  • 11. Data: 2012-02-03 09:51:55
    Temat: Re: definitywny koniec lokat antybelkowych
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "tygrysek" <t...@z...pl> napisał w wiadomości
    news:jgg66f$f5e$1@inews.gazeta.pl...
    > http://www.bankier.pl/lokaty/wiadomosc/Getin-Noble-B
    ank-rezygnuje-z-lokat-z-jednodniowa-kapitalizacja-65
    44127.html

    Nie wiem czy zauwazyliscie, ale Eurobank tez wycofal z oferty wszystko z
    jednodniowa kapitalizacja. Od lutego nie mozna juz zalozyc ani lokaty ani
    otworzyc konta oszczednosciowego.

    MK

  • 12. Data: 2012-02-03 09:55:33
    Od: tygrysek <t...@z...pl>

    W dniu 2012-02-03 10:40, Konfabulator pisze:
> [...]

    WIBOR 1Y - 4,99 czyli o procent mniej niz oferowane lokaty klientom

    czyzby getin byl tak malo wiarygodny?

  • 13. Data: 2012-02-03 12:02:52
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-02-03 10:01, Konfabulator pisze:

    > Ja się nie czepiam, tylko dziwię się, że można regulatorowi tak prosto w nos
    > się śmiać i robić swoje dalej. Po co komu taki regulator? Zapewne bierze on
    > ciężką kasę z moich podatków, więc miałbym ochotę osobiście kopnąć go ze
    > stołka, ale tego już zrobić się tak prosto nie da...

    No... dobrze kombinujesz...
    CONTINUE :)

    ... jakoś dziwnie piekielnie cieszy mnie każdy przejaw pierdnięcia w nos
    temu "państwu" (którego już nie ma).

    > Ja myślę, że to jest przemyślana strategia GNB, teraz w Q1/12 będą mieli dużą
    > stratę na wypłaconych odsetkach, ale potem wyniki będą rewelacyjne, bo w
    > dziale wypłaconych odsetek będą same zera.
    >
    > Czarnecki to ma łeb. System beznadziejny, dodzwonić się i coś załatwić to cud.
    > A ludzie walą drzwiami i oknami i sami pchają mu kasę tak, że się niedługo nią
    > udusi.

    Nie bój żaby... Kasa nieobracana szybko się psuje. Coś wymyśli.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 14. Data: 2012-02-03 14:04:14
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2012-02-03 09:54, wiatrak pisze:
    > Przyczyna jest prosta. Lokaty bezbelkowe obecnie muszą być zakładane na
    > coraz niższe kwoty. W końcu doszłoby do śmiesznej sytuacji. Żeby
    > ulokować bezbelkowo 30 tysięcy, trzeba byłoby założyć np.300 lokat po
    > 100 złotych.

    W Idea Banku można przelać jednorazowo dużą kwotę, a system sam podzieli
    na mniejsze lokaty. Zautomatyzowali to. Natomiast próg wynosi 1000zł.
    Nie wiem czy jest jakaś regulacja mówiąca o tym, jak wysoki % można
    oferować. Idea Bank daje nawet ponad 50% na dziś.

  • 15. Data: 2012-02-03 14:08:56
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Szymon <...@w...pl> writes:

> [...]
    > 1000zł. Nie wiem czy jest jakaś regulacja mówiąca o tym, jak wysoki %
    > można oferować. Idea Bank daje nawet ponad 50% na dziś.

    MZ trzba by iść w kierunku ... ustawy antylichwiarskiej :)

    Bo kto powiedział, że dotyczy tylko odsetek płaconych przez klientów
    bankowi, a odwrotnie nie?

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 16. Data: 2012-02-03 14:38:09
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote on 2012-02-03_15:08

    > MZ trzba by iść w kierunku ... ustawy antylichwiarskiej :)
    >
    > Bo kto powiedział, że dotyczy tylko odsetek płaconych przez klientów
    > bankowi, a odwrotnie nie?
    >
    > KJ

    OK :-)
    Tylko lokata nie jest pożyczką...

    witrak()

  • 17. Data: 2012-02-03 14:45:46
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości
    > k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote on 2012-02-03_15:08

    > OK :-)
    > Tylko lokata nie jest pożyczką...

    Oczywiscie, ze jest ;). Kwestia odsetek jest regulowana przez art. 359
    ustawy z 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. nr 16, poz. 93 z późn.
    zm.). Dotyczy nie tylko pozyczek... Trzeba dodac, ze KC mowi o rocznych
    odsetkach, a te przy znanym nam lokatach wymosza moze z 7%, czyli znacznie
    nizej ponizej ustawowego progu...

    MK

  • 18. Data: 2012-02-03 14:46:02
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

    > k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote on 2012-02-03_15:08

    > OK :-)
    > Tylko lokata nie jest pożyczką...

    O ile dobrze pamiętam, to dotyczy to wszelkich "odsetek" (np. tych za
    zwłokę od kontrahenta też)

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/
    "Sęk w tym, że człowiek rozumny jest statystycznie głupi" - Stanisław Lem.

  • 19. Data: 2012-02-03 17:08:14
    Od: BI <f...@o...pl>

    On 3 Lut, 10:51, "MK" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > jednodniowa kapitalizacja. Od lutego nie mozna juz zalozyc ani lokaty ani

    Meritum jeszcze oferuje jednodniówki 6,05% na 2 m-ce, nawet z
    gwarancją podwyżki do 7,5% po 31 marca.

  • 20. Data: 2012-02-04 00:57:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail ...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > Nie wiem czy jest jakaś regulacja mówiąca o tym, jak wysoki % można
    > oferować. Idea Bank daje nawet ponad 50% na dziś.

    Dawno się to zmieniło? Bo jeszcze kilka tygodni temu tłumaczyli mi ze takie
    bajery to tylko dla "duzych" sum maja.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."