  • 1. Data: 2002-01-16 12:12:38
    Temat: hasła jednorazowe
    Od: "kuba93" <N...@p...onet.pl>

    Od dłuższego czsu korzystam z haseł w Inteligo, postanowiłem więc
    przetestować mBank.

    I jakiez było moje rozczarowanie (to bardzo delikatne słowo na określenie
    tego co czułem).

    Karteczka papieru, którą łatwo skserować, przepisać etc, tak że prawowity
    właściciel nie ma pojęcia iz ktoś wszedł w posiadanie jego hasła.

    Inteligo bije w tym względzie mBank na głowę ze swoimi zdrapkami.

    MOże by tak Pan Lachowski (chyba nie przekręciłem) pomyślał o tym w
    najblizszej przyszłości.

    POzdrawiam
    Quba

    p.s.
    Z pewnych względów wygodniej mi korzystać z mBanku. (przelewy z i do DI Bre
    Banku)

  • 2. Data: 2002-01-16 12:25:05
    Temat: Re: hasła jednorazowe
    Od: Rafal Podeszwa <p...@t...chem.uw.edu.pl>

    kuba93 wrote:

    > Karteczka papieru, którą łatwo skserować, przepisać etc, tak że prawowity
    > właściciel nie ma pojęcia iz ktoś wszedł w posiadanie jego hasła.

    Zeby sie przed tym ustrzec nalezy hasla zapamietac, a kartke spalic ;)
    A tak powaznie, to przeciez nie musisz nosic tych hasel. Wystarczy
    ostatnie. Mozna to juz zapamietac albo zakodowac sobie w notesiku.

    > Inteligo bije w tym względzie mBank na głowę ze swoimi zdrapkami.

    I bije o glowe oplata za przelewy przy uzyciu hasel z tej zdrapki. To
    proste. Zdrapka jest drozsza w produkcji. Albo zdrapka, albo darmowe
    przelewy, wybor nalezy do Ciebie.

    Pozdrawiam

    Rafal

  • 3. Data: 2002-01-16 12:41:18
    Od: "kuba93" <N...@p...onet.pl>

    > Zeby sie przed tym ustrzec nalezy hasla zapamietac, a kartke spalic ;)

    To chyba masz super pamięc.

    > A tak powaznie, to przeciez nie musisz nosic tych hasel. Wystarczy
    > ostatnie. Mozna to juz zapamietac albo zakodowac sobie w notesiku.

    NIe noszę, ale do domu, tez mi się ktos może włamać.

    Bez przesady z tymi kosztami zdrapki.
    Tu chodzi o bezpieczeństwo twojej kasy.

    Pozdrawiam
    Quba

  • 4. Data: 2002-01-16 12:48:03
    Od: "e-shrek" <e...@w...pl>

    "kuba93" <N...@p...onet.pl> wrote in message

    > NIe noszę, ale do domu, tez mi się ktos może włamać.

    To jak juz Ci sie walnie to wejdzie w posiadanie duzo ciekawszych rzeczy niz
    te hasla jednorazowe ;) No chyba ze wszystko nosisz przy sobie.

    Pozdrawiam,
    E-shrek

  • 5. Data: 2002-01-16 12:50:18
    Od: Rafal Podeszwa <p...@t...chem.uw.edu.pl>

    kuba93 wrote:

    > To chyba masz super pamięc.

    Az takiej nie mam ;)

    > NIe noszę, ale do domu, tez mi się ktos może włamać.

    To musi jeszcze znac haslo do wejscia do systemu. Ja swojego nie mam
    nigdzie zapisanego.

    > Bez przesady z tymi kosztami zdrapki.
    > Tu chodzi o bezpieczeństwo twojej kasy.

    Bez przesady z tym niebezpieczenstwem tych hasel. To musieliby byc
    wlamywacze czytajacy w myslach. ;)
    A poza tym po wlamaniu mozesz natychmiast zastrzec liste hasel. A
    zdrapka tez nie chroni przed jej ukradnieciem.

    mBank ma swoje zalety, Inteligo tez. Maja tez wady. Nie chce, zeby z
    mBanku zrobilo sie Inteligo (troche pozytecznych rzeczy, troche bajerow,
    ale oplaty za bankomaty Euronetu i za przelewy). Jesli dla Ciebie w
    mBanku jest nieprofesjonalnie, to korzystaj z Inteligo. Ale dobrze, ze
    jest wybor.

    Pozdrawiam

    Rafal

  • 6. Data: 2002-01-16 12:53:32
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    > NIe noszę, ale do domu, tez mi się ktos może włamać.

    A jak juz sie wlamie, to zdrapki nie ukradnie, bo ten szaro-czarny wzorek
    doskonale ja zamaskuje.

    > Bez przesady z tymi kosztami zdrapki.
    > Tu chodzi o bezpieczeństwo twojej kasy.

    Czlowieku wpadasz w paranoje. Jezeli uwazasz, ze forma hasel jednorazowych
    proponowana przez mbank razaco zaniza bezpieczenstwo Twoich pieniedzy, to po
    prostu zlikwiduj tam konto. Dyskusji na ten temat bylo tyle, ze proponuje
    nie zaczynac kolejnej.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 7. Data: 2002-01-16 12:57:25
    Od: "Arek Łach" <a...@f...net.pl>

    > To chyba masz super pamięc.

    Czy takim problemem jest zakodować je jakimkolwiek przesunieciem, dodaniem,
    odjęciem jednostki.... cokolwiek...
    a bezpieczniejsze bedzie to nawet od zdrapki.... czyz nie?

    Arek

  • 8. Data: 2002-01-16 13:08:00
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > NIe noszę, ale do domu, tez mi się ktos może włamać.

    I ukrasc ci zdrapke - chyba nie chcesz mi wmowic, ze nie zauwazysz ze ktos
    ci sie do domu wlamie??? :)

    > Bez przesady z tymi kosztami zdrapki.
    > Tu chodzi o bezpieczeństwo twojej kasy.

    Sorry - ale jesli ja mam placic 1 zl za przelwa a mam go za darmo - to dla
    mnie odpowiedz jest jedna..... (Fortis ;)

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 9. Data: 2002-01-16 13:15:10
    Od: "kuba93" <N...@p...onet.pl>

    KOlego poczytaj dobrze moj pierwszy post.
    Wyrażam swoje odczucia i czy sie to Tobie podoba czy nie mam do tego prawo.

    A jak prześledzisz grupe to od jakiegos czasu wszystko sie powiela

    JAka karta
    Jakie konto
    Gdzie najtaniej etc.

    POzdrawiam
    Quba

  • 10. Data: 2002-01-16 13:21:54
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jan 16, 2002 at 02:15:10PM +0100, kuba93 wrote:

> [...]
    > Wyrażam swoje odczucia i czy sie to Tobie podoba czy nie mam do tego prawo.
    >
    > A jak prześledzisz grupe to od jakiegos czasu wszystko sie powiela

    A i Tobie radze to samo.

    Hasla mbanku sa _wystarczajace_. Mozna do tego dorobic jeszcze token
    generujacy haslo do zalogowania sie do drugiego tokena, ktory generuje
    napis wlasciwy do stron www. Tylko ze tak naprawde to juz nie
    podniesie bezpieczenstwa.

    Argumenty na jakie sie powolujesz (wlamanie do domu) naprawde uwazam
    za marne, no, chyba ze faktycznie masz puste mieszkanie i karte
    mbankowa lezaca na pustej podlodze.

    --

    --w