  • 1. Data: 2009-11-11 17:43:33
    Temat: jaki bank uznaje dodatkowe źródło dochodu uzyskiwane z najmu nieruchomości?
    Od: "gabory" <g...@t...pl>

    witam
    czy przy uwzglednianiu zdolności kredytowej przy staraniu się o kredyt
    hipoteczny są na rynku jakieś banki, które uznają dochód z najmu
    nieruchomości?
    problem w tym, że chcę kupić mieszkanie, te co mam obciążone jest hipoteką -
    wziąłem na nie kredyt.
    Dajmy na to spłacam ratę kredytu 700 zł, z najmu mam 1000 zł, więc finalnie
    jestem do przodu. Ale dla banku liczy się tylko fakt, że mam 700 zł raty
    kredytu, to że de facto nie występuje obciążenie finansowe moich dochodów z
    tytułu kredytu bo zwraca mi to najem dla banku jest nieistotne.
    chyba ze znacie jakiś bank w Polsce, który podchodzi do tego inaczej i liczy
    najem jako dodatkowe źródło dochodu?
    pozdrawiam
    Doni

    __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database
    4596 (20091111) __________

    http://www.eset.com

  • 2. Data: 2009-11-11 17:46:11
    Od: z...@o...pl

    > chyba ze znacie jakiś bank w Polsce, który podchodzi do tego inaczej i liczy
    > najem jako dodatkowe źródło dochodu?

    a masz to udokumentowane na odpowiednim PIT-cie czy na gębę i do kieszeni?

  • 3. Data: 2009-11-11 17:54:27
    Od: z...@o...pl

    > tylko umową najmu.

    najemcy płacą gotówką czy na konto?

  • 4. Data: 2009-11-11 17:57:05
    Od: "gabory" <g...@t...pl>

    tylko umową najmu.

  • 5. Data: 2009-11-11 18:00:24
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Kiedyś w boomie Mille uznawało niby (przynajmniej wg rybryk w formularzu i wypocin
    paniętek).

  • 6. Data: 2009-11-11 18:04:13
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > na konto.

    jeżeli masz umowę, najemnca płaci na konto i odprowadzasz podatek to
    osiągasz normalny dochód np. w DB jest to honorowane

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2009-11-11 18:05:53
    Od: "gabory" <g...@t...pl>

    na konto.

  • 8. Data: 2009-11-11 19:32:45
    Od: z...@o...pl

    > jeżeli masz umowę, najemnca płaci na konto i odprowadzasz podatek to
    > osiągasz normalny dochód np. w DB jest to honorowane

    ale chyba bez stosownej deklaracji PIT się nie obędzie
    a jak deklaracja to do 2 stycznia nic się nie da zrobić

    oczywiście na zdrowy rozsądek wystarczyłoby potwierdzić
    że podatek został zaplacony, ale szarlatani bankowi
    rzadko kiedy kierują sie rozsądkiem.