  • 51. Data: 2022-02-28 19:42:02
    Temat: Re: jeśli chcesz pomóc Ukrainie
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 28 lutego 2022 o 19:30:10 UTC+1 PiteR napisał(a):
    > in <news:621d0858$0$453$6578...@news.neostrada.pl>
    > w ten czerwony, główny wyłącznik prądu ;)

    Albo w pilota. Skoro heli nieuszkodzony...
    Nic nowego - tak zginął Czerwony Baron - dostał pod pachę z CKMu na ziemi (a Niemcy
    mieli zakaz przelatywania na drugą stronę frontu - praktycznie nie mieli bombowców,
    tylko myśliwce) - jeszcze zdołał wylądować i umarł. Samolot nietknięty.

  • 52. Data: 2022-02-28 19:45:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 28 lutego 2022 o 19:25:32 UTC+1 PiteR napisał(a):
    > in <news:svh9i9$dd2$3...@gioia.aioe.org>

    > zmarłem :D

    Ale w sumie racja, to jest zaraz obok Honolulu, a tam się Obama urodził.

  • 53. Data: 2022-02-28 19:53:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 28 lutego 2022 o 18:35:58 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Nie dasz rady, za krótki czas reakcji, Stinger musi uzyskać "lock" gdy operator
    celuje i dopiero wówczas można strzelać.

    Ogólnie lepjej jest uzyskać "lock" przed strzałem.
    Bo inaczej w co rakieta ma lecieć?
    Sama ma wybrać cel? Trochę słabo, ogólnie chyba w takiej sytuacji jest self-destruct.

    A w samolotach na HUDach są takie fajne kółeczka pokazujące namierzony (a i
    namierzany, ale to może tylko w filmach ;) cel.
    OK dla radarowych - ale skąd wiadomo, co sobie namierzyła rakieta na podczerwień?

  • 54. Data: 2022-02-28 20:18:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tureckie drony, nie strzelają RPG.
    Pociski może izraelskie, ale trzeba sprawdzić.

    -----

  • 55. Data: 2022-02-28 20:20:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W chwili gdy machał do Husejna przez otwarte okno...

    -----

  • 56. Data: 2022-02-28 20:21:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Feb 2022 10:53:06 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:
    celuje i dopiero wówczas można strzelać.

    > Ogólnie lepjej jest uzyskać "lock" przed strzałem.
    > Bo inaczej w co rakieta ma lecieć?
    > Sama ma wybrać cel? Trochę słabo,

    Chyba moglaby sama wybrac cel po chwili lotu prosto.

    >ogólnie chyba w takiej sytuacji jest self-destruct.

    Albo na potrzeby lotu, gdy nie trafi.

    > A w samolotach na HUDach są takie fajne kółeczka pokazujące namierzony (a i
    namierzany, ale to może tylko w filmach ;) cel.
    > OK dla radarowych - ale skąd wiadomo, co sobie namierzyła rakieta na podczerwień?

    W odpowiedniej sytuacji moze nie byc innego celu - czyli najjasniejszy
    punkt na niebie.

    A obecnie to chyba maja juz kamery termowizyjne, mozna pokazac co
    namierzyla ... tylko czy jest sens i potrzeba ?

    J.

  • 57. Data: 2022-02-28 20:23:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No to się jeszcze zastanów, jaki jest kąt obserwacji przez celownik Stingera i
    prędkość kątowa przemieszczania się odrzutowca na
    niskim pułapie.

  • 58. Data: 2022-02-28 20:49:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 28 lutego 2022 o 20:20:10 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > W chwili gdy machał do Husejna przez otwarte okno...

    A taki apache to ma klime w kabince, niczym czarny ciągnik?

  • 59. Data: 2022-02-28 21:25:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 28 lutego 2022 o 20:23:44 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > No to się jeszcze zastanów, jaki jest kąt obserwacji przez celownik Stingera i
    prędkość kątowa przemieszczania się odrzutowca na
    > niskim pułapie.

    Jak masz strzelać stingerem w odrzutowiec, to w tyłek, w końcu na podczerwień
    naprowadzany.
    Jak leci przodem to się chowasz, bo strzela.
    A na niskim pułapie za szybko nie polata, bo sam w nic nie trafi (poczytaj problemach
    ze strzelaniem z Me-262), a potem w ziemię się wryje.
    Potem, jak się wznosi, też zwolni.

  • 60. Data: 2022-02-28 22:17:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    www.bild.de/video/clip/bild-tv/tag-5-im-ukraine-krie
    g-bild-experten-erklaeren-frontverlauf-79300160,auto
    =true.bild.html

    -----