eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankie-karta[problemy]e-karta[problemy]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!news.nask.pl!newsfeed.tpi
    nternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Joanna Pawlus" <j...@i...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: e-karta[problemy]
    Date: Fri, 7 Mar 2003 13:32:34 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 49
    Message-ID: <b4a3d0$4p9$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: vk50.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1047040224 4905 80.50.130.50 (7 Mar 2003 12:30:24 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 7 Mar 2003 12:30:24 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:230484
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    Problem wygląda następująco:
    Chciałam kupić pare rzeczy małym niemieckim sklepie netowym www.reitshop.de
    , ale sklep nie może ściągnąć pieniędzy z e-karty. Czytałam w archiwum, że
    nie jest jakoś szczególnie szokujące ;) ale... Rzecz w tym, że w sierpniu
    zeszłego roku zapłaciłam w tym samym sklepie tą samą kartą bez żadnych
    problemów.

    Teraz, gdy zrobiło się pod górkę, zadzwoniłam do mLinki i poprosiłam o
    pomoc. Dowiedziałam się, że sklep traktuje moją kartę jako kredytową i w tym
    tkwi problem. No to napisałam maila do sklepu z tłumaczeniem, że e-karta nie
    jest kredytowa, tylko wirtualną i żeby zmienili prośbę o autoryzację
    transakcji. Otrzymałam odpowiedź:

    "So sorry, but it is not possible to transact the invoice
    amount of 129,07 EUR, because your bank says "no"!
    We don´t know why, but there is nothing we can do.
    We have tried and tried it again and we tried to get an approval number,
    called
    our card eccaptions , but your bank say "no" to the transaction."

    Ponieważ nie znam zupełnie szczegółów procesu autoryzacji transakcji e-kartą
    (chętnie się dowiem) mam parę pytań (wybaczcie, jeśli są śmieszne lub
    naiwne):

    1. Czy jest możliwe, że sklep po prostu nie ma możliwości technicznych do
    przeprowadzenia transakcji przy użyciu takiej karty? Czytałam coś w archiwum
    o tym, że muszą mieć odpowiedznio skonfigurowanego POSa (co oczywiście nic
    mi nie mówi;)). No ale jeśli nie mają, to jak udało mi się zapłacić w
    sierpniu?

    2. Jeśli mają możliwości techniczne, tylko mnie nie zrozumieli ;)) to co mam
    im napisać? W mLinii dowiedziałam się, że sklep traktując e-kartę jako
    kredytową najprawdopodobniej zapytał bank o mój adres, a powinien tylko o
    dane podane na karcie. Mam im napisać, żeby się nie interesowali moim
    adresem, czy może coś bardziej fachowego w stylu: "autoryzujcie kartę w
    systemie jakimśtam"? ;))

    3. Gdy wypełniałam formularz na www nie było tam miejsca na podanie CVV2,
    czy to może być problem?

    4. Jeśłi nie mają możliwości, żeby ściągnąć pieniądze z e-karty, to VE
    Inteligo też nie przejdzie?

    pozdrawiam
    Joanna


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1