  • 21. Data: 2005-11-07 22:37:53
    Temat: Re: inteligo 800121121
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Mon, 07 Nov 2005 11:36:24 +0100, Andrzej <r...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Mylisz się. Telefony komórkowe to była nazwa która w krajach
    >zachodnioeuropejskich utrzymała się może z rok. Nazwa ta dotyczyła
    >skomplikowanej cechy technicznego sposobu łączenia używanej przez te
    >telefony. Ponieważ klienci nie znali się na technice, jakieś 10 lat temu
    >zaczęto używać nazwy która oznacza najważniejszą funkcję tych telefonów
    >czyli że są one przenośne. W konserwatywnej Polsce utrzymują się stare
    >rzeczy jak to i jak brak dubbingu w filmach.

    I całe szczęście!!! Nie znoszę dubbingowanych filmów!
    Odnośnie komórki - przyjęła się ona już na tyle głęboko w języku, że
    wprowadzanie teraz na siłę "telefonu mobilnego" nie ma szans
    powodzenia. Jakiż zresztą miałaby być forma skrócona - odpowiednik
    "komórki" - czyżby mobil?
    Od razu kojarzy się z archaicznym automobilem :)

    PG

  • 22. Data: 2005-11-08 10:38:18
    Od: Michal M <w...@...pl>

    > Mylisz się. Telefony komórkowe to była nazwa która w krajach
    > zachodnioeuropejskich utrzymała się może z rok.

    tak mi sie tylko przypomnialo z czasow studiow na kier. telekomunikacja -
    prowadzacy mial uczulenie na mobilny (AMPS, DCS) i kazal na G2 mowic telefonia
    komorkowa a nie mobilna - ogolnie to chyba nie ma sensu sie klocic o
    nomenklature - i tak slownictwo tworzy lud np jak drechy beda na G3 mowic
    telegraf to bedzie telegraf a nie UMTS...