałem pocztą zwykłą
    kartę debetową VISA już z chipem i kartę TAN. Obie aktywowałem na
    partyline (także czekania nie było zbytniego).

    Teraz praktyka.

    Karta debetowa sprawuje się lepiej niż maestro z A, czyli działa u mnie
    wszędzie tam gdzie maestro nie działało. Wiadomo, że wynika to z tego że
    VISA jest bardziej znana i chyba wyjątkiem są bankomaty, jeżeli takie w
    ogóle są, które przyjmują maestro a nie przyjmują VISA - odwrotnie jest
    jednak sporo częściej. Przez sieć kartą jeszcze nie płaciłem.

    Dostęp przez www. Login i do tego hasło 6 cyfrowe. W systemie wszystkie
    akcje zatwierdzamy kodami z karty TAN, czyli po prostu papierowego
    tokena. Strona wygląda poprawnie. Działa bardzo szybko z racji tego, że
    nie jest niczym przeładowana. Blokady na karcie widać od razu. Można
    sobie konfigurować stronę startową. Jest z boku menu skrótów, gdzie
    możemy sobie zdefiniować linki do rzeczy, które najczęściej są nam
    potrzebne. Tutaj jak zwykle będę zgryźliwy i powtórzę, że multi/mbank do
    tej pory się tak prostej funkcjonalności nie dorobiły :]

    Dokonując jednej wypłaty miesięcznie konto jest całkowicie darmowe i to
    jest bardzo dobry układ, jak się chce mieć, darmową kartę z bezpłatnymi
    bankomatami na całym świecie.

    --
    xbartx