  • 31. Data: 2009-05-02 18:40:09
    Temat: Re: eurobank -dzienna kapitalizacja od 30/04
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > mam 54gr na koncie oszczędnościowym i nic więcej nie mam ;p
    > póki nie zrezygnują z logowania tokenem ich konto jest dla mnie
    > bezużyteczne

    no przecież możesz nie mieć tokena i wtedy logujesz sie bez niego...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 32. Data: 2009-05-02 18:56:09
    Od: Mario <n...@n...org>

    A-neta wrote:

    > Czy moglby ktos z Was wyjasnic lopatologicznie zupelnemu laikowi w jaki
    > sposob teraz w Eurobanku przyoszczedzic na Belce albo wyciagnac lepsze niz
    > nominalne oprocentowanie? Jak policzyc te limity na pojedyncze
    > konto/lokate, itp.
    >
    > Jako umysl humanistyczny, mam pewne problemy ze zrozumieniem pewnych
    > mechanizmow :)

    Przy obecnym oprocentowaniu konta oszczędnościowego (6.06%) i kapitalizacji
    dziennej, gdy na koncie trzymasz mniej niż 15 000 PLN nie będzie naliczana
    "belka". Takich kont możesz mieć pięć.

    Jak przekroczysz 15 000 na jednym koncie to wtedy belka będzie spora
    (największa nawet 40%).

    Wynika to z metody zaokrąglania przyjętej przy tym podatku.

  • 33. Data: 2009-05-02 18:57:16
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > sposob teraz w Eurobanku przyoszczedzic na Belce albo wyciagnac lepsze niz
    > nominalne oprocentowanie? Jak policzyc te limity na pojedyncze

    odsetki są naliczane każdego dnia i jeżeli wartość ww. odsetek nie
    przekroczy 2,49 zł to podatek wyniesie 0 zł;
    przykładowo mam 15kzł i dzienne odsetki od tego wkładu wyniosą właśnie
    2,49 zł (15.000 x 6,06%)/365 po 30 dniach będę miał na koncie o 2,49 x
    30 zł (w uproszczeniu, bo pominąłem % składany) 15kzł + 74,7 zł odsetek
    = 15.074,7

    gdyby kapitalizacja była miesięczna to po 30 dniach od ww. kwoty
    należałoby zapłacić 14 zł odsetek (74,7 - w zaokrągleniu 75 x 19 % =
    14,25 zł - w zaokrągleniu 14 zł)

    czyli miesięcznie jesteśmy do przodu 14 zł na każdych zdeponowanych
    15kzł ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 34. Data: 2009-05-02 19:15:54
    Od: Mario <n...@n...org>

    RobertS wrote:

    >(w uproszczeniu, bo pominąłem % składany) 15kzł + 74,7 zł odsetek

    Tylko uważaj. Z powodu procentu składanego, przy kwocie startowej 15k PLN w
    połowie miesiąca zacznie się naliczać "belka" :)

  • 35. Data: 2009-05-02 20:40:24
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sat, 02 May 2009 20:57:16 +0200, RobertS <b...@x...pl> wklepał(-a):

    >czyli miesięcznie jesteśmy do przodu 14 zł na każdych zdeponowanych
    >15kzł ;-)

    A codziennie wydajemy 2, 5, 10, ... zł na rzeczy, których tak naprawdę nie
    potrzebujemy.
    Wy tu robicie dziadowskie oszczędności, a potem przyjdzie jakaś kontrola. ;)
    Może lepiej zmienić styl jazdy samochodem, w paliwie jest przecież dużo więcej
    podatków.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 36. Data: 2009-05-02 20:53:50
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Tylko uważaj. Z powodu procentu składanego, przy kwocie startowej 15k PLN w
    > połowie miesiąca zacznie się naliczać "belka" :)

    TAK, ale przecież możesz wpłacić 14kzł....podałem tylko przykład, ale
    oczywiście trzeba uważać, aby nie przekroczyć "masy krytycznej" ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 37. Data: 2009-05-02 20:56:17
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > A codziennie wydajemy 2, 5, 10, ... zł na rzeczy, których tak naprawdę nie
    > potrzebujemy.

    no pewnie i dzięki takim kombinacjom nie jest nam szkoda na takie
    niepotrzebne rzeczy ;-)

    > Wy tu robicie dziadowskie oszczędności, a potem przyjdzie jakaś kontrola. ;)
    > Może lepiej zmienić styl jazdy samochodem, w paliwie jest przecież dużo więcej
    > podatków.

    a ja lubie sobie pojezdzic ostrzej samochodem, mam z tego radosc i nie
    patrze na to, ze zamiast 7l/100km to pali mi 10...to mój wybór, tak samo
    do "kombinacji" na lokatach nikt nie namawia ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 38. Data: 2009-05-02 20:56:50
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > no przecież możesz nie mieć tokena i wtedy logujesz sie bez niego...

    wiem, ale wówczas takowe konto do przelewów się nie nadaje
    więc i tak trzeba się posiłkować innym

  • 39. Data: 2009-05-02 21:06:33
    Od: schliesky <s...@g...pl>

    Mario pisze:
    > "Odsetki od środków na rachunku oszczędnościowym kapitalizowane są na koniec
    > każdego dnia".
    > Takie info jest w najnowszej tabeli oprocentowania eurobanku -obowiązuje od
    > 30/04
    >
    > Wspaniała wiadomość dla antybelkowców :)
    > Mam nadzieję, że nie jest to błąd/literówka w tabeli ...

    Aj, z tydzień, dwa temu wyklikałem parę lokat, a teraz trzeba będzie
    znowu wyklikać nieprzedłużanie :-(

    A tak poważnie, super informacja, dobrze czytać grupę, bo w życiu bym
    nie zauważył. Tylko, żeby się nie okazało po tym jak mi kasa lokat
    spłynie, że po cichu jakieś prowizje wprowadzili...

    Widzieliście kalkulator? :-)

    http://www.depozyty-eurobank.pl/2,kontakt.html?iK=54
    17

    Jawnie grają na nosie US, żeby tylko nie przesadzili, bo się w końcu
    ktoś tym zainteresuje...

  • 40. Data: 2009-05-02 21:11:05
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@C...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ;)
    > Może lepiej zmienić styl jazdy samochodem, w paliwie jest przecież dużo

    Z ostrzejszego jeżdżenia masz zazwyczaj frajdę,poczucie swobody i tego typu
    rzeczy.

    Co masz z płacenia idiotycznego podatku Belki na Rudego i jego kolesi?

    A poza tym miliony składają się z takich właśnie dziadowskich stuzłotówek. A
    unikanie belki uczy jednej cennej rzeczy - optymalizacji.