  • 11. Data: 2002-07-30 17:15:33
    Temat: Re: eliksiry w fortisie
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > planeta jest OK? a probowales puscic przelew wewnetrzny ?
    > sprobuj -> przelew zlecony o 8.00 widoczny na rachunku beneficjenta po godz
    > 16.00 w najleprszym przypypadku

    Glupoty opowiadasz.

    > fortis z jego "bankowoscia elektroniczna" jest 100 lat w tyle za
    > konkurencja, ktora rozwija swoj produkt, a zobacz jak zmienil sie pl@net od
    > czasow ppa banku ?

    To Twoje zdanie. Pl@neta mimo ze jest stara, to jest naprawde OK.
    Aczkolwiek wole interfejs e-Integrum, jest IMO bardziej intuicyjny - to pl@net
    tez mi sie podoba.

    pozdrawiam
    msksymilian

  • 12. Data: 2002-07-30 20:20:54
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Rad'ek"
    > planeta jest OK? a probowales puscic przelew wewnetrzny ?
    > sprobuj -> przelew zlecony o 8.00 widoczny na rachunku beneficjenta po
    godz
    > 16.00 w najleprszym przypypadku

    to juz wiem dlaczego jak o 16:20 puszczam przelew wewnetrzny to ostrzega
    mnie ze wykona go dopiero jutro. Akurat dzis tak mialem i napisalem oburzony
    do opiekuna, ze system mnie oszukuje i generuje glupi komunikat, a na pewno
    zrealizuje ten przelew dzis.
    Ciekawe co mi odpiszą - że planet nie lubi przelewać wewnątrz oddziału ;-))

    stosuję to bo moje córki założyly sobie e-pakiet i dzieki temu jak im
    zwracam długi to mnie to nic nie kosztuje (w srebrnym pakiecie przelew zewn
    to 1,,50 zl)

> [...]
    od
    > czasow ppa banku ? prawie wcale sie nie zmienil.

    1. Jest kilka lat przed konkurencja (klucz prywatny, certyfikat klienta i
    banku)
    2. nie musi rozwijać produktu bo ma wszystko co potrzeba - to mBank musi
    rozwijać produkt i ciągle jest coś nie tak, bo ciągle widzę na liście
    narzekania na mBank (np. brak PZ)
    3. pl@net sie prawie wcale nie zmienil? - zgoda, tylko trochę grafiki mu
    wywalili i dopasowali kolorystycznie do Fortisa. Nie ma powodów do zmian
    ;-)))

    > dziwie sie, amra, ze piszesz "calkiem OK" - zdefiniuj "calkiem OK" w takim

    "calkiem OK" to jest taki bank ktory jest OK ale studentom nie daje VC
    a jak da to będzie "OK"
    *** blad ***

  • 13. Data: 2002-07-31 06:14:41
    Od: "Rad'ek" <a...@p...fm>

    <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Glupoty opowiadasz.

    udowodnij.
    ja korzystam czesto z przelewow miedzybankwych (przepraszam: korzystalem)
    i - z zegarkiem w reku - czasy sa tragiczne zawsze

    pozdr
    radek

  • 14. Data: 2002-07-31 06:26:05
    Od: "Rad'ek" <a...@p...fm>

    > I o wiele drozszy.

    no tu mnie zaskoczyles z tym ze prestiz jest drozszy niz normalny rachunek
    np. srebrny w fortisie
    w ing'u za 20 pln masz all wlacznie z wyplatami z bankomatow krajowych i
    normalne kursy przy rozliczaniu transakcji realizowanych w atm'ach
    zagranicznych, a fortis 9pln prowadzenie, 10 zlecenia stale i prowizje za
    przelewy takze przy uzyciu bankowosci internetowej planet. chyba ze Ci
    chodzilo o porownanie z epakietem, ale tego to nie ma co porownywac - oferta
    do innego klienta, a co do VC w fortis i 0% od bezgotowkowych operacji to
    jest to "do czasu" - promocja. korzystniejsza bedzie EM kredytowa ingu,
    ktora juz jest w testach i lada dzien sie pojawi.

    > Teraz ja Ci zadam pytanioe - a ilu tych klientow ma Fortis, ze tak czesto
    > musisz pzelewac on-line w ramach banku??? Mnie przez rok - jeden jedyny
    raz.

    sporo. promocja epakiet'u zacheca. mi sie przelewy zdarzaly bardzo czesto.
    ale o przesiadce wyzej nie ma mowy bo za duze oplaty w porownaniu z
    konkurencja.

    > Calkiem Ok, to znaczy, ze nie jest moze rozwiazaniem super hiper
    > nowoczesnym, ale ma wszystkie podstawowe funkcje, ktore przewazaja do
    > wyrazenia takiej opinii.

    z tym sie moge ostatecznie zgodzic, chociaz w mojej definicji "calkiem OK"
    znajduje sie online jako podstawa.

    > Ty swoj wywod oparles na jednym, jedynym przykladzie.
    >
    > Moglbym zaraz a INGBSK juz raz padl calkowicie po burzy - taki maja do d.
    > system - powinni dalej koncentrowac sie na...

    raz. zgadza sie. fortisowi tez sie zdarzalo i to nie jeden raz. a co do
    systemu ing'u to maja bardzo stabilny system zarowno podstawowy jak i
    wspomagajace (bo).

    dzieki za opis computerlandu.

    pozdr
    radek

  • 15. Data: 2002-07-31 06:28:58
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > "calkiem OK" to jest taki bank ktory jest OK ale studentom nie daje VC
    > a jak da to będzie "OK"
    > *** blad ***

    :D

  • 16. Data: 2002-07-31 06:42:48
    Od: "Rad'ek" <a...@p...fm>

    > 1. Jest kilka lat przed konkurencja (klucz prywatny, certyfikat klienta i
    > banku)

    oczywiiiscie, a tokeny w lukasie i kilku innych ...
    co z tego, certyfikat klienta jest wydawany przez bank a nie zaufana trzecia
    strone...
    makowanie hasla...

    > 2. nie musi rozwijać produktu bo ma wszystko co potrzeba - to mBank musi
    > rozwijać produkt i ciągle jest coś nie tak, bo ciągle widzę na liście
    > narzekania na mBank (np. brak PZ)

    no moze za wyjatkiem:
    a) online
    b) przegladania kompletu danych w historii (np. nr rachunku nadawcy)

    a probowales wydrukowac wyciag historyczny za kilka m-cy ?
    nie to sprobuj, byl na grupie przypadek, jak ktos zaplacil 600 zl, za wydruk
    taki
    jak z planet'y z pieczatkami ...

    > 3. pl@net sie prawie wcale nie zmienil? - zgoda, tylko trochę grafiki mu
    > wywalili i dopasowali kolorystycznie do Fortisa. Nie ma powodów do zmian
    > ;-)))

    grafika jest ok. teraz strona laduje sie szybko nawet na modemie, zgoda.
    ale zmiany moim zdaniem by sie przydaly np. zakres historii oraz dane w
    historii, mozliwosc eksportu danych, autoryzacja zmian w kartotece,
    mozliwosc realizacji przelewu dla kontrahenta nie widniejacego w bazie
    kontrahentow,

    jeszcze ciekawa jest miesieczna oplata 4 zl za administrowanie limitem w
    ROR, czyli np. biorac 10.000 limitu w pakiecie srebrnym kosztuje nas :
    9 pln oplata m-czna za prowadzenie rachunku
    10 pln za zlecenia stale (malo kto nie korzysta)
    7,5 pln - zalozylem 5 przelewow przez pl@net
    4 pln administrowanie limitem
    1 pln za obsluge VE
    19,5 - zalozylem 5 wyplat z bankomatow (malo zalozylem)
    w sumie dalo to nam 51 pln

    moim zdaniem - duzo.
    analogiczny zestaw w ing'u kosztuje 20 pln

    oplaty za podwyzszenie lub prolongate limitu sa takie same

    > "calkiem OK" to jest taki bank ktory jest OK ale studentom nie daje VC
    > a jak da to będzie "OK"
    > *** blad ***

    ROTFL
    btw AMRA juz nie student przeciez :) wiec moglby poglady zmienic ... chyba
    ze od pazdziernika znowu startuje ... ?

    pozdrawiam
    Radek

  • 17. Data: 2002-07-31 07:10:07
    Od: "Stefan" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Rad'ek" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > ja korzystam czesto z przelewow miedzybankwych (przepraszam: korzystalem)
    > i - z zegarkiem w reku - czasy sa tragiczne zawsze
    Masz wysokie wymagania, bo jak wysyłam przelew z fortis I sesją elixiru to
    wczesnym popołudniem (13-14) jest ZAWSZE u adresata. Dla twojej informacji:
    szybciej się nie da!

  • 18. Data: 2002-07-31 07:23:08
    Od: "Stefan" <s...@i...pl>

    > oczywiiiscie, a tokeny w lukasie i kilku innych ...
    > co z tego, certyfikat klienta jest wydawany przez bank a nie zaufana
    trzecia
    > strone...
    To nie istotne - klucze generujesz ty, a nie bank. Poza tym certyfiktatu
    używasz TYLKO do komunikacji między Tobą a bankiem, więc nie jest potrzebna
    dodatkowa weryfikacja tożsamości przez trzecią stronę. Z tego co wiem
    wkrótce będzie można używać certyfikatów kwalifikowanych do podpisywania
    zleceń ...
    > makowanie hasla...
    Bez sensu! Maskowanie hasła jest dobre jak to jest podstawowe
    zabezpieczenie, a nie dodatkowe.

> [...]
    > a probowales wydrukowac wyciag historyczny za kilka m-cy ?
    > nie to sprobuj, byl na grupie przypadek, jak ktos zaplacil 600 zl, za
    Mnie full online nie jest potrzebny, nr rachunku też nie specjalnie
    potrzebuje. A w srebnym nie płacisz za wyciągi.

> [...]
    > 4 pln administrowanie limitem
    > 1 pln za obsluge VE
    > 19,5 - zalozylem 5 wyplat z bankomatow (malo zalozylem)
    Co do opłaty za debet to weź pod uwagę oprocentowanie! Poza tym jak chcesz
    taki limit to lepiej weź "szybką pożyczkę". To jest dla ludzi którzy z tego
    korzystają, a nie dla tych, którzy chcą się chwalić znajmym jaki to oni
    wysoki debet mają!

    > moim zdaniem - duzo.
    > analogiczny zestaw w ing'u kosztuje 20 pln
    I masz wszytko za darmo???

  • 19. Data: 2002-07-31 07:50:47
    Od: "Rad'ek" <a...@p...fm>

    > I masz wszytko za darmo???

    zalezy co rozumiesz przez wszystko.
    wszystko, co napisalem powyzej za co place w fortisie mam w tych 20 pln
    zajrzyj na http://www.ing.pl/u235/navi/49437/

    co do hasla maskowanego to zgoda ze to dodatek ale interesujacy.
    btw nie wiedzialem ze wyciagi do srebrnego sa free - + za to.

    pozdrawiam
    Radek

  • 20. Data: 2002-07-31 08:56:29
    Od: "Stefan" <s...@i...pl>

> [...]
    >
    > co do hasla maskowanego to zgoda ze to dodatek ale interesujacy.
    > btw nie wiedzialem ze wyciagi do srebrnego sa free - + za to.

    W ING też nie jest za darmo. Z tych rzeczy, które podałeś wcześniej jedynie
    stałe zlecenia są naprawdę wysokie. Ale za 10 zł masz niezależnie od ilości
    zleceń. W przypadku mniejszej ilości warto zrobić to przy użyciu przelewów
    stałych.
    Kredyty w rachunku w Fortisie są tańsze - 4 zł płacisz jak masz limit
    debetowy (razem daje to 48 zł rocznie), w przypadku szybkiej pożyczki
    płacisz 1%, tak samo jak w ING, ale w przeciwieństwie do ING nie masz
    minimalnych 50 PLN.
    Dodaj do tego niższe oprocentowanie kredytów w rachunku 12% do 15.50% w ING
    i wyższe oprocentowanie rachunku 4.5% do 1%. Do tego over-night (np. wczoraj
    8.78%, ale ostatni miesiąc około 6.5% - kapitalizacja codzienna) .
    Nie możesz porównywać wg mnie dwóch tak różnych ofert w prosty sposób. U
    mnie np to wygląda tak
    9PLN - prowadzenie
    1PLN - VE
    9 PLN - 6 przelewów
    3.9 PLN - średnio jedno pobranie w miesiącu, ale rzedko bo do tego mam mBank

    razem mam 22,9 PLN

    Teraz weż pod uwagę, oprocentowanie, prowizja z VC i inne takie. Dla mnie
    (podkreślam) tańszy jest fortis. Do tego mogę starać sie o Visę Gold i wtedy
    odpadną prowizje za bankomat!