  • 31. Data: 2010-03-08 07:44:38
    Temat: Re: gwarancje BFG w praktyce
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 07 Mar 2010 18:50:52 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Na szczęście BS-y mają takowe głownie w innych BS-ach. Co więcej, cały
    > sektor BS-ów ma spora nadwyżkę depozytów, więc to raczej BS-y pożyczają
    > innym ;)

    Tłumacząc ostatnie 3 słowa na polski ;) otrzymujemy:

    BS-y mają lokaty nie w BS-ach.

  • 32. Data: 2010-03-08 08:53:25
    Temat: Re: przestępstwo w BS lub SA w Złodziejowie a BFG
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-03-07 23:12, z...@o...pl wrote:
> [...]
    > to placówka w złodziejowie miałaby wynik finansowy ujemny
    > ale reszta placówek pkobp wynik dodatni i nawet nie widać
    > w skali kraju, że w Złodziejowie stało się cokolwiek złego.
    >
    > ale jeżeli placówka bankowa w Złodziejowie byłaby
    > spółdzielnią, samodzielnym bankiem spółdzielczym,
    > zrzeszonym (np.) w jakimś tam SGB, MRB, BPS to co wtedy?
    >
    > upadłość albo zarząd komisaryczny? zawieszenie działalności?
    > wypłaty z BFG? Tutaj chyba problem by się ujawnił, a cała
    > Polska poznałaby sprawność lub niesprawność działania BFG
    > a może zrzeszenie uratowałoby sytuację bez angażowania BFG?

    A - że tak zapytam - co banki spółdzielcze mają wspólnego z BFG ?

    witrak()

  • 33. Data: 2010-03-08 09:20:34
    Od: BK <b...@g...com>

    On 7 Mar, 23:57, z...@o...pl wrote:

    > było coś takiego? ktoś coś słyszał? Ktoś coś wie?
    >
    > --

    Ale przeciez to nieustannie sie dzieje - banki spoldzielcze sie
    dziela, sa przejmowane ect. ect.

    Upadlosc banku - zwlaszcza spoldzielczego - to tylko teoria - w
    praktycze "dla dobra ogolu" banki takie sa lykane przez silniejsze.
    Akcje takiego przejmowania pomoga finansowac zrzeszenie i BFG (BFG
    obraca czescia swoich srodkow udzielajac pozyczek).

  • 34. Data: 2010-03-08 09:22:28
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > (BFG obraca czescia swoich srodkow udzielajac pozyczek).

    No właśnie, czyli teoretycznie możliwa jest sytuacja, że nie upada żaden
    bank, ale jedynie sam BFG...

    --
    AS

  • 35. Data: 2010-03-08 12:03:10
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 8 Mar, 10:20, BK <b...@g...com> wrote:

> [...]
    > Akcje takiego przejmowania pomoga finansowac zrzeszenie i BFG (BFG
    > obraca czescia swoich srodkow udzielajac pozyczek).

    BFG zeznaje o 89 upadłościach BS w latach 1995-2008: http://www.bfg.pl/?a_id=733
    Fakt: 88 z nich do 1998 roku, a jedna w 2001, ale jak dla mnie to nie
    tylko "teoria".

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 36. Data: 2010-03-08 12:17:08
    Od: BK <b...@g...com>

    On 8 Mar, 13:03, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > Fakt: 88 z nich do 1998 roku, a jedna w 2001, ale jak dla mnie to nie

    Tak w tym konkretnym przypadku to "historia" nie "teoria" :) skoro juz
    sie czepiamy slowek :P

    Zmienily sie deko realia i po prostu segment tej bankowosci
    "oczyszczono". Teraz nieustannie trwa konsolidacja - o czym swiadczy
    fakt, ze praktycznie od 10 lat nie padl zaden spoldzielczak.

  • 37. Data: 2010-03-08 15:05:31
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 10-03-08 09:53, witrak() pisze:
    > A - że tak zapytam - co banki spółdzielcze mają wspólnego z BFG ?

    Gwarancje depozytów?

    --
    Raf

  • 38. Data: 2010-03-10 08:49:37
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-03-08 16:05, Rafał wrote:

    > Gwarancje depozytów?

    Miałem wrażenie - być może niesłuszne - że skoro banki spółdzielcze
    nie podlegają nadzorowi KNF to również ich zobowiązania nie są
    gwarantowane przez BFG - skoro to nie są "normalne" banki...

    witrak()

  • 39. Data: 2010-03-10 09:02:39
    Od: z...@o...pl

    > Miałem wrażenie - być może niesłuszne - że skoro banki spółdzielcze
    > nie podlegają nadzorowi KNF to również ich zobowiązania nie są
    > gwarantowane przez BFG - skoro to nie są "normalne" banki...

    a nie podlegają? Bo wg mojej wiedzy BS podlegają (a SKOK na razie nie)

  • 40. Data: 2010-03-10 09:05:00
    Od: BK <b...@g...com>

    On 10 Mar, 09:49, "witrak()" <w...@h...com> wrote:

> [...]
    > nie podlegają nadzorowi KNF to również ich zobowiązania nie są
    > gwarantowane przez BFG - skoro to nie są "normalne" banki...

    A skad - calkowicie bledne wrazenie - ze banki spoldzielcze nie
    podlegaja nadzorowi KNF?

    banki spoldzielcze podleagja nadzorowi