  • 11. Data: 2004-05-23 19:03:37
    Temat: Re: fundusze inwestycyjne - pytanie do rekinow analizy :-)
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <j...@p...onet.pl> wrote:
    > czyli trzeba utrafić w jeden z 221 dni jakie pozostały do końca roku -
    > ostatni dzień bessy. później już tylko zyski ;)))

    Bylem na konfernecji BRE Banku i pisze to co mowil zarzadzajacy takimi
    funduszami bodaj z TFI Warta. Z drugiej strony niezbyt sie z nim zgadzali
    prezesi innych funduszy.
    Jedno co zanotowalem, a zgadza sie mniej wiecej z tym co wyczytalem w prasie
    to to, ze w tym roku fundusze akcyjne maja dac ok 10%, a obligacyjne ok.
    5-6%.
    Czyli calkiem ciekawie.

    Swoja droga takie spotkania sa baaaardzo ciekawe, a ja zaluje, ze nie mam
    wiecej czasu, zeby popisac o tym czego tam sie mozna dowiedziec...

    http://www.PRnews.pl

  • 12. Data: 2004-05-23 19:34:40
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <j...@e...com> napisał:
    > Na razie
    > ulokowalbym kase w TFI krotkoterminowego rynku pienieznego. Gdy zakonczy sie
    > bessa na rynku obligacji, to zamenilbym wtedy na TFI dlugoterminowych
    > obligacji.

    ... albo SEB2 (krótkoterminowe papiery). Podobnie do SEB2 inwestuje Skarbiec
    Gotówkowy (nowy fundusz).

  • 13. Data: 2004-05-23 19:43:13
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    napisał w wiadomości news:c8qskl$qi8$1@news.onet.pl...

    > Swoja droga takie spotkania sa baaaardzo ciekawe, a ja zaluje, ze nie mam
    > wiecej czasu, zeby popisac o tym czego tam sie mozna dowiedziec...

    A zobacz, co na ten temat ma do powiedzienia Wojtek Bialek - jeden z
    najlepszych moim zdaniem doradcow inwestycyjncyh i zarzadzajacych aktywami.:

    http://www.sii.org.pl/files/ws8/Wojciech_Bialek.pps

    To jego prezentacja z Zakpanego z forum Inwestorow Indywidualnych

    Ciekawe tez wystapienie mial Grzes Zalewski:
    http://www.sii.org.pl/files/ws8/Grzegorz_Zalewski.pp

    Malin

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 14. Data: 2004-05-23 19:44:13
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "~WD" <j...@c...barg.sv> napisał w wiadomości

    > ... albo SEB2 (krótkoterminowe papiery). Podobnie do SEB2 inwestuje
    Skarbiec
    > Gotówkowy (nowy fundusz).

    Szczegolnie warto zwrocic uwage, ze w SEB zarzadza Wojtek Bialek.Ale o tym
    post wyzej.

  • 15. Data: 2004-05-23 19:46:34
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "KRzysiek" <a...@s...klub.chip.pl> napisał:
    > Chcialbym zainwestowac na poczatek ok 30 kpln (moze docelowo ok 50 kpln) w
    > fundusze na jakies 1-3 lat (z mozliwoscia dokupienia jedn,. w trakcie) i
    > zarobic wiecej niz na zwyklej lokacie bankowej.

    Sprawdź wyniki funduszy. Podziel na parę różnych TFI...

    > Mam konto w KBanku (warto
    > wejsc w ten nowy fundusz KB Kapitał Plus III FIM ?) i mBanku (chce korzystac
    > z superMarketu).

    Ja bym sie trzymał z daleka od KB, bo ich fundusze mają kiepskie wyniki. OFE też
    im nie wychodziło.

    > - jakie oplaty manipulacyjne musze brac pod uwage kalkulujac zakup i zbycie
    > jednostek ?

    W mBanku NIE MA opłat (konwersje także bezpłatne).

  • 16. Data: 2004-05-23 19:53:57
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <j...@e...com> napisał:
    > Szczegolnie warto zwrocic uwage, ze w SEB zarzadza Wojtek Bialek. Ale o tym
    > post wyzej.

    AFAIR - on zarząda SEB1 i SEB3.
    Nie zmienia to jednak faktu, iż SEB2 to bardzo dobry fundusz.

    --
    Pozdrawiam,
    Witek

  • 17. Data: 2004-05-23 20:26:27
    Od: "KRzysiek" <a...@s...klub.chip.pl>

    Wielki dzieki moi Drodzy :-)
    Nie spodziewalem sie takie szybkiego i obszernego odzewu, i nie
    przypuszczalem ze sa jeszcze ludzie ktorzy zechca podzielic sie swoja wiedza
    i doswiadczeniem z innymi za darmo :-).
    Chwala Wam za to - to powoli zmienia moj stereotyp patrzenia na ludzi
    biznesu - prawde mowiac spodziewalem sie kilku rzeczowych odpowiedzi ale
    podejrzewalem ze mnostwo bedzie wypowiedzi typu : "idz se pogooglaj leszczu
    albo idz na studia ekonomiczne, ew. za doradztwo sie slono placi".
    Jezeli pozwolicie to skorzystam jeszcze w przyszlosci z Waszej wiedzy i
    doswiadczenia w zakresie inwestowania - rozumiem, ze nie mozna dac 100 %
    recepty na sukces, ze zawsze jest ryzyko - ale chyba wlasnie o to w tym
    chodzi aby to ryzyko minimalizowac.
    Musze przyznac ze chetne posluchalbym Waszych opinii - spekulacji nt.
    przyszlych wydarzen gospodarczych zwiazanych z rynkiem inwestycyjnym :-).
    Od dzis zaczynam znow ogladac na polsacie "plus minus" - czy jak to leci
    :-).

    Pozdr. serdecznie
    Krzysiek - jeszcze leszcz ;-D

  • 18. Data: 2004-05-23 21:11:48
    Od: <j...@p...onet.pl>

    > Krzysiek - jeszcze leszcz ;-D

    ;)
    a jeśli nadal nie będziesz umiał/mógł podjąć decyzji... to zajrzyj do
    Lukasa - ponieważ pisałeś, że chcesz wejść w FI z kwotami rzędu 30-50k, to
    Lukas przy kowtach większych niż 10k daje teraz 5,7% (via net)/rok.

    korzyść I
    zysk 5,7% minus belkowe (19% zysku) (fundusze mogą dać więcej, ale mogą też
    mniej)
    korzyść II
    przy takim depozycie (5000 i więcej, tu MUSISZ 10000 dla 5,7%) masz
    e-konto-pro za darmo
    korzyść III
    KK Lukasa za free na pierwszy rok
    korzyść IV
    brak emocji, nie zaglądasz codziennie z wypeikami jak i co się działo na
    rynku (choć brak emocji może też być wadą ;))

    zbyszko janke

  • 19. Data: 2004-05-23 21:34:03
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 May 2004 21:43:13 +0200, "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>
    wklepał(-a):

    >Ciekawe tez wystapienie mial Grzes Zalewski:
    >http://www.sii.org.pl/files/ws8/Grzegorz_Zalewski.p
    ps

    Przydatna rzecz dla początkującego. :)

  • 20. Data: 2004-05-23 21:52:57
    Od: "KRzysiek" <a...@s...klub.chip.pl>

    > Przydatna rzecz dla początkującego. :)

    Zgadzam sie calkowicie - przystepnie opisane zaleznosci pomiedzy
    poszczegolnymi rynkami i ch wzajemne oddzialywanie na siebie.
    ..natomiast ta druga prezenatcja to dla mnie czarna magia :-)

    pozdr.
    Krzysiek