    From: "flash" <f...@W...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jaki program dla "Zlotowki"(pkt przyjmowania przelewow)
    Date: Wed, 29 Dec 2004 15:00:19 +0100

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:4f10.0000090c.41d2aae1@newsgate.onet.pl...
    > Czytnik powinien obsłuzyć każdy program,
    > interfejs zamieniający kreski na cyferki(i ewent.litrki)
    > znajduje sie już w czytniku a nie w programie.
    > Na wyjściu czytnika dostajesz dane alfanumeryczne
    > tak samo jak z klawiatury.
    > Jeśli masz czytnik to spróbuj zczytać dowolny kod paskowy np w arkuszu
    > kalk. erytorze czy nawet w zwykłym notatniku - też będzie działać :-)

    > To już wyższa szkoła jazdy bo zawartość kodu paskowego na przelewie
    > nie jest ustandaryzowana, moze zawierać dowolne informacje
    > w dowolnej kolejności i wcale nie musi zawierać ani numeru rachunku ani
    kwoty.

    > --

    Przez jakiś czas miałem w swoim życiu kontakt z punktem przyjmowania
    przelewów bankowych.
    Program który obsługiwałóem został napisany na zlecenie sieci obsługującej
    te punkty.
    W większości przypadków każda sieć zleca napisanie takiego programu firmie
    zewnętrznejwg. określonych zasad, i np.
    co do uzupełniania danych przelewu było tak że tylko na rachunki instytucji
    lokalnych wszystkie dane się pojawiały po skanowaniu kodu.
    Cała operacja polegała na tym, że program po otrzymaniu danych z kodu
    kreskowego, sprawdzał do jakiej instytucji należy druk przelewu
    ( np. gdy dwie firmy miały identyczne kody, tj. długość 13znaków, to
    pojawiało się okienko wyboru z obcjami ODBIORCA1, ODBIORCA2, INNY)
    i dopiero potem uzupełniał odpowiednie pola.
    Gdy pod skaner dało się druk z kodem kreskowym w nie znanym dla programu
    standardzie( tj. nie należącym do pewnej grupy odbiorców) dane z kodu byłu
    wstawiane w pole TYTUŁEM:.. a reszte było trzeba wklepać ręcznie.
    A więc trzeba raczej zlecić napisanie programu, oraz zdobyć informacje od
    lokalnych odbiorców (Gazownia, Elektrownia, Operator TV kablowej..etc.)
    informacje co do standardów kodów kreskowych i zawartych w nich
    informacjach..