  • 1. Data: 2009-02-14 18:25:01
    Temat: ile drozej kredyt przez posrednika ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    Witam
    O ile mniej wiecej jest drozszy kredyt ktory zalatwiamy przez posrednika
    (typu Expander itp) niz bezposrednio w banku ? Czy bank dolicza to sobie
    jako jednorazowa oplate ukryta np w prowizji, zwieksza oprocentowanie czy
    jak ?

    Fantom

  • 2. Data: 2009-02-14 19:56:58
    Temat: Re: ile drozej kredyt przez posrednika ?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > (typu Expander itp) niz bezposrednio w banku ? Czy bank dolicza to sobie
    > jako jednorazowa oplate ukryta np w prowizji, zwieksza oprocentowanie

    taki kredyt nie powinien być droższy (ale jak dostaniesz ofertę od
    pośrednika to sprawdź jeszze bezpośrednio w banku), bo pośrednik dostaję
    "dolę" od banku

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2009-02-14 20:00:56
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    IMHO jest większa prowizja, ale często niższa marża (bo pośrednik wie, na ile może
    który bank przycisnąc dla 'dobrego' czyli płacącego niezłą prowizję klienta).
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-02-15 14:20:25
    Temat: Odp: ile drozej kredyt przez posrednika ?
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > taki kredyt nie powinien być droższy (ale jak dostaniesz ofertę od
    > pośrednika to sprawdź jeszze bezpośrednio w banku), bo pośrednik dostaję
    > "dolę" od banku

    Jasne, a "dola" pochodzi pewnie ze specjalnej puli bankowej pod tytułem "środki
    pieniężne na cele charytatywne" ;-)
    Oczywiście, że usługi pośrednictwa są płatne, ale płatność jest zręcznie ukryta w
    opłatach kredytowych.

  • 5. Data: 2009-02-15 14:27:06
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > "środki pieniężne na cele charytatywne" ;-)
    > Oczywiście, że usługi pośrednictwa są płatne, ale płatność jest zręcznie

    Bank tak czy inaczej część zysku z kredytu przeznacza na prowizję dla
    pracownika banku, który taki kredyt sprzedał klientowi albo ewentualnie na
    prowizję dla pośrednika.

    Z punktu widzenia klienta może nie być różnicy w koszcie kredytu,
    ewentualnie może być niewielka różnica w dowolną ze stron. Przecież to
    niby-doradzanie to normalna akwizycja czy tam sprzedaż.

    marekz

  • 6. Data: 2009-02-15 14:31:44
    Temat: Re: Odp: ile drozej kredyt przez posrednika ?
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Baloo" <b...@o...eu> writes:

> [...]
    pieniężne na cele charytatywne" ;-)
    > Oczywiście, że usługi pośrednictwa są płatne, ale płatność jest zręcznie ukryta w
    Ale (przynajmniej w teorii) bank oszczędza na papierkowej robocie +
    kosztach oddziału po swojej stronie.

    KJ

  • 7. Data: 2009-02-15 19:44:17
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale (przynajmniej w teorii) bank oszczędza na papierkowej robocie +

    Przeciez bank i tak musi te wszystkie papiery przyniesione
    przez klienta do posrednika zatwierdzic (czyli jakis
    analityk z banku musi to przejrzec). To jednak
    pracownicy banku decyduja czy udzielic kredytu
    a nie posrednik. Posrednik tylko zbiera te papiery
    i przekazuje do banku.

    > kosztach oddziału po swojej stronie.

    Zwlaszcza teraz, gdy naotwierali pelno oddzialow
    a kredytow (przynajmniej hipotecznych) udzielaja malo...

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 8. Data: 2009-02-15 19:58:20
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Marcin" <u...@u...eu> writes:

    > Witam
    >
    > Użytkownik "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [...]

    > a nie posrednik. Posrednik tylko zbiera te papiery
    > i przekazuje do banku.

    Ale ja właśnie o tych kosztach mówiłem. "Zbieranie papierów".

    > Zwlaszcza teraz, gdy naotwierali pelno oddzialow
    > a kredytow (przynajmniej hipotecznych) udzielaja malo...

    I dlatego będą pewnie ograniczać współpracę z pośrednikami. (Już zdaje
    sie człowiek z mille wypowiadał.)

    KJ

  • 9. Data: 2009-02-15 22:18:28
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Marcin pisze:
    > Przeciez bank i tak musi te wszystkie papiery przyniesione
    > przez klienta do posrednika zatwierdzic
    nie zatwierdzić tylko zanalizować i wydać decyzję kredytową. Ale nie
    zmienia to faktu, że bank ma mniej pracy bo wszystkie dokumenty
    przygotowuje pośrednik, a nie pracownik banku. Co więcej niektóre banki,
    np. Multi, Dombank cedują na pośredników również podpisanie umowy.

    Jeśli chodzi o koszt kredytu - nie można generalizować. Są pośrednicy,
    którzy doliczają opłaty, inni zaś nie. W niektórych bankach pośrednik
    jest w stanie zaoferować kredyt nawet taniej niż oddział banku...

  • 10. Data: 2009-02-15 22:23:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kamil Jońca pisze:

    > I dlatego będą pewnie ograniczać współpracę z pośrednikami. (Już zdaje
    > sie człowiek z mille wypowiadał.)

    Jakoś sobie nie wyobrażam, aby normalna firma powiedziała: "nie,
    dziękuję, nie chcemy znalezionych przez państwa 100 klientów w miesiącu.
    Z uwagi na kryzys sami będziemy sobie ich znajdować".

    --
    Liwiusz