  • 1. Data: 2004-10-07 18:52:28
    Temat: franki kredyt?
    Od: "nurich" <n...@p...pierdu.com>

    Chcę wziąć kredyt mieszkaniowy. Pełno atrakcyjnych ofert w frankach
    szwajcarskich. Czy ktoś może mi po krótce wyjaśnić o co z nimi chodzi? Czy
    to jakaś pułapka? Jeżeli biorę kredyt o równych ratach to jaki wpływ na nie
    ma kurs waluty?
    dziękuję z góry za wszelkie info

  • 2. Data: 2004-10-07 18:55:21
    Temat: Re: franki kredyt?
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    nurich <n...@p...pierdu.com> wrote:
> [...]
    > szwajcarskich. Czy ktoś może mi po krótce wyjaśnić o co z nimi
    > chodzi? Czy to jakaś pułapka? Jeżeli biorę kredyt o równych ratach to

    Duzy :) Moze sie okazac po jakims czasie, ze do splacenia masz wiecej niz
    wziales (mimo tych paru lat splacania ;)
    Takie ryzyko... :D (dlatego warto brac kredyt z mozliwoscia taniego
    przewalutowania)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl

  • 3. Data: 2004-10-07 20:35:04
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Thu, 7 Oct 2004 20:55:21 +0200, "Michał 'Amra' Macierzyński"
    <m...@p...pl> wrote:

    >Takie ryzyko... :D (dlatego warto brac kredyt z mozliwoscia taniego
    >przewalutowania)

    i jeszcze zapisac sie na kurs "zostan prorokiem". bo co przyjdzie z
    mozliwosci taniego przewalutowania juz po wzroscie kursow...

    G.

  • 4. Data: 2004-10-08 06:50:01
    Od: m...@p...pl (McMac)

    <m...@p...pl> wrote:

    >Duzy :) Moze sie okazac po jakims czasie, ze do splacenia masz wiecej niz
    >wziales (mimo tych paru lat splacania ;)

    Suma zadłużenia _zawsze_ będzie systematycznie malała. Ale we frankach.
    Jeśli kurs chf wzrośnie np. 2-krotnie, to będziesz po prostu płacił dwa razy
    wyższą ratę niż na początku.
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 5. Data: 2004-10-08 07:54:21
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nurich" <n...@p...pierdu.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > to jakaś pułapka? Jeżeli biorę kredyt o równych ratach to jaki wpływ na

    Czy w równych, czy malejących - wpływ ten sam - będziesz kupował CHF po
    aktualnym kursie do spłaty rat, i jeśli kurs wzrośnie, wzrośnie Twoja rata,
    jeśli zmaleje, to i rata zmaleje :)
    W CHF masz teraz najniższe oprocentowanie, bo stopy procentowe są niskie dla
    CHF.
    Czyli biorąc w CHF ponosisz ryzyko i stóp i kursu. Może to być opłacalne,
    ale obciążone większym ryzykiem niż w przypadku kredytu w PLN.
    Decyzja należy do Ciebie :)

  • 6. Data: 2004-10-08 09:38:56
    Od: "Zbig.T" <z...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:ck43f0$nt0$1@news.onet.pl...
> [...]

    Zarówno raty jak i odsetki od nich masz określone w CHF i są one (raty)
    stałe, natomiast spłacając w złotówkach może się okazać, że przy wzroście
    kursu stracisz. Zwróć uwagę na jeszcze jedną rzecz, otóż biorąc kredyt
    "frankowy" pieniążki dostajesz w PLN i to po bankowej cenie "kupna" (np. na
    dzień dzisiejszy w PBK jest 2,7438), natomiast spłacasz po cenie "sprzedaży"
    (na dzisiaj jest to 2,8444). Przykład: biorąc kredyt 100CHF dostajesz 274,38
    PLN, natomiast spłacić musisz 284,44, oczywiście plus odsetki. Sama różnica
    pomiędzy ceną kupna i sprzedaży to ok. 3,5% i to musisz doliczyć do kosztów
    kredytu. Oczywiście jeżeli masz dostęp do "tanich" franków to możesz
    fizycznie nimi spłacać bezpośrednio do banku. Nie wierz w realne
    oprocentowanie np. 1,8% oferowane w reklamach przez banki. To tak jak np.
    reklamowany kredyt samochodowy 0%. Jest to możliwe ? Pozdrawiam. Ps. proszę
    oto adres do aktualnych kursów w PBK (musisz patrzeć na dewizy)
    http://www.bph.pl/pl/narzedzia/kursy_walut . Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2004-10-08 11:22:33
    Od: "nurich" <n...@p...pierdu.com>

    Użytkownik "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ck5h0k$343$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Czyli biorąc w CHF ponosisz ryzyko i stóp i kursu. Może to być opłacalne,
    > ale obciążone większym ryzykiem niż w przypadku kredytu w PLN.

    Dziekuję bardzo wszystkim za wyczerpujące informacje. Chyba wezmę franki, bo
    na razie jestem biedna i raty niskie przez rok najblizszy są dla mnie
    korzystne. A za rok zamierzam być bogatsza wię nie ma problemu.
    Jeszcze raz dzięki

  • 8. Data: 2004-10-08 11:54:17
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > na razie jestem biedna i raty niskie przez rok najblizszy są dla mnie
    > korzystne. A za rok zamierzam być bogatsza wię nie ma problemu.

    Zobacz jeszcze z tymi ratami równymi - one chyba powodują, że sumarycznie
    wiecej zapłacisz odsetek niz. w przypadku rat malejących.

  • 9. Data: 2004-10-08 12:01:42
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Robert Wicik <r...@p...onet.pl> wrote:
    > Zobacz jeszcze z tymi ratami równymi - one chyba powodują, że
    > sumarycznie wiecej zapłacisz odsetek niz. w przypadku rat malejących.

    Millennium wprowadzil kredyt balonowy - zobacz go -0 bo to cos moze byc dla
    ciebie

  • 10. Data: 2004-10-08 15:38:55
    Od: "nurich" <n...@p...pierdu.com>

    napisał w wiadomości news:ck5vjn$dp9$1@news.onet.pl...

    > Millennium wprowadzil kredyt balonowy - zobacz go -0 bo to cos moze byc
    dla
    > ciebie

    Pytałam już w milenium ale niestety chcą wysokiego wkładu własnego.
    Zdecydowałam się na Multi Bank, bo tam przy moich dosć niskich dochodach i
    niskim wkładzie mają całkiem fajną ofertę.
    A może wiecie cos o Multi banku ciekawego? Mozna spokojnie u nich sie
    "skredycić"?