  • 11. Data: 2008-11-26 22:11:52
    Temat: Re: eMax Plus - dwa pytanka
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 26 Nov 2008 13:01:08 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):

    > A co tu logicznego? I co nielogicznego w liczeniu od pierwszego do ostatniego?

    Wyobraź sobie, że odsetki są kapitalizowane codziennie, a Ty wpłacasz
    pieniądze na konto 30 listopada i podejmujesz je 1 grudnia.
    Czy odsetki za tę jedna dobę dostaniesz w listopadzie, czy w grudniu?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 12. Data: 2008-11-27 14:23:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jarek Andrzejewski" 5...@v...goo
    glegroups.com

    : ten problem zupełnie polityków nie zajmuje. Oni mają na względzie
    : inny: nie mieliby czego przekładać z kieszeni do kieszeni (a przecież
    : nigdy tak nie ma, że wyciągnięta kwota w całości trafia do celu).

    To (przekładanie) chyba nazywa się obrotem pieniądza. ;)
    Każdy bankier wie o tym, że obrót pieniądza jest korzystny
    i daje zyski. ;)

    BTW obracania... Coraz rzadziej podchodzą do mnie żebrzące osoby...
    Kiedyś dawałem, i to dużo. Później dawałem mniej, aż w końcu
    zauważyłem, że nie będę dawał, dopóki będę bez pracy zarobkowej...
    Żebraków ubywało, aż w końcu (czyli dziś) w ogóle ich nie spotykam.

    Żebrali na chore dzieci, na organizacje pozarządowe, ;) i w ogóle
    na wyższe cele charytatywne. Czyżby coś się zmieniło w materii
    dobroczynienia? A może po prostu brak chętnych do dawania?
    Ja zaprzestałem dawania, bo mi zabrakło, później się przyzwyczaiłem.
    Poza tym, po swoim smutnym upadku spowodowanym brakiem pieniędzy,
    postanowiłem wykroić jakiś fundusz nawszelkowypadkowy. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2008-11-27 14:24:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" ggki2h$pu7$...@a...news.neostrada.pl

    > Wyobraź sobie, że odsetki są kapitalizowane codziennie, a Ty wpłacasz
    > pieniądze na konto 30 listopada i podejmujesz je 1 grudnia.
    > Czy odsetki za tę jedna dobę dostaniesz w listopadzie, czy w grudniu?

    Nie wcześniej, niż 2 grudnia.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2008-11-27 18:53:37
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 27 Nov 2008 15:24:32 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):

    > Nie wcześniej, niż 2 grudnia.

    Nie widzę powodu, żeby nie miały być wypłacone 1 grudnia!
    Ale w każdym razie te odsetki będą naliczone w grudniu, czyli logiczne
    jest ich wliczenie do odsetek grudniowych.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 15. Data: 2008-11-28 07:07:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 26 Nov 2008 23:11:52 +0100, Chris napisał(a):

    > Wyobraź sobie, że odsetki są kapitalizowane codziennie, a Ty wpłacasz
    > pieniądze na konto 30 listopada i podejmujesz je 1 grudnia.
    > Czy odsetki za tę jedna dobę dostaniesz w listopadzie, czy w grudniu?

    Zostaną naliczone w nocy z 30.11 na 01.12. I dopisane do rachunku z datą
    operacji 01.12 i datą księgowania 30.11. Możliwość ich wypłaty pojawi się
    tuż po zaksięgowaniu. Z tego co wiem, to w mBanku księgowanie nigdy nie
    zaczyna się przed północą więc możliwość wypłaty tych odsettek pojawi się
    we wczesnych godzinach nocno/rannych 01.12. Ale są banki które księgowanie
    zaczynają np o godz. 21-ej. W jednym z nich zdarzało mi się wypłacać takie
    odsetki przed północą czyli przed datą operacji.

  • 16. Data: 2008-12-04 09:56:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" ggmqi7$itm$...@a...news.neostrada.pl

    > Nie widzę powodu, żeby nie miały być wypłacone 1 grudnia!

    Za 30 listopada możesz zabrać 01 grudnia.
    Nie zrozumiałem, że chodzi tylko o 30 listopada.
    (aby było jasne -- nie twierdzę, że nie napisałeś, ale że nie zrozumiałem)

    > Ale w każdym razie te odsetki będą naliczone w grudniu,

    Tak. Być może nawet ułamek sekundy po północy z 30 na 01, ale
    w grudniu, bo do końca listopada możesz pieniądze zabrać.

    > czyli logiczne jest ich wliczenie do odsetek grudniowych.

    Nie widzę tutaj logiki. Rachunek telefoniczny płacisz w grudniu
    za rozmowy prowadzone w listopadzie. (czyli w grudniu płacisz
    za to, z czego korzystałeś w listopadzie) W grudniu bank Ci
    płaci za to, z czego korzystał w listopadzie. Równie dobrze
    rachunek mógłby być wystawiany 30 listopada (widziałbyś go
    w południe 30 listopada na WWW) za rozmowy prowadzone
    w dniach od 31 października do 29 listopada.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2008-12-04 09:58:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jureq" ggo5au$772$...@n...onet.pl

> [...]
    > zaczynają np o godz. 21-ej. W jednym z nich zdarzało mi się wypłacać takie
    > odsetki przed północą czyli przed datą operacji.

    Więc bank wisi mi 2 złote, czyli ponad litr mleka. :)
    Jeśli jesteś pewny tego, co piszesz, złożę reklamację. :)
    Krowy piechotą chodzą, ale mleko i 2 złote -- nie. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'