  • 1. Data: 2002-10-01 06:36:39
    Temat: fałszywy kredyt
    Od: "Maciek" <g...@w...pl>

    kilka miesięcy temu skradziono mi dokumenty. Sprawę zgosiłem do
    prokuratury-po 2 miesiącach śledztwa umożono ją. aktualnie ktoś korzystając
    ze skradzionych mi dokumentów żyrował kredyt, który oczywiście nie jest
    spłacany. bank domaga się od mnie spłaty kredytu. jak postępować?

  • 2. Data: 2002-10-03 08:24:08
    Temat: Re: fałszywy kredyt
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    > ze skradzionych mi dokumentów żyrował kredyt, który oczywiście nie jest
    > spłacany. bank domaga się od mnie spłaty kredytu. jak postępować?

    1. Zbierz dowody zgłoszenia kradzieży i wzystkie papierki jakie masz z
    tym związane;
    2. Bank domaga się zapewne spłaty w formie pisma - odpowiedz na nie, że
    nie wiesz dlazczego jest do ciebie skierowane, bo żadnego kredytu nie
    żyrowałeś. Zarządaj okazania dokumentów, na podstawie których bank
    domaga się pieniędzy. Powinien być na nich twój sfałszowany podpis -
    będziesz wiedział, czy jest podobny. Będzie też data zawarcia umowy -
    może byłeś wtedy gdzieś, gdzie nie mogłeś uczestniczyć w podpisaniu ww.
    (np. wycieczka za granicę, inna miejscowość, w której posłużyłeś się np.
    kartą do płacenia (vide prezydent Kwaśniewski).
    3. Warunki umowy mogą być tak sformułowane, że jako żyrant jesteś
    jednocześnie dozorcą mienia nabytego na kredyt - pozwala to bankowi
    domagać się od ciebie pieniędzy na podstawie paragrafów karnych, a nie z
    powództwa cywilnego, co dla banku ma ten plus, że go nic nie kosztuje.
    Dla ciebie to minus, bo rozmawiasz z policją i prokuratorem, dopiero
    potem z komornikiem.
    4. Wskazane iść do adwokata.
    5. Wskazane iść do kogo się da, łacznie z zawiadomieniem prokuratury o
    posłużeniu się twoimi skradzionymi dokumentami w celu sprzecznym z prawem.
    6. Wskazane drzeć ryja, że dzieje ci się krzywda, wszędzie, gdzie tylko
    możliwe, np. w federacji konsumentów.
    7. Bank nie dochował należytej staranności przy zawieraniu umowy
    kredytowej - albowiem niepodobna przyjąć, że żyrowała osoba o
    identycznym z twoim wyglądem - zarówno podpis, jak i zdjęcie musiało być
    fałszywe. Ponieważ zgłosiłeś kradzież dokumentów, zawierający umowę
    powinien mieć możliwość sprawdzenia i powinien starać się sprawdzić, czy
    dokument nie figuruje w odpowiednim rejestrze.
    8. Umowa z bankiem zawierana jest często przez pośrednika, który ma
    pełną świadomość, że uczestniczy w szwindlu i czerpie z tego korzyść.
    Bank widzi tylko podpisy, działa z automatu.
    Jeżeli nie masz na adwokata (50 zł za krótką rozmowę, 200zł za napisanie
    pisma) postaraj się o pomoc np. federacji konsumentów lub samego diabła
    nie czekając tydzień, czy dwa - pierwszeństwo w czasie daje ci
    pierwszeństwo w prawie.

    Pzdr: Dogbert

  • 3. Data: 2002-10-03 12:29:11
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Maciek <g...@w...pl> wrote:
> [...]
    > ze skradzionych mi dokumentów żyrował kredyt, który oczywiście nie jest
    > spłacany. bank domaga się od mnie spłaty kredytu. jak postępować?

    Pzedstawić bankowi który się domaga postanowienie o umorzeniu śledztwa.

    --