  • 1. Data: 2004-11-05 08:09:55
    Temat: harmonogram splaty kredytu a libor 3
    Od: Piotr <p...@g...pl>

    Podczas zaciagania kredytu w CHF otrzymalem harmonogram splaty
    - odsetki malejace przez okres 5 lat. Teraz gdy przychodzi do faktycznej
    splaty, odsetki zupelnie nie pokrywają sie z harmonogramem i zamiast maleć
    - rosną!
    W banku twierdzą że dyktowane jest to przez libor 3, cokolwiek to znaczy.
    Nie przypominam sobie żeby ktoś mnie o tym informowal. Wiedziaem że jestem
    uzależniony od kursu waluty przy spacie ale do tego jakiś libor się wkrad
    na dodatek! Czy to normalne zabiegi banków? (może jestem przewrażliwiony
    ale KB już mnie nie raz doprowadzil do trzęsawki :))

  • 2. Data: 2004-11-05 08:16:24
    Temat: Re: harmonogram splaty kredytu a libor 3
    Od: wizardx12 <w...@p...onet.pl.invalid>

    Dnia 11/5/2004 9:09 AM, Użytkownik Piotr napisał :

> [...]
    > na dodatek! Czy to normalne zabiegi banków? (może jestem przewrażliwiony
    > ale KB już mnie nie raz doprowadzil do trzęsawki :))

    Przeczytaj w umowie paragrafy dotyczące oprocentowania, a póżniej zajrzyj
    tu: www.google.pl

  • 3. Data: 2004-11-05 08:23:32
    Od: Piotr <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 05 Nov 2004 09:16:24 +0100, wizardx12 napisał(a):

    > a póżniej zajrzyj tu: www.google.pl

    To moze od razu z grupy dać przekierowanie na google? :)
    nie znam sie na tym a po to sa grupy zeby jakas dobra duszyczka pomogla
    zagubionej owieczce, na googlach przeczytam tony materialu ktorego i tak
    nie zrozumie :). Poprzedni kredyt jak zaciagalem to wg harmonogramu moglem
    przelewy robic stad moje zdziwienie ze ten ktory teraz dostalem moge do
    kosza wywalic, ot co.

  • 4. Data: 2004-11-05 08:44:14
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Piotr <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    > harmonogramu moglem przelewy robic stad moje zdziwienie ze ten ktory
    > teraz dostalem moge do kosza wywalic, ot co.

    No to sie zaczyna :)
    Wysokosc oprcentowania kredytu zalezy od stawki libor + marzy banku. Marza
    jest stala - tyle bank sobie zarabia, ale na stawke libor nie ma
    najmniejszego wplywu - i to jest ta stawka bazowa (jak u nas stopy
    procentowe rosna to rosnie stopa bazowa WIBOR).
    I dopiero od tak ustalonego oprocentowania splacasz sobie kredyt - i
    dopieru tutaj masz rzyko kursowe.

    Jdnym slowem - podpisywac to musiales i tutaj akurat bank nic nie oszukuje.

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl Najświeższe informacje na temat banków i ich

  • 5. Data: 2004-11-05 08:47:30
    Od: wizardx12 <w...@p...onet.pl.invalid>

    Dnia 11/5/2004 9:23 AM, Użytkownik Piotr napisał :

> [...]
    > przelewy robic stad moje zdziwienie ze ten ktory teraz dostalem moge do

    Już mnie korciło, żeby Cię odesłać..., ale niech tam.
    Widzę, że w kwestii kredytów etc. jesteś zupełnym "lajkonikiem" :-).
    Twój poprzedni kredyt miałeś pewnie w złotówkach, i oporocentowanie było
    stałe więc raty zgadzały się z harmonogramem (w końcu to łatwo wyliczyć).
    Teraz masz kredyt walutowy więc raty będą różnić się od harmonogramu, o
    którym w umowie masz zapewne napisane że ma charakter "poglądowy" i
    faktyczna wysokość raty może ulegać zmianom. Zmieniać się będzie zarówno
    wysokość raty wyrażona w walucie kredytu - na to wpływa ów tajemniczy LIBOR
    - a tym bardziej wysokość raty wyrażona w PLN na co wpływ ma oprócz
    oprocentowania również kurs danej waluty. Co do LIBOR-u, to w dużym skrócie
    po lamersku można określić go jako stopę procentową po jakiej banki skłonne
    są zaoferować kapuchę innym bankom (w Twoim przypadku na 3 miesiące - LIBOR
    3M), a ponieważ stopę tą kształtuje rynek (przy wydatnej roli banku
    centralnego) więc charakteryzuje się ona pewną zmiennością.
    Na przyszłość zanim popełnisz pytanie do grupy zadaj sobie więcej trudu aby
    samodzielnie znaleźć odpowiedź zamiast zabierać czas innym w kwestiach
    podstawowych.

    --
    Masz dwie lewe ręce? Nie przejmuj się, zawsze jeszcze możesz zostać
    politykiem...

  • 6. Data: 2004-11-05 09:30:29
    Od: Piotr <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 05 Nov 2004 09:47:30 +0100, wizardx12 napisał(a):

    dzięki Wam wielkie za oświecenie i treściwe odpowiedzi! :)

    > Na przyszłość zanim popełnisz pytanie do grupy zadaj sobie więcej trudu aby
    > samodzielnie znaleźć odpowiedź zamiast zabierać czas innym w kwestiach
    > podstawowych.

    Wiesz... jako lajkonik mimo przeczytania tony materialow i tak mialbym
    niedosyt i watpliwosci czy dobrze interpretuje to co przeczytalem, temat
    jest mi obcy i wole potwierdzenia fachowca a wiem ze takich tutaj spotkam
    co wlasnie potwierdziliscie (za co jescze raz dzieki).

  • 7. Data: 2004-11-05 09:56:09
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

> [...]
    > na dodatek! Czy to normalne zabiegi banków? (może jestem przewrażliwiony
    > ale KB już mnie nie raz doprowadzil do trzęsawki :))

    Wiekszosc kredytow ma zmienna stope procentowa uzalezniona od wysokosci
    oprocentowania danej waluty. Najczesciej sa to indeksy LIBOR (London Inter
    Bank Offered Rates), czyli przecietne oprocentowanie lokat na rynku
    miedzybankowym. Raz na 3 lub 6 miesiecy dochodzi do przeszacowania stopy
    procentowej kredytu. Tak pewnie masz wlasnie w umowie.

    Tak sie sklada, ze w ciagu ostatnich 6 miesiecy stopy procentowe w
    Szwajcarii (te rynkowe - czyli LIBOR CHF) wzrosly o prawie 75 punktow. Stad
    zapewne twoj wzrost wysokosci placonych odsetek.

    Pozdrawiam

    Malin

    Jacek Maliszewski - Doradca Finansowy
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 8. Data: 2004-11-06 12:24:05
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    Piotr <p...@g...pl> skribis:

    >W banku twierdzą że dyktowane jest to przez libor 3, cokolwiek to znaczy.

    Troll?

    >Nie przypominam sobie żeby ktoś mnie o tym informowal.

    Czytales umowe... Czytales, prawda?

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Zostales oszukany? Nie chesz dac sie oszukac?
    >>> http://www.oszustwa.com/forum/ <<<

  • 9. Data: 2004-11-06 12:24:06
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    Piotr <p...@g...pl> skribis:

> [...]
    >nie znam sie na tym a po to sa grupy zeby jakas dobra duszyczka pomogla
    >zagubionej owieczce, na googlach przeczytam tony materialu ktorego i tak

    Troll?

    pierwszy link w google po wpisaniu libor chf (i wybraniu stron po polsku)

    http://pieniadz.hoga.pl/libor_chf.asp

    LIBOR

    - London Interbank Offered Rate, oprocentowanie po jakim londyńskie banki
    skłonne są udzielić pożyczek w CHF innym bankom.

    Pozdrawiam, Leh.